The Big small question topic, partnumber 7

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

nnog beter is een grotere compressor
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

mpro09 schreef:nnog beter is een grotere compressor


meer dan 3pk is bijna allemaal 380 volt blijkbaar, en dat heb ik niet spijtig genoeg,

maar de vorige, met 150 liter tank in plaats van 50 liter tank moet dan hopelijk wel genoeg zijn om al wat te kunnen spuiten en stralen
http://www.one-welding.be/index.php?pag ... t&Itemid=1
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

wil binnenband bestellen maar er is alleen 2.25 en 2.75 terwijl ik 2.50 nodig heb.

Zou 2.25 goed zijn als ik 2.50 nodig heb?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ja, geen enkel probleem.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

thx, en weet u ook of een 2.25 buitenband goed zit op een dx voorvelg (is 2.50 buitenband nu)?


Verschilt de dx voorvelg van breedte met een gewone of ligt er gewoon een andere band op?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

U? En jij wil nog steeds antwoord?

Geen idee. Volgens mij zat op een DX een 2,50 voor en 2,75 achter. Maar ik ben niet van de ori kerk, dus ik stop erop wat past en wat ik mooi vind.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

NIX schreef:U? En jij wil nog steeds antwoord?

Geen idee. Volgens mij zat op een DX een 2,50 voor en 2,75 achter. Maar ik ben niet van de ori kerk, dus ik stop erop wat past en wat ik mooi vind.


Beleeftheid heee :) Ah maar ik ben ook niet van de ori kerk, maar wil gewoon weten of het technisch mogelijk is? Misschien is 2.25 gewoon te smal voor op een dx voorvelg.
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Bericht door scirocco »

een dx velg is inderdaad breeder 1'40 en hoort oficieel een 2'50 om en als je nog geen band hebt gekocht/besteld zou ik ook voor de 2'50 gaan
2'25 past ook gewoon
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

Yamaha rd50m schreef:
mpro09 schreef:nnog beter is een grotere compressor


meer dan 3pk is bijna allemaal 380 volt blijkbaar, en dat heb ik niet spijtig genoeg,

maar de vorige, met 150 liter tank in plaats van 50 liter tank moet dan hopelijk wel genoeg zijn om al wat te kunnen spuiten en stralen
http://www.one-welding.be/index.php?pag ... t&Itemid=1


deze heb ik ook maar de aanzuiging is te laag als je straalt van uit een kast!!!
je kan beter kijken naar aanzuiging dan pk s of zo .
dus hoeveel liter per minuut zuigt dat ding aan rest kan je zelf of later wijzigen grotere tanks en zo
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

Yamaha rd50m schreef:
mpro09 schreef:nnog beter is een grotere compressor


meer dan 3pk is bijna allemaal 380 volt blijkbaar, en dat heb ik niet spijtig genoeg,

maar de vorige, met 150 liter tank in plaats van 50 liter tank moet dan hopelijk wel genoeg zijn om al wat te kunnen spuiten en stralen
http://www.one-welding.be/index.php?pag ... t&Itemid=1


deze heb ik ook maar de aanzuiging is te laag als je straalt van uit een kast!!!
je kan beter kijken naar aanzuiging dan pk s of zo .
dus hoeveel liter per minuut zuigt dat ding aan rest kan je zelf of later wijzigen grotere tanks en zo
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

bajaboy schreef:
Yamaha rd50m schreef:
mpro09 schreef:nnog beter is een grotere compressor


meer dan 3pk is bijna allemaal 380 volt blijkbaar, en dat heb ik niet spijtig genoeg,

maar de vorige, met 150 liter tank in plaats van 50 liter tank moet dan hopelijk wel genoeg zijn om al wat te kunnen spuiten en stralen
http://www.one-welding.be/index.php?pag ... t&Itemid=1


deze heb ik ook maar de aanzuiging is te laag als je straalt van uit een kast!!!
je kan beter kijken naar aanzuiging dan pk s of zo .
dus hoeveel liter per minuut zuigt dat ding aan rest kan je zelf of later wijzigen grotere tanks en zo


ik heb wel maar kleine zandstraalkast, dus dat moet volgens mij nog meevallen,
meer dan 300 l/min kom ik niet direct tegen, ofwel moet ik naar versies met 2 motors gaan, maar dan verdubbelt de prijs ook, en dat is iets teveel van het goede.
Het belangrijkste voor mij is dat ik hem kan gebruiken voor te spuiten, stralen zal wel lukken, dan wacht ik tussendoor gewoon wat langer :P
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

nee je kan wel door stralen alleen je druk verlaagt en de compressor blijft draaien daar je net zo veel verbruikt als aanvuld.
kan gewoon gebruiken doe ik ook ,draaid ie maar lekker (olie gekoeld dus kan wel wat hebben )
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

2e hands geen optie? Vaak goedkoper :)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

300 L is meer dan genoeg voor het spuiten.
Maar stralen dan heb je te kort aan 300 LPM.
De compressor zal niet meer afslaan en de keteldruk daalt.
Ik heb hier zelf een compressor die 650 LPM geeft.
Dat is meer dan genoeg om alles te doen of meerdere dingen te gelijk.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ginofs1 schreef:300 L is meer dan genoeg voor het spuiten.
Maar stralen dan heb je te kort aan 300 LPM.
De compressor zal niet meer afslaan en de keteldruk daalt.
Ik heb hier zelf een compressor die 650 LPM geeft.
Dat is meer dan genoeg om alles te doen of meerdere dingen te gelijk.


dat het voor spuiten genoeg is is voor mij het belangrijkste, stralen kan ik gerust elke keer met tussenpauzes doen, aangezien het toch altijd kleine brommer onderdelen zijn die ik straal.
voor eentje van 650 heb ik het geld en de plaats (nu nog) niet gok ik :P ,

2dehands is wel een optie, maar dan moet ik wel zeker zijn dat hij nog een tijd mee gaat, anders koop ik liever nieuw met garantie.
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gesloten