Grote-kleine-vragen-topic #8

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Gisteren geprobeerd een spanningsregelaar aan te sluiten op men 2RU.
Het is een model met 3 pinnetjes (van JMPB).
Heb gedaan zoals in de faq:

- Pin 1 : Gele draad vanuit blok
- Pin 2 : Gele draad die verder loopt in draadboom
- Pin 3 : massa naar Frame

Vervelend is wel dat de pinnetjes niet genummerd zijn, dus we hebben hem eens doorgemeten en dan eerst de meest logische aansluiting geprobeerd.
Probleem: Er wordt geen spanning meer gemeten aan de koplamp.
Dus hebben we maar verschillende combinaties gebruikt, maar zonder succes.

Nu vroeg ik me af... de rode draad waar je normaal je batterij op aansluit, waar moet die nu heen?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Gewoon waar die altijd op zit. Rood splitst zich vanaf de gelijkrichter naar de accu en contactslot.

Er zijn 2 draden die gewoon met elkaar verbonden zijn en 1 massa. In feite splitst de gele zich af naar de spanningregelaar die overtollige spanning naar de massa laat afvloeien.
Kijk eerst even in de FAQ.
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Dan zou hij in principe goed aangesloten moeten zijn...
Morgen nog maar eens wat metingen doen :)

edit: Maar je kan je batterij er toch uitlaten als je een spanningsregelaar hebt.
Snap toch niet waar ik die rode draad dan op moet aansluiten? :?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Jens36 schreef:Maar je kan je batterij er toch uitlaten als je een spanningsregelaar hebt.


Ja alleen heb je geen knipperlichten/claxon enzo.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

En de regelaar is na een tijdje gefrituurd. Beter gewoon een accu blijven monteren.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

ja wel een accu er bij proppen
wat ik altijd doe is alles over de accu zetten.
brand het licht ook als de motor niet loopt.
en het licht brand ook niet door bij volgas.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
BJ
500km gereden
500km gereden
Berichten: 571
Lid geworden op: 24 apr 2011, 19:20
Locatie: Kinrooi, België
Contacteer:

Bericht door BJ »

ginofs1 schreef:ja wel een accu er bij proppen
wat ik altijd doe is alles over de accu zetten.
brand het licht ook als de motor niet loopt.
en het licht brand ook niet door bij volgas.

²
Gebruikersavatar
BelgMattijs
250km gereden
250km gereden
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen

Bericht door BelgMattijs »

Hoe verwijder je het best/gemakkelijkst een afgeronde moer? De hoeken zijn bijna helemaal afgevlakt waardoor de sleute geen grip meer heeft...
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

BelgMattijs schreef:Hoe verwijder je het best/gemakkelijkst een afgeronde moer? De hoeken zijn bijna helemaal afgevlakt waardoor de sleute geen grip meer heeft...



griptang er op en stoken (als dat kan natuurlijk)Afbeelding
anders een moeren splijterAfbeelding
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Of met een flex/slijptol. Wel kans dat je de bout/as ook moet vervangen dan ;)
Gebruikersavatar
BelgMattijs
250km gereden
250km gereden
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen

Bericht door BelgMattijs »

De klus geklaard met een griptang en de armspieren. Het was het achterste moertje van men uitlaat dat moeilijk deed.
Die heb ik afgehaald om te zien of de AC50 uitlaat die ik gekregen heb zou passen. De flensmoer past al niet, en de juiste bevestigingspunten vinden wordt ook moeilijk. Maar eerst nog een uitlaatbocht zien te vinden...
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

1) Had hier net 2 kraantjes naast elkaar liggen, en merkte een verschil op qua uitstroomtuit (of hoe je da ook noemt).
Ligt het verschil zich in de ouderdom of is die linkse gewoon imi? :P

Afbeelding

2) Is dit een (zij)contactslot voor een FS1? of is het een universeel ding...

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Is geen normaal street zijcontactslot volgens mij, maar ook geen normaal gewoon contactslot. Er moet iets overheen.. Misschien van een DT ofzo, zodat hij door de tellerunit kan?
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Volgens mij is het rechtse kraantje imi en niet de linkse. Ik heb hier een imi-kraantje waarvan ook het pijpje waarop de benzineslang zit van messing is en daarvan was de schroefdraad niet geschikt voor de tank. Het ori-exemplaar dat hier al 23 jaar lag en nu op de 2F2 zit heeft een meegegoten benzine-aansluiting.

Maar wellicht zijn hier in de loop der tijd ook verschillende versies van geweest.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

dat contactslot is van een sheriff :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie