Grote-kleine-vragen-topic #8
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
Gisteren geprobeerd een spanningsregelaar aan te sluiten op men 2RU.
Het is een model met 3 pinnetjes (van JMPB).
Heb gedaan zoals in de faq:
- Pin 1 : Gele draad vanuit blok
- Pin 2 : Gele draad die verder loopt in draadboom
- Pin 3 : massa naar Frame
Vervelend is wel dat de pinnetjes niet genummerd zijn, dus we hebben hem eens doorgemeten en dan eerst de meest logische aansluiting geprobeerd.
Probleem: Er wordt geen spanning meer gemeten aan de koplamp.
Dus hebben we maar verschillende combinaties gebruikt, maar zonder succes.
Nu vroeg ik me af... de rode draad waar je normaal je batterij op aansluit, waar moet die nu heen?
Het is een model met 3 pinnetjes (van JMPB).
Heb gedaan zoals in de faq:
- Pin 1 : Gele draad vanuit blok
- Pin 2 : Gele draad die verder loopt in draadboom
- Pin 3 : massa naar Frame
Vervelend is wel dat de pinnetjes niet genummerd zijn, dus we hebben hem eens doorgemeten en dan eerst de meest logische aansluiting geprobeerd.
Probleem: Er wordt geen spanning meer gemeten aan de koplamp.
Dus hebben we maar verschillende combinaties gebruikt, maar zonder succes.
Nu vroeg ik me af... de rode draad waar je normaal je batterij op aansluit, waar moet die nu heen?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Gewoon waar die altijd op zit. Rood splitst zich vanaf de gelijkrichter naar de accu en contactslot.
Er zijn 2 draden die gewoon met elkaar verbonden zijn en 1 massa. In feite splitst de gele zich af naar de spanningregelaar die overtollige spanning naar de massa laat afvloeien.
Er zijn 2 draden die gewoon met elkaar verbonden zijn en 1 massa. In feite splitst de gele zich af naar de spanningregelaar die overtollige spanning naar de massa laat afvloeien.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23448
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
ja wel een accu er bij proppen
wat ik altijd doe is alles over de accu zetten.
brand het licht ook als de motor niet loopt.
en het licht brand ook niet door bij volgas.
wat ik altijd doe is alles over de accu zetten.
brand het licht ook als de motor niet loopt.
en het licht brand ook niet door bij volgas.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 500km gereden
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 24 apr 2011, 19:20
- Locatie: Kinrooi, België
- Contacteer:
- BelgMattijs
- 250km gereden
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
- Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
- BelgMattijs
- 250km gereden
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
- Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen
De klus geklaard met een griptang en de armspieren. Het was het achterste moertje van men uitlaat dat moeilijk deed.
Die heb ik afgehaald om te zien of de AC50 uitlaat die ik gekregen heb zou passen. De flensmoer past al niet, en de juiste bevestigingspunten vinden wordt ook moeilijk. Maar eerst nog een uitlaatbocht zien te vinden...
Die heb ik afgehaald om te zien of de AC50 uitlaat die ik gekregen heb zou passen. De flensmoer past al niet, en de juiste bevestigingspunten vinden wordt ook moeilijk. Maar eerst nog een uitlaatbocht zien te vinden...
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Volgens mij is het rechtse kraantje imi en niet de linkse. Ik heb hier een imi-kraantje waarvan ook het pijpje waarop de benzineslang zit van messing is en daarvan was de schroefdraad niet geschikt voor de tank. Het ori-exemplaar dat hier al 23 jaar lag en nu op de 2F2 zit heeft een meegegoten benzine-aansluiting.
Maar wellicht zijn hier in de loop der tijd ook verschillende versies van geweest.
Maar wellicht zijn hier in de loop der tijd ook verschillende versies van geweest.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: