olé, gisteren de eerste carb gereviseerd met de kit, alles blijkt mooi te passen etc dus das al goed,
vanmorgen leverde de post de achterlichten en de tweede carb.. een iets recentere Holley, maar die zal zijn werk wel doen.. Vanavond neem ik die wel onderhanden.
dan begint het wel zwaar te korten!
ook deftig studeren intussen in het flat-tuningboek
Ik zie trouwens dat het niet zoveel uitmaakt, gezien het volledig gezamenlijke spruitstuk. Toch? Het lijkt er niet op dat elke carb separaat 4 cilinders bedient. Voor zover mij bekend, kijken die dikke oude V8's niet zo heel nauw.
NIX schreef:Ik zie trouwens dat het niet zoveel uitmaakt, gezien het volledig gezamenlijke spruitstuk. Toch? Het lijkt er niet op dat elke carb separaat 4 cilinders bedient. Voor zover mij bekend, kijken die dikke oude V8's niet zo heel nauw.
de gangen in dat spruitstuk zijn weldegelijk verdeeld, zelfs pér carb (er zitten twee sproeiers, en twee gaskleppen in één carb) dus twee cilinders per klep, vier per carb..
belangrijkste is dat ze dezelfde doorstroming hebben, dezelfde geut benzine geven bij een pedaaltrap, en de kleppen zo exact mogelijk en gelijk bewegen.. als je dat hebt, ben je al bij de beste flatheaders..
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er geen bal verstand van heb Yamasam maar ik heb veel respect voor je kennis van deze zaken en het ziet er prachtig uit hoor, toppie.