koelgaten in zuiger

Alles over de techniek en sleutelen
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

gewoon een Z1 van Zeta 60 of 50 cc, met een goed passende zuiger erbij

wil je niet snel; scoor een ori tamme cylinder en zoek er een zuiger bij

met die goedkope immi shit blijf je kloten
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

doet het voor mij anders prima, die "goedkope imi-shit" :shift: :lol:

maar het is idd nooit 'gewoon monteren'
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

koppel schreef:gewoon een Z1 van Zeta 60 of 50 cc, met een goed passende zuiger erbij


Er zit tegenwoordig een prox zuiger bij :wink:
Yamaha Sheriff 1981
bas

Bericht door bas »

... en dan ben ik dus van de 'ontstekings' problemen af bedoelen jullie?

Voor mij als Puch en Tomos sleutelaar zou die cylinder met die zuiger nog jaren goed gereden hebben.... maar ja is ander blok he... andere ontsteking... andere toleranties... met name andere warmte- verwerking.
Heeft iemand al een geforceerde luchtkoeling geprobeerd?
;-)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Als je afstelling goed is loopt je fs1 ook niet zomaar warm.

Ik zie dat je een bougie b5hs hebt die is echt veels te warm voor een fs1.
Bij een snelle cilinder altijd minimaal een b8hs erin.

En eigenlijk een iets te grote sproeier voor een beetje meer koeling.
De ontsteking mag ook niet te vroeg staan dan word die ook een stuk warmer.
Yamaha Sheriff 1981
bas

Bericht door bas »

zit nu idd te denken aan een nicasyl....
http://www.yamahafs1.com/ biedt een Z1 aan voor:
0,00 euri!!!
(dans-smileys)
Ik heb er meteen duizend besteld :-)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Is nog een imi z1 ook.
Yamaha Sheriff 1981
bas

Bericht door bas »

NIX schreef:Op zich boeien die zaagsnedes niet zo, maar het is een zuiger met 1 veer en met al een zooitje weggevijlde warmlopers. Ik denk dat je beter een normale set kunt kopen. Waarom heb je voor een 45mm boring gekozen? Moet het ding een hardloper zijn?


Ik had idd het plan om er hard mee te gaan... totnutoe enkel inrijden, hooguit 45km/u gereden, en dan nog vastlopen.
Ik heb de '70'cc set bij het fs1team almere gekocht, en heb ze een email gestuurd waarin ik wat ontevredenheid heb geuit.
Nog steeds weet ik niet goed wat ik moet doen om het ding aan het rijden te krijgen. Opnieuw veel geld investeren voor een Athena? Of een 2e hands, met kleine beschadigingen aan het nicasyl? Of een JMPB 50cc voor 35euro?

Om er dan achter te komen dat het gestotter toch een andere oorzaak heeft...?
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Bericht door henkie22222 »

Beschadigingen aan het nicasil moet je sowieso niet voor gaan, dan is er iets goed mis geweest met de cilinder. de belangrijke eigenschap van nicasil is dat het nauwelijks kapot te krijgen is.
Een imi cilinder kan goed of slecht zijn, is een beetje geluk hebben
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Bericht door henkie22222 »

Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

bas schreef:Opnieuw veel geld investeren voor een Athena?


http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5644

Sjon van fs1parts verkoopt echte z1 cilinders die zijn erg netjes afgewerkt.
Yamaha Sheriff 1981
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

een gepeperde setup met een B5 bougie, is zoiets als een marathon organiseren in de sahara, dat houdt geenenkele gek uit! :shock:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

bas schreef:
NIX schreef:Op zich boeien die zaagsnedes niet zo, maar het is een zuiger met 1 veer en met al een zooitje weggevijlde warmlopers. Ik denk dat je beter een normale set kunt kopen. Waarom heb je voor een 45mm boring gekozen? Moet het ding een hardloper zijn?


Ik had idd het plan om er hard mee te gaan... totnutoe enkel inrijden, hooguit 45km/u gereden, en dan nog vastlopen.
Ik heb de '70'cc set bij het fs1team almere gekocht, en heb ze een email gestuurd waarin ik wat ontevredenheid heb geuit.
Nog steeds weet ik niet goed wat ik moet doen om het ding aan het rijden te krijgen. Opnieuw veel geld investeren voor een Athena? Of een 2e hands, met kleine beschadigingen aan het nicasyl? Of een JMPB 50cc voor 35euro?

Om er dan achter te komen dat het gestotter toch een andere oorzaak heeft...?


Mogelijk is er meer aan de hand, maar dat die set bij Almere vandaan komt verbaast me weinig. Die gasten verkopen altijd van alles zonder dat ze weten of het kan en wat het is en dat is precies mijn bezwaar tegen die toko. Of er nou meer aan je brommer mankeert of niet, je hebt een betere set nodig. Een athena kan een leuke keuze zijn, maar koop dan een dure nieuwe. Overigens kun je met gietijzer 43mm boring lekker doorrijden. Als je perse FS1 of Z1 wil rijden, doe dan geen 50cc, maar 60. (43mm) zorg wel dat er een fatsoenlijke zuiger met 2 veren bij zit, anders heb je zo weer brokken.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

henkie22222 schreef:Beschadigingen aan het nicasil moet je sowieso niet voor gaan, dan is er iets goed mis geweest met de cilinder. de belangrijke eigenschap van nicasil is dat het nauwelijks kapot te krijgen is.
Een imi cilinder kan goed of slecht zijn, is een beetje geluk hebben


Nicasil wand kan je wel berijden met beschadigingen, maar dan moet je echt zeker weten dat het geen ophoping is, anders verniel je alleen maar zuigers, nieuwe nicasil wand kost ongeveer 200 euro en duurt 3 weken (moet namelijk een lange tijd rusten voordat het gebruikt mag worden en wordt vaak in spanje gedaan).

Wij laten ze vaak nog wel eens honen op bepaalde ophopingen weg te halen om nog te kunnen doorrijden op een goedkopere manier.

Als je echt met minder zorgen wilt gaan rijden, koop dan een Athena, beter afgewerkt en is van aluminium met een nicasil wand erin, velemalen betere koel eigenschappen dan een gietijzeren cilinder.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Die Ginosetjes zijn mooie setjes. Helemaal nieuw met de eerste uren inrijden alvast voor je gedaan.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie