Het lap(topic)

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Is daar nergens een optie voor?
Ik zal het wel weer voor je fixen ;)
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Is goed kijk jij maar even.

Zie geen scrolloptie's.
Yamaha Sheriff 1981
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

Configuratiescherm -> Hardware en geluiden -> muis

dan bij een van die tabblaadjes zou de optie voor "synaptics aanwijs apparaat" ofzo moeten staan, dan standaard instellingen herstellen.

of met 2 vingers erop en dan naar beneden bewegen zou ook moeten werken?
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Touchpad is stuk de laptop moet opgestuurd worden naar de fabrikant.
Yamaha Sheriff 1981
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Acer :mong:
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Jij mag er niet meer aankomen :wtf:
Yamaha Sheriff 1981
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Bij gebrek aan auto zit ik nu elke dag ruim 2 uur in de trein, en ruim een uur aan het wachten op stations.. Metro krantje heb ik meestal de eerste rit (15 min) al uit. Zit te denken om misschien een tablet aan te schaffen, zodat ik kan gaan lezen/internetten.
Ik heb wel een klein laptopje, maar vind ik toch minder makkelijk voor in de trein (zonder tafels).

Aangezien het nerd-gehalte bij sommige mensen wel groot is hier (en bij mezelf ook wel), en er vast mensen zijn die eea vergeleken hebben.. Wat is jullie advies?

Oh ja, natuurlijk geen nieuwste I-pad van 600 euro ofzo. Merk maakt me niet zoveel uit. Tenzij er grote verschillen zijn qua software oid.
AH heeft dit weekend een reclame van 7" Samsung voor 200 euro, maar 7" vind ik te klein; dan kan ik net zo goed mijn telefoon gebruiken.

Tom? Niels? Anderen? :P
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Contacteer:

Bericht door Niek de Rijcke »

Jeti schreef:Bij gebrek aan auto zit ik nu elke dag ruim 2 uur in de trein, en ruim een uur aan het wachten op stations.. Metro krantje heb ik meestal de eerste rit (15 min) al uit. Zit te denken om misschien een tablet aan te schaffen, zodat ik kan gaan lezen/internetten.
Ik heb wel een klein laptopje, maar vind ik toch minder makkelijk voor in de trein (zonder tafels).

Aangezien het nerd-gehalte bij sommige mensen wel groot is hier (en bij mezelf ook wel), en er vast mensen zijn die eea vergeleken hebben.. Wat is jullie advies?

Oh ja, natuurlijk geen nieuwste I-pad van 600 euro ofzo. Merk maakt me niet zoveel uit. Tenzij er grote verschillen zijn qua software oid.
AH heeft dit weekend een reclame van 7" Samsung voor 200 euro, maar 7" vind ik te klein; dan kan ik net zo goed mijn telefoon gebruiken.

Ik vind android altijd heel fijn werken, en Samsung galaxy tab 10.1 is (heb ik van verschillende mensen gehoord) een erg fijne tablet...
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Niek de Rijcke schreef:
Jeti schreef:Bij gebrek aan auto zit ik nu elke dag ruim 2 uur in de trein, en ruim een uur aan het wachten op stations.. Metro krantje heb ik meestal de eerste rit (15 min) al uit. Zit te denken om misschien een tablet aan te schaffen, zodat ik kan gaan lezen/internetten.

Ik vind android altijd heel fijn werken, en Samsung galaxy tab 10.1 is (heb ik van verschillende mensen gehoord) een erg fijne tablet...

Ik zie dat je verschillende uitvoeringen hebt, vooral betreffende het "mobiel".
De ene heeft alleen G3, de andere ook HSDPA (3.5G), EDGE (2.75G), HSUPA (3.75G) voor een meerprijs van 100 euro.

Wat heb ik dan nodig?
En als er bij "mobiel" een kruisje staat, kun je er dan helemaal niet mee internetten via wifi? Want dat is voor mij wel een vereiste.

Edit:
Oh ik zie dat het ermee te maken heeft of je er een eigen SIM kaart in kunt doen. Dat hoef ik niet, want ga er toch geen tablet-mobiel-abo voor afsluiten.
Andere vraag: op mijn laptopje sluit ik mijn telefoon aan als router/modem om te kunnen internetten (bijv op een FS1 meeting :lol:). Kan dat bij zo een tablet ook?

Edit2:
Oh zie dat je ook verschil in modellen hebt in aansluitingen en er wel/geen USB, blauwe tand, en wifi op kan zitten.
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Contacteer:

Het verschil zit hem net als in de ipad(s) in wat voor internet je er op gebruikt... Als je hem thuis,trein,werk(of school :wink: ) gaat gebruiken is wifi genoeg... als je er een (te) duur abonnement bij neemt via een provider kan je natuurlijk kijjken voor een uitgebeidere versie, als je er niet al een bij krijgt...
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Contacteer:

Jeti schreef:Edit:
Oh ik zie dat het ermee te maken heeft of je er een eigen SIM kaart in kunt doen. Dat hoef ik niet, want ga er toch geen tablet-mobiel-abo voor afsluiten.
Andere vraag: op mijn laptopje sluit ik mijn telefoon aan als router/modem om te kunnen internetten (bijv op een FS1 meeting :lol:). Kan dat bij zo een tablet ook?

Via Tethering????
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Ik ga hier maar eens naar kijken, scheelt een hoop geld en zal ook voldoende zijn voor de simpele dingen die ik wil.
Ga in de trein toch niet uitgebreid zitten photoshoppen ofzo, dat doe ik thuis wel met mijn dubbele beeldscherm :oops:
En voor films kijken is 1GB DDR ook voldoende.

De 512mb (voorloper) variant bij de trekpleister was snel weg, en waren mensen tevreden over.

http://www.kruidvat.nl/domains/default/ ... yhG32ZEdM2
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Gekocht en zit er nu op via draadloos netwerk. Wauw wat een superding.
Ook maar voor 20 euro toetsenbord en hoes erbij genomen.
En alles wat ik wil, incl usb en hdmi, dus kan dan nog via de gewone tv uitzendinggemist kijken via dit ding.
Het was de laatste, moest uit de vitrine komen.

Ik ben blij.
Geen muis is wel even flink wennen.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

zat even de link te bekijken, en begon er serieus over te denken, tot ik er achterkwam dat er alleen maar een micro SD kaart in kan.... wie gebruikt dat :roll:

behalve je telefoon natuurlijk
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

rise and shine schreef:zat even de link te bekijken, en begon er serieus over te denken, tot ik er achterkwam dat er alleen maar een micro SD kaart in kan.... wie gebruikt dat :roll:

behalve je telefoon natuurlijk

Er zit ook een USB aansluiting op, dus je kunt er ook gewoon een USB stick met geheugen in doen voor films/muziek/foto's etc.

Ze hebben ook een 7" versie voor 100 pleuro met HD en sneller enzo, maar voor mij is dat echt te klein. En dit is goed genoeg voor dit geld. 350 voor die Samsung vond ik toch wat veel.
Plaats reactie