framenummerinfo
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
framenummerinfo
Voor de keuring erg handig. Geef gerust je aanvullingen. Ooit had ik hem bijna compleet op internet, maar dit is helaas een oudere backup:
FS1 TYPE'S:
1969 -FS1-2059xx B9131 FS1-P (candy) met spanninga achterlicht
1970 -FS1-2081xx ***** FS1-P (candy) met ULO achterlicht
1971 FS1-2xxxxx B9139 FS1-P (candy) met ULO achterlicht
1972 FS1-45xxxx B1201 Street Fighter
1972/73 FS1-55xxxx B1201 Beumer/GS FS1E+S FS1-349
1973 378-00xxxx ***** eerste model met membraam inlaat
1973 379-xxxxxx ***** Beumer/GS met zwart frame eerste membraam inlaat
1974 378-11xxxx B1225 Frans model
1975 378-2xxxxx ***** Frans model + eerste DX (schijfrem)
1976 1J5-1xxxxx ***** Kenny Roberts uitvoering + DX
1977 1J5-2xxxxx B1509 Kenny Robberts + DX + eerste plastic zijkappen
1977 1J5-3xxxxx B1509 + DX
1978 2F2-0xxxxx ***** + DX uitvoering
1978 2F2-1xxxxx ***** + DX uitvoering
1978 2F2-2xxxxx A0010 + DX uitvoering
1979 3E9-0xxxxx ***** + DX uitvoering
1980 3E9-1xxxxx ***** + DX uitvoering
1981 3E9-2xxxxx A0042 + DX uitvoering
1981 5A3-0xxxxx A0061 Sheriff
1982 5A3-1xxxxx ***** Sheriff
1986 2RU-0xxxxx K0031 schijfinlaat, geassembleerd in FR bij de MBK fabriek
1987 2RU-1xxxxx ***** schijfinlaat, geassembleerd in FR bij de MBK fabriek
Buitenlandse types:
FS1=FS1
378=380
1J5=1J6=599
2F2=468
3E9=3E8=3F5=3F2
5A3=5A2(sherrif) (5A7=FS80)
2RU=2RT
Zie ook de lijst hier: http://www.fs1forum.com/nummerlijst.php
En deze: https://www.motorcyclespareparts.eu/en/yamaha-parts/yamaha-model-prefix-motorcycles-1970-1994?fbclid=IwAR2HxBHNdAYozX34VTmniBu1tU3ZB8vPOSrNiWc8OnbPcqv3y02sUhBVcOc
FS1 TYPE'S:
1969 -FS1-2059xx B9131 FS1-P (candy) met spanninga achterlicht
1970 -FS1-2081xx ***** FS1-P (candy) met ULO achterlicht
1971 FS1-2xxxxx B9139 FS1-P (candy) met ULO achterlicht
1972 FS1-45xxxx B1201 Street Fighter
1972/73 FS1-55xxxx B1201 Beumer/GS FS1E+S FS1-349
1973 378-00xxxx ***** eerste model met membraam inlaat
1973 379-xxxxxx ***** Beumer/GS met zwart frame eerste membraam inlaat
1974 378-11xxxx B1225 Frans model
1975 378-2xxxxx ***** Frans model + eerste DX (schijfrem)
1976 1J5-1xxxxx ***** Kenny Roberts uitvoering + DX
1977 1J5-2xxxxx B1509 Kenny Robberts + DX + eerste plastic zijkappen
1977 1J5-3xxxxx B1509 + DX
1978 2F2-0xxxxx ***** + DX uitvoering
1978 2F2-1xxxxx ***** + DX uitvoering
1978 2F2-2xxxxx A0010 + DX uitvoering
1979 3E9-0xxxxx ***** + DX uitvoering
1980 3E9-1xxxxx ***** + DX uitvoering
1981 3E9-2xxxxx A0042 + DX uitvoering
1981 5A3-0xxxxx A0061 Sheriff
1982 5A3-1xxxxx ***** Sheriff
1986 2RU-0xxxxx K0031 schijfinlaat, geassembleerd in FR bij de MBK fabriek
1987 2RU-1xxxxx ***** schijfinlaat, geassembleerd in FR bij de MBK fabriek
Buitenlandse types:
FS1=FS1
378=380
1J5=1J6=599
2F2=468
3E9=3E8=3F5=3F2
5A3=5A2(sherrif) (5A7=FS80)
2RU=2RT
Zie ook de lijst hier: http://www.fs1forum.com/nummerlijst.php
En deze: https://www.motorcyclespareparts.eu/en/yamaha-parts/yamaha-model-prefix-motorcycles-1970-1994?fbclid=IwAR2HxBHNdAYozX34VTmniBu1tU3ZB8vPOSrNiWc8OnbPcqv3y02sUhBVcOc
Laatst gewijzigd door NIX op 13 dec 2010, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Nee hoor vanaf juni 1975 was de 378 leverbaar met schijfrem
De eerste Dx was toch echt een 378.
1975 was toch een apart jaar modellen van voor april konden alleen in geel en groen gekocht worden
Maar dat verkocht niet echt goed vanaf april 75 waren ook de 74 kleuren weer leverbaar, maar nu wel zonder het ulo sokkel achterlicht.
Nu zat er een ulo opstaand achterlicht op met een rubber er achter en het achterspatbord was nu chroom/wit i.pv. grijs/wit.
De eerste Dx was toch echt een 378.
1975 was toch een apart jaar modellen van voor april konden alleen in geel en groen gekocht worden
Maar dat verkocht niet echt goed vanaf april 75 waren ook de 74 kleuren weer leverbaar, maar nu wel zonder het ulo sokkel achterlicht.
Nu zat er een ulo opstaand achterlicht op met een rubber er achter en het achterspatbord was nu chroom/wit i.pv. grijs/wit.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
joscabrio schreef:Nee hoor vanaf juni 1975 was de 378 leverbaar met schijfrem
De eerste Dx was toch echt een 378.
1975 was toch een apart jaar modellen van voor april konden alleen in geel en groen gekocht worden
Maar dat verkocht niet echt goed vanaf april 75 waren ook de 74 kleuren weer leverbaar, maar nu wel zonder het ulo sokkel achterlicht.
Nu zat er een ulo opstaand achterlicht op met een rubber er achter en het achterspatbord was nu chroom/wit i.pv. grijs/wit.
Helemaal juist
zelfs in Engeland waren ze in 1975 volop leverbaar met de plaatjestank erop.


Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
- Locatie: playa del carmen
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
- Locatie: playa del carmen
NIX schreef:FS1SE schreef:en een 3e9 is alleen een schijf model de trommel remmen zijn 3e8
ook heb ik nog nooit een frame of blok gezien met 3e8 ingeslagen
Dat laatste durf ik niet zomaar over te nemen. Bij mijn weten zijn het allemaal 3E9's in NL. Alleen de cilinder was altijd 3E8.
nee want op alle parts listen staan ze ook op als 3e8
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
pee67 schreef:joscabrio schreef:Nee hoor vanaf juni 1975 was de 378 leverbaar met schijfrem
De eerste Dx was toch echt een 378.
1975 was toch een apart jaar modellen van voor april konden alleen in geel en groen gekocht worden
Maar dat verkocht niet echt goed vanaf april 75 waren ook de 74 kleuren weer leverbaar, maar nu wel zonder het ulo sokkel achterlicht.
Nu zat er een ulo opstaand achterlicht op met een rubber er achter en het achterspatbord was nu chroom/wit i.pv. grijs/wit.
Helemaal juist
zelfs in Engeland waren ze in 1975 volop leverbaar met de plaatjestank erop.
Hadden deze engelsen wel al een boven contact of ook nog een zijcontact?
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
http://www.fs1forum.com/images/Folders/1975_5.jpg
Hier niet, maar hier lijkt ie er wel op te zitten:
http://www.fs1forum.com/images/Folders/1975_3.jpg
Daarom roep ik ook altijd dat je voor ori restauraties geen folders moet gebruiken. Daar staan modellen in, niet de uiteindelijk verkochte exemplaren.
Ik weet dat de eerste 378 stuurcontactsloten ook gedraaid zaten ten opzichte van de latere types FS1. Op mijn beuner heb ik ook zo'n vroege zitten.
Hier niet, maar hier lijkt ie er wel op te zitten:
http://www.fs1forum.com/images/Folders/1975_3.jpg
Daarom roep ik ook altijd dat je voor ori restauraties geen folders moet gebruiken. Daar staan modellen in, niet de uiteindelijk verkochte exemplaren.
Ik weet dat de eerste 378 stuurcontactsloten ook gedraaid zaten ten opzichte van de latere types FS1. Op mijn beuner heb ik ook zo'n vroege zitten.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31