wij maken de wetgeving niet, we proberen ze maar zo goed mogelijk na te leven

Jeti schreef:YamaSam schreef:
nog vragen jongen?
Is dat "mijn" motorfiets?![]()
@ Nick
De optie 4 van Nix hebben we ooit al eens besproken
HotWheels schreef:bij ontbreken van de gebruikelijke papieren komt de bewijslast bij de bestuurder te liggen, niet bij de politie
de politie zal verbaliseren en de bestuurder kan het gaan uitleggen (lees bewijzen) op de politierechtbank;
en die uitspraak durf ik zelfs zonder glazen bol voorspellen
Yamaha rd50m schreef:HotWheels schreef:bij ontbreken van de gebruikelijke papieren komt de bewijslast bij de bestuurder te liggen, niet bij de politie
de politie zal verbaliseren en de bestuurder kan het gaan uitleggen (lees bewijzen) op de politierechtbank;
op de politierechtbank zulde het aan de hand van folders en framenummerlijsten wel kunnen bewijzen.
Aangezien da er duidelijk ind e wetgeving staat da het GVA niet verplicht was, en bijgevolg dus (meestal) niet bestaat kunnen ze nie verwachten da je het op een andere manier aantoond.
Maar welke agent gaat een brommer die duidelijk een oldtimer is, en die verzekerd en technisch inorde is beboeten omdat er geen GVA aanwezig is, zeker als de bestuurder kan aantonen dat GVA niet nodig is voor bromfietsen van voor 1974?
HotWheels schreef:Yamaha rd50m schreef:HotWheels schreef:bij ontbreken van de gebruikelijke papieren komt de bewijslast bij de bestuurder te liggen, niet bij de politie
op de politierechtbank zulde het aan de hand van folders en framenummerlijsten wel kunnen bewijzen.
Aangezien da er duidelijk ind e wetgeving staat da het GVA niet verplicht was, en bijgevolg dus (meestal) niet bestaat kunnen ze nie verwachten da je het op een andere manier aantoond.
Maar welke agent gaat een brommer die duidelijk een oldtimer is, en die verzekerd en technisch inorde is beboeten omdat er geen GVA aanwezig is, zeker als de bestuurder kan aantonen dat GVA niet nodig is voor bromfietsen van voor 1974?
als er geen papieren zijn, kan men er even goed van uitgaan dat het een 49cc motorfiets is die niet ingeschreven is;
ik zou degenen die zo rondrijden op ot-ritten geen eten willen geven hoor (flandria records, kreidler rs'en, eerste rd's, 5bak fs1's)
de meeste van die cowboys rijden enkel op brommerverzekering rond (en dat copietje dat hun zogezegd moet beschermen tegen overijverige agenten)
als er dan iets gebeurt, dan zal de verzekering ook wel z'n staartje intrekken
GoM!cky schreef:NIX schreef:Optie 1 is de enige correcte en legale.
Optie 4 is papieren in NL krijgen en dan exporteren naar Belgie. Heb je alleen een Nederlander die meewerkt voor nodig.
Niet helemaal mee akkoord NIX, wat is er mis met optie 2?? Als je de juiste frame en motorbloknummer opgeeft aan je verzekeraar en de juiste gegevens, dan verkrijg je je verzekering voor die bepaalde FS1 en dan ben je 100% LEGAAL
Optie 1 kost je zowizo tussen de 50 en 75 euro voor een DUPLICAAT GVA, en dan moet het nog lukken ook want soms verkrijg je er geen...
Optie 3 is de MOOISTE en ik zou het niet illegaal noemen, eerder de wet omzeilenMet een origineel motopapier, motoplaat aanvragen en je kadernummer aanpassen
PERFECT in orde en niemand kan je iets ten laste leggen
Ik heb mijn goudkleurige FS1 met correcte motoplaat (overeenstemmende nummer) en de FS50 idem en dan heb ik nog 1 motoplaat waarmee ik soms op 2RU rijd, maar wanneer ik van FS1 verander dan switch ik de plaat mee ... Dat is ILLEGAALmaar heb er nog nooit problemen mee gehad, als je verstandig rijdt met de FS1 en de politie ziet motoplaat dan laten ze je hier gerust.
hans.m schreef:Als jullie een attest van verlies aanvragen bij de politie, hebben jullie dan een verkoopsovereenkomst bij? of welke uitleg geven jullie?
Nogal moeilijk om als 20 jarige te zeggen dat je de eerste eigenaar bent van een bromfiets van 36 jaar oud...
Mij zeiden ze vandaag dat alleen de 1ste eigenaar dit kon vragen.. Uiteindelijk niets meegekregen dus.
hans.m schreef:Als jullie een attest van verlies aanvragen bij de politie, hebben jullie dan een verkoopsovereenkomst bij? of welke uitleg geven jullie?
Nogal moeilijk om als 20 jarige te zeggen dat je de eerste eigenaar bent van een bromfiets van 36 jaar oud...
Mij zeiden ze vandaag dat alleen de 1ste eigenaar dit kon vragen.. Uiteindelijk niets meegekregen dus.
harmen251 schreef:hans.m schreef:Als jullie een attest van verlies aanvragen bij de politie, hebben jullie dan een verkoopsovereenkomst bij? of welke uitleg geven jullie?
met een fictieve verkoopsovereenkomst lukt het ook wel