Lange slag fs1 blok in aanbouw.

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Zelf maken want een klauwen bak daar is geen ruimte voor dus het word een trekspiebak .
allspeed

Bericht door allspeed »

Real respect for your efforts. Over here one person is trying to adapt to 6 speed from rd80lc.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Als je al een eigen carb en cilinder kan maken zal een 6-bak ook wel lukken :lol:
Weer interessant om te volgen, succes!
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Echt respect Dirk, ben benieuwd. 8)

Wat voor uitlaat hangt hier eigenlijk onder? :P
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

the_destroyers schreef: Wat voor uitlaat hangt hier eigenlijk onder? :P

Op laatste foto zie ik een hoge uitlaat. Maar misschien maakt Dirk zelf nog wel een uitlaat? ;) :lol:
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Ik vond de foto's niet direct terug.
Maar idd, met een opmaat berekende uitlaat kan het zijn datie nog snelheid wint, of nog beter optrekt! :lol: En het gaat nu al zo vlot allemaal!
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Bladzijde 16 staat de uitlaat,standaard uitlaat en hij doet het er goed mee.

Uitlaat hoek is een 180 graden dus als dat een 200 graden zou worden dan zou er een axpansie onder kunnen maar dan moet er een powervalve klep in de cilinder gemaakt worden om hem onder en midden in te laten trekken.

Maar 200 graden zijn wegrace maten met veel gegil.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

2taktdirk schreef:Bladzijde 16 staat de uitlaat,standaard uitlaat en hij doet het er goed mee.

Uitlaat hoek is een 180 graden dus als dat een 200 graden zou worden dan zou er een axpansie onder kunnen maar dan moet er een powervalve klep in de cilinder gemaakt worden om hem onder en midden in te laten trekken.

Maar 200 graden zijn wegrace maten met veel gegil.


Over gelezen! ;)
Maar idd, op de weg hou je beter de standaard uitlaat.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

allspeed schreef:Real respect for your efforts. Over here one person is trying to adapt to 6 speed from rd80lc.

Our member fs_ael is also trying to fit a 6 speed into a fizzy engine. I believe he's almost finished but he has some trouble alligning the axles right
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Tja dat is ook moeilijk van een 80 de bak pakken en daar in krijgen.

een Rd 50 of 80 heeft de hart maat van de assen op 45 mm,daar begint het probleem want een fs1 en de fs80 4 bak hebben 47 mm.

Dus daar moet je van af en daarom kun je niks van de RD gebruiken,een klauwen 6 bak wil niet zo maar in het fs1 carter want je hebt ongeveer 65 mm breedte voor inbouwen en dat zou nog een aantal mm breeder kunnen maar dan houd het op,dus als je een klauwbak zou kunnen maken dan kun je er nog niet genoeg versnellingen in kwijt en dat wil een klein blokje graag die bovenin sjouwt ( veel versnellingen

Tenzij je koppel hebt dan kan het met minder maar een 50 of 60 cc bulkt niet van het koppel.

Daarom moet je van de klauwen af want die klauwen maken een tandwielset een stuk breeder,klauwen tandwielen zijn ook slecht voor rechtop staan stabiliteit ,lagering enzovoort .

een trekspie heeft dat niet omdat de tandwielen elkaar recht belasten kan de lagering smaller en omdat je geen klauwen hebt kan een set veel smaller en heb je ineens voor een 6 bak met de tandwielen 7mm breedt een smal geheel en dan heb je ineens de kans om in de fs1 carter iets te bouwen .
BJ
500km gereden
500km gereden
Berichten: 571
Lid geworden op: 24 apr 2011, 19:20
Locatie: Kinrooi, België
Contacteer:

Bericht door BJ »

Hey 2taktdirk, toevallig al vooruitgang geboekt?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

jaag hem nog wat af ja :lol:
when men were men, and helmets were for divers
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

Nee,ben bezig met m,n ander project een ypvs 380 met 70 pk aan het achterwiel,lange slag blok van gemaakt met alles er op en aan .

Vertelbare curve,s voor powervalve en onsteking ,direct inlaat in carter,losse vul koppen ,mikuni tm 30 powerjet,v- force 3 membranen,suzuki rgv voor en achterkant pppfffffffffffff en nog veel meer .

Maar dit is wat moeilijker goed aan de praat te maken.

Verder veel timmerwerk aan huis enzo ,maar de fs1 ga ik mee verder ald de druk een beetje van de ketel is.

Heb toevallig net een airsal zuiger van een puch in m,n handen met 44 mm boring,er moet een stabielere zuiger in zonder vensters.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Dat project kan je hier ook wel kwijt 8)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ja, graag zelfs.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie