Ik heb hier thuis ene 1j6 frame liggen, zonder papieren.
En wil deze gaan verzekeren, dus wat moet ik dan doen?

GoM!cky schreef:3 mogelijkheden:
1) ge gaat naar het politiekantoor (van de gemeente) en ge vraagt verlies van papier van GVA aan, hiermee gaat ge naar een lokale Yamaha verdeler en die vraagt u een duplicaat aan van GVA en dan kunt ge naar uwe verzekeraar gaan met uw duplicaat.
2) Indien uwe makelaar geen al te moeilijke is, maakt hij u zonder GVA te zien, uw verzekering aan bromfiets klasse B. Dus je kan proberen zonder GVA of duplicaat naar uwe verzekeraar te gaan en verzekering aan te vragen.
3) ge koopt motorpapieren, slaat die nummer (van het inschrijvingsbewijs) in uwe kader en ge hebt binnen de maand een motoplaat en ge rijdt zo snel ge wilt (respecteren van verkeersregels uiteraard). Als ge het inschrijvingsbewijs (motopapieren) in uw bezit hebt, gaat ge hierbij naar uwe verzekeraar en die verzekert uw motorfiets => kost u iets van een 125 euro/jaar als moto.
the_destroyers schreef:GoM!cky schreef:3 mogelijkheden:
1) ge gaat naar het politiekantoor (van de gemeente) en ge vraagt verlies van papier van GVA aan, hiermee gaat ge naar een lokale Yamaha verdeler en die vraagt u een duplicaat aan van GVA en dan kunt ge naar uwe verzekeraar gaan met uw duplicaat.
2) Indien uwe makelaar geen al te moeilijke is, maakt hij u zonder GVA te zien, uw verzekering aan bromfiets klasse B. Dus je kan proberen zonder GVA of duplicaat naar uwe verzekeraar te gaan en verzekering aan te vragen.
3) ge koopt motorpapieren, slaat die nummer (van het inschrijvingsbewijs) in uwe kader en ge hebt binnen de maand een motoplaat en ge rijdt zo snel ge wilt (respecteren van verkeersregels uiteraard). Als ge het inschrijvingsbewijs (motopapieren) in uw bezit hebt, gaat ge hierbij naar uwe verzekeraar en die verzekert uw motorfiets => kost u iets van een 125 euro/jaar als moto.
Bedankt Michael.
Mss als ik die motopapieren eens tegenkom..
Maar ik ben er nog nooit tegen gekomen eigenlijk.
NIX schreef:Optie 1 is de enige correcte en legale.
Optie 4 is papieren in NL krijgen en dan exporteren naar Belgie. Heb je alleen een Nederlander die meewerkt voor nodig.
YamaSam schreef:na '74 moet ge een gva hebben of ge zijt illegaal bezig..
dat ben je ook als je in al je brommers dezelfde nummer slaat bv.
voor januari trouwens haast geen DIV acties meer, met die aflopende premies is het daar momenteel een gekkenhuis..
optie 1 is voor hem het beste alternatief denk ik
YamaSam schreef:zwart-zielig :whipe: ja, zo ben ik wel![]()
die papieren hangen hier aan de muur in e kaderken als ge't wilt weten.
Ik had die nodig om mijn Oostenrijkse vijfbak op motorpapieren te krijgen en te bewijzen dat die ooit bestaan hebben in belgië...
voor de rest zeiden we enkel wat de wet is.
ik heb twee motoren, één gekocht van niels, en één van Jelle. Dat weet iedereen hier dacht ik?