Lange slag fs1 blok in aanbouw.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
Bladzijde 16 staat de uitlaat,standaard uitlaat en hij doet het er goed mee.
Uitlaat hoek is een 180 graden dus als dat een 200 graden zou worden dan zou er een axpansie onder kunnen maar dan moet er een powervalve klep in de cilinder gemaakt worden om hem onder en midden in te laten trekken.
Maar 200 graden zijn wegrace maten met veel gegil.
Uitlaat hoek is een 180 graden dus als dat een 200 graden zou worden dan zou er een axpansie onder kunnen maar dan moet er een powervalve klep in de cilinder gemaakt worden om hem onder en midden in te laten trekken.
Maar 200 graden zijn wegrace maten met veel gegil.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
2taktdirk schreef:Bladzijde 16 staat de uitlaat,standaard uitlaat en hij doet het er goed mee.
Uitlaat hoek is een 180 graden dus als dat een 200 graden zou worden dan zou er een axpansie onder kunnen maar dan moet er een powervalve klep in de cilinder gemaakt worden om hem onder en midden in te laten trekken.
Maar 200 graden zijn wegrace maten met veel gegil.
Over gelezen!

Maar idd, op de weg hou je beter de standaard uitlaat.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
Tja dat is ook moeilijk van een 80 de bak pakken en daar in krijgen.
een Rd 50 of 80 heeft de hart maat van de assen op 45 mm,daar begint het probleem want een fs1 en de fs80 4 bak hebben 47 mm.
Dus daar moet je van af en daarom kun je niks van de RD gebruiken,een klauwen 6 bak wil niet zo maar in het fs1 carter want je hebt ongeveer 65 mm breedte voor inbouwen en dat zou nog een aantal mm breeder kunnen maar dan houd het op,dus als je een klauwbak zou kunnen maken dan kun je er nog niet genoeg versnellingen in kwijt en dat wil een klein blokje graag die bovenin sjouwt ( veel versnellingen
Tenzij je koppel hebt dan kan het met minder maar een 50 of 60 cc bulkt niet van het koppel.
Daarom moet je van de klauwen af want die klauwen maken een tandwielset een stuk breeder,klauwen tandwielen zijn ook slecht voor rechtop staan stabiliteit ,lagering enzovoort .
een trekspie heeft dat niet omdat de tandwielen elkaar recht belasten kan de lagering smaller en omdat je geen klauwen hebt kan een set veel smaller en heb je ineens voor een 6 bak met de tandwielen 7mm breedt een smal geheel en dan heb je ineens de kans om in de fs1 carter iets te bouwen .
een Rd 50 of 80 heeft de hart maat van de assen op 45 mm,daar begint het probleem want een fs1 en de fs80 4 bak hebben 47 mm.
Dus daar moet je van af en daarom kun je niks van de RD gebruiken,een klauwen 6 bak wil niet zo maar in het fs1 carter want je hebt ongeveer 65 mm breedte voor inbouwen en dat zou nog een aantal mm breeder kunnen maar dan houd het op,dus als je een klauwbak zou kunnen maken dan kun je er nog niet genoeg versnellingen in kwijt en dat wil een klein blokje graag die bovenin sjouwt ( veel versnellingen
Tenzij je koppel hebt dan kan het met minder maar een 50 of 60 cc bulkt niet van het koppel.
Daarom moet je van de klauwen af want die klauwen maken een tandwielset een stuk breeder,klauwen tandwielen zijn ook slecht voor rechtop staan stabiliteit ,lagering enzovoort .
een trekspie heeft dat niet omdat de tandwielen elkaar recht belasten kan de lagering smaller en omdat je geen klauwen hebt kan een set veel smaller en heb je ineens voor een 6 bak met de tandwielen 7mm breedt een smal geheel en dan heb je ineens de kans om in de fs1 carter iets te bouwen .
-
- 500km gereden
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 24 apr 2011, 19:20
- Locatie: Kinrooi, België
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
Nee,ben bezig met m,n ander project een ypvs 380 met 70 pk aan het achterwiel,lange slag blok van gemaakt met alles er op en aan .
Vertelbare curve,s voor powervalve en onsteking ,direct inlaat in carter,losse vul koppen ,mikuni tm 30 powerjet,v- force 3 membranen,suzuki rgv voor en achterkant pppfffffffffffff en nog veel meer .
Maar dit is wat moeilijker goed aan de praat te maken.
Verder veel timmerwerk aan huis enzo ,maar de fs1 ga ik mee verder ald de druk een beetje van de ketel is.
Heb toevallig net een airsal zuiger van een puch in m,n handen met 44 mm boring,er moet een stabielere zuiger in zonder vensters.
Vertelbare curve,s voor powervalve en onsteking ,direct inlaat in carter,losse vul koppen ,mikuni tm 30 powerjet,v- force 3 membranen,suzuki rgv voor en achterkant pppfffffffffffff en nog veel meer .
Maar dit is wat moeilijker goed aan de praat te maken.
Verder veel timmerwerk aan huis enzo ,maar de fs1 ga ik mee verder ald de druk een beetje van de ketel is.
Heb toevallig net een airsal zuiger van een puch in m,n handen met 44 mm boring,er moet een stabielere zuiger in zonder vensters.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: