Nederlandse brommer in België
-
- Aan het inrijden
Nederlandse brommer in België
Hallo,
Ik heb onlangs een FS1 gekocht in nederland,
maar woon zelf in België, hoe krijg ik deze hier legaal met papieren op de weg?
Ik heb de papieren van de keuring niet bij de hand, maar de verkoper wilt deze wel opsturen indien nodig.
Alsook heb ik de verzekeringspapieren en een verkoopsovereenkomst.
Mvg. Bart
Ik heb de papieren van de keuring niet bij de hand, maar de verkoper wilt deze wel opsturen indien nodig.
Mvg. Bart
- Jeti
- 17500km gereden
Als de Nederlandse verkoper Nederlandse papieren hebt, moet je deze in je bezit krijgen. Anders kan ermee gefraudeerd worden en hij het kenteken bijvoorbeeld weer los verkopen, zodat er twee met jouw framenummer rondrijden.. Is niet wenselijk.
De verkoper moet hem laten uitvoeren bij de RDW.
Hij stuurt dan zijn tenaamstelling en het overschrijvingsbewijs op naar de RDW. Het voertuigbewijs krijg jij dan, dit geldt in Belgie als geldige papieren.
De verkoper moet hem laten uitvoeren bij de RDW.
Hij stuurt dan zijn tenaamstelling en het overschrijvingsbewijs op naar de RDW. Het voertuigbewijs krijg jij dan, dit geldt in Belgie als geldige papieren.
-
- 1000km gereden
Re: Nederlandse brommer in België
BartDeVlam schreef:Hallo,
Mvg. Bart
Gewone brommer klasse B papieren, het enige wat je verplicht van papieren moet hebben is de verzekering (GVA is niet verplicht).
Met de papieren van de NL keuring ben je NIKS mee...
Wat je kan doen is hetvolgende:
1) als je persé Gelijkvormigheidsattest (GVA) wilt, dan kan je verlies van GVA aanvragen bij de politie en dan naar een Yamaha dealer gaan in de buurt en opnieuw GVA (duplicaat) aanvragen. Kostprijs varieert van waar je woont ... Tussen 45 en 75 euro.
2) als je meer dan 45 km/h wilt rijden moet je op zoek gaan naar motorpapieren van FS1, dan kan je motoplaat aanvragen en dan zijt ge gesteld hè

Micky
- Jeti
- 17500km gereden
Of je het wel of niet in Belgie nodig hebt: hoe dan ook zorgen dat je die papieren krijgt, of eigenlijk dat hij wordt uitgevoerd in Nederland.
Wellicht dat het nu niet zo streng is, maar de Nederlandse kenteken en framenummer registratie zit best goed in elkaar. Mocht het ooit gekoppeld gaan worden binnen Europa (nu, of over 80 jaar.., bij wijze van spreken), dan zit jij met een waardeloos frame.
@ Nick
Jij rijdt toch met NL kentekenpapieren?
Wellicht dat het nu niet zo streng is, maar de Nederlandse kenteken en framenummer registratie zit best goed in elkaar. Mocht het ooit gekoppeld gaan worden binnen Europa (nu, of over 80 jaar.., bij wijze van spreken), dan zit jij met een waardeloos frame.
@ Nick
Laatst gewijzigd door Jeti op 20 nov 2011, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeti
- 17500km gereden
GoM!cky schreef:2) als je meer dan 45 km/h wilt rijden moet je op zoek gaan naar motorpapieren van FS1, dan kan je motoplaat aanvragen en dan zijt ge gesteld hè
Iemand van 17..?

-
- 5000km gereden
Jeti schreef:Of je het wel of niet in Belgie nodig hebt: hoe dan ook zorgen dat je die papieren krijgt, of eigenlijk dat hij wordt uitgevoerd in Nederland.
@ Nick
Ja, als je brommer kunt verzekeren hier in België, dan kan de politie er niets meer op zeggen eigenlijk.
Ze aanvaarden gewoon dat je als papieren een deel van het kenteken hebt, waarop het framenummer staat en cilinder inhoud.
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
De verkoper was zowiezo van plan om de brommer uit te voeren in nederland, maar krijgt hij dan nog papieren die iets waard zijn voor mij?
Of heb ik de papieren die hij heeft nodig?
(hij wilt hem uitvoeren, omdat hij hem heeft laten keuren en hij wil niet dat als ik boetes krijg, die bij hem toekomen)
Ik heb de verzekeringspapieren, maar die zijn nog op naam van de verkoper hé, hij is nog verzekerd in NL, maar die verzekering is hier took geldig volgens mij...
Ik ga morgen denk ik eens langs het plaatselijke politiekantoor.
(hij wilt hem uitvoeren, omdat hij hem heeft laten keuren en hij wil niet dat als ik boetes krijg, die bij hem toekomen)
Ik heb de verzekeringspapieren, maar die zijn nog op naam van de verkoper hé, hij is nog verzekerd in NL, maar die verzekering is hier took geldig volgens mij...
-
- 1000km gereden
Jeti schreef:GoM!cky schreef:2) als je meer dan 45 km/h wilt rijden moet je op zoek gaan naar motorpapieren van FS1, dan kan je motoplaat aanvragen en dan zijt ge gesteld hè
Iemand van 17..?![]()
Heyy Jet, ja ik begijp je reactie niet goed eigenlijk??
Wat bedoel je met iemand van 17?? Een FS1 met motopapieren wilt niet zeggen dat de bestuurder van min. 16 jaar (dus OK, want hij is 17) een rijbewijs A1 (motorfiets) moet hebben hoor

Met alle respect, maar als je dat bedoelt dan ben je toch mis...
Wat betreft de uitschrijving in NL zou ik wel aanraden uiteraard, ik doelde maar dat hij met het keuringsbewijs echt geen bal is hier in Belgie... Tot nu toe nog niet aleszins

-
- 5000km gereden
BartDeVlam schreef:De verkoper was zowiezo van plan om de brommer uit te voeren in nederland, maar krijgt hij dan nog papieren die iets waard zijn voor mij?
De papieren die hij krijgt na uitvoeren, moet jij hebben.
Daarop staat framenummer en datie A3 klasse is. Daarmee stap jijj naar de verzekeraar en je kan beginnen met rijden.
-
- 7500km gereden
-
- 1000km gereden
Yamaha rd50m schreef:Michael, als je fs1 een motorfiets is moet je toch een a1 rijbewijs hebben, ofwel 2 jaar je autorijbewijs?
Dat zou me sterk lijken Maarten, ik heb geen A1 maar wel al langer dan 2 j mijn autorijbewijs natuurlijk.
Maar het kan zijn dat je gelijk hebt hoor...
Vroeger toen ze destijds door de 16 jarigen als motorfiets werden ingeschreven (vandaar de nog zo zeldzame motorpapieren), toen hadden die jongens en meisjes hun autorijbewijs ook niet hè, laat staan hun A1...
Mijn ervaring is als je een motoplaat hebt, dan laten ze je gerust (als je normaal rijdt, hoe het hoort...).
-
- 7500km gereden
GoM!cky schreef:Yamaha rd50m schreef:Michael, als je fs1 een motorfiets is moet je toch een a1 rijbewijs hebben, ofwel 2 jaar je autorijbewijs?
Dat zou me sterk lijken Maarten, ik heb geen A1 maar wel al langer dan 2 j mijn autorijbewijs natuurlijk.
Maar het kan zijn dat je gelijk hebt hoor...
Vroeger toen ze destijds door de 16 jarigen als motorfiets werden ingeschreven (vandaar de nog zo zeldzame motorpapieren), toen hadden die jongens en meisjes hun autorijbewijs ook niet hè, laat staan hun A1...
Mijn ervaring is als je een motoplaat hebt, dan laten ze je gerust (als je normaal rijdt, hoe het hoort...).
ik denk da het officieel wel zo is, zo lang ge gene control krijgt makket natuurlijk allemaal nie zoveel uit,
ik ben zelf ook nog nooit gecontroleerd met de brommer, da geluk heb ik.
Maar ik denk da het tegenwoordig sowieso allemaal wa strenger is dan nu
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia