Nederlandse brommer in België

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

@ Micky
Ik bedoelde inderdaad dat je onder je 18e niets hebt aan een motorklasse voertuig, omdat je er toch niet op mag rijden.
OF 2 jr je autorijbewijs, dat kan dan vanaf 20 feitelijk.
OF je motorrijbewijs op je 18e halen.

De topicstarter is 17, dus dan zou je niets aan een motorfiets hebben.
Dacht ik.

Ik vind het wel vreemd wat je zegt, dat je als 16-jarige een motorfiets kunt rijden en dan met rust gelaten wordt.
Kun je als 16-jarige dan wel een motorfiets verzekering afsluiten?

Als dat allemaal zo makkelijk kan, dan geloof ik dat er massaal wat fs1tjes op motorkenteken gaan komen komende jaar :lol:
(Jens, Maarten, Nick, Gideon, Bjorn.. etc etc etc)

Maar ja.. ik vind wel meer vreemd aan de Belgische voertuig wetgeving, voor zover die bestaat :P
Rijles van je ouders enzo............. :huh:

Is in dezen weer het gevaar dat ik redelijk wat weet van de NL wetgeving. Dan ga je uit van wat je weet.
Soms kun je ergens beter "clean" ingaan om niet automatisch te gaan vergelijken.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

Jeti schreef:@ Micky
Ik bedoelde inderdaad dat je onder je 18e niets hebt aan een motorklasse voertuig, omdat je er toch niet op mag rijden.
OF 2 jr je autorijbewijs, dat kan dan vanaf 20 feitelijk.
OF je motorrijbewijs op je 18e halen.

De topicstarter is 17, dus dan zou je niets aan een motorfiets hebben.
Dacht ik.

Ik vind het wel vreemd wat je zegt, dat je als 16-jarige een motorfiets kunt rijden en dan met rust gelaten wordt.
Kun je als 16-jarige dan wel een motorfiets verzekering afsluiten?

Als dat allemaal zo makkelijk kan, dan geloof ik dat er massaal wat fs1tjes op motorkenteken gaan komen komende jaar :lol:
(Jens, Maarten, Nick, Gideon, Bjorn.. etc etc etc)

Maar ja.. ik vind wel meer vreemd aan de Belgische voertuig wetgeving, voor zover die bestaat :P

Is in dezen weer het gevaar dat ik redelijk wat weet van de NL wetgeving. Dan ga je uit van wat je weet.
Soms kun je ergens beter "clean" ingaan om niet automatisch te gaan vergelijken.

Hier kan een 16 jarige perfect naar de verzekeraar gaan met het inschrijvingsbewijs (motorfiets FS1) en dan kan hij zonder problemen een motorplaat aanvragen. Dus hier bij mij in de omstreken zal je zeker en vast met rust gelaten worden...

Maar ik heb nooit gezegd dat het makkelijk kan hè Jet, het is zelfs héél moeilijk, ENKEL als je motorpapieren hebt dan gaat de aanvraag makkelijk :D
Dus massaal FS1-tjes op motorkenteken dat verhaaltje is helaas niet waar, de motorpapieren voor een FS1 liggen niet op elke hoek van de straat voor het oprapen... Ik heb hier al aan verschillende Belgische forumleden motorpapieren verkocht, dus zo gemakkelijk gaat het toch niet...
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

Jeti schreef:

:P
:lol:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

GoM!cky schreef:Hier kan een 16 jarige perfect naar de verzekeraar gaan met het inschrijvingsbewijs (motorfiets FS1) en dan kan hij zonder problemen een motorplaat aanvragen. Dus hier bij mij in de omstreken zal je zeker en vast met rust gelaten worden...

Maar ik heb nooit gezegd dat het makkelijk kan hè Jet, het is zelfs héél moeilijk, ENKEL als je motorpapieren hebt dan gaat de aanvraag makkelijk :D
Dus massaal FS1-tjes op motorkenteken dat verhaaltje is helaas niet waar, de motorpapieren voor een FS1 liggen niet op elke hoek van de straat voor het oprapen... Ik heb hier al aan verschillende Belgische forumleden motorpapieren verkocht, dus zo gemakkelijk gaat het toch niet...

Voor 153 euro, connecties, een dagje reizen en veel geduld, heb je in Belgie een legaal motor kenteken op je FS1 ;)
Voor enkelen wel haalbaar dus.

Toch vind ik het vreemd dat ze mensen verzekeren op een motorfiets te rijden die geen motorrijbewijs hebben. En vooral dat je er dan ook nog op mag rijden. (eerste had ik ook een paar jaar, maar ik was dan niet verzekerd als ik erop reed, omdat ik niet het juiste rijbewijs had.)
Maar je zegt het al.. "bij mij in de omstreken".. Is me ook al opgevallen aan de Belgische wet dat het per politiezone, of wat dan ook, weer anders is.. Ik zou dus het risico niet durven te lopen. Tenzij je het zwart op wit hebt van een verzekeraar.

Maffe gasten, die Belgen :cheers:
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Dag Bart,

Voor verder te gaan op je vraag.

Ga naar Douane en voer 'm in.

Ga daarna naar verzekering en zet 'm op bromfiets klasse B.

Meer is het nie ;-)
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

the_destroyers schreef:
BartDeVlam schreef:De verkoper was zowiezo van plan om de brommer uit te voeren in nederland, maar krijgt hij dan nog papieren die iets waard zijn voor mij?
Of heb ik de papieren die hij heeft nodig?
(hij wilt hem uitvoeren, omdat hij hem heeft laten keuren en hij wil niet dat als ik boetes krijg, die bij hem toekomen)
Ik heb de verzekeringspapieren, maar die zijn nog op naam van de verkoper hé, hij is nog verzekerd in NL, maar die verzekering is hier took geldig volgens mij...
Ik ga morgen denk ik eens langs het plaatselijke politiekantoor.

De papieren die hij krijgt na uitvoeren, moet jij hebben.
Daarop staat framenummer en datie A3 klasse is. Daarmee stap jijj naar de verzekeraar en je kan beginnen met rijden.

Je moet zelf niet naar de douane hoor Jerrow, als die eigenaar hem uitvoert is alles ok.
Plaats reactie