koelgaten in zuiger
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
... en dan ben ik dus van de 'ontstekings' problemen af bedoelen jullie?
Voor mij als Puch en Tomos sleutelaar zou die cylinder met die zuiger nog jaren goed gereden hebben.... maar ja is ander blok he... andere ontsteking... andere toleranties... met name andere warmte- verwerking.
Heeft iemand al een geforceerde luchtkoeling geprobeerd?

Voor mij als Puch en Tomos sleutelaar zou die cylinder met die zuiger nog jaren goed gereden hebben.... maar ja is ander blok he... andere ontsteking... andere toleranties... met name andere warmte- verwerking.
Heeft iemand al een geforceerde luchtkoeling geprobeerd?

- marco
- Sheriff of the Posbank
Als je afstelling goed is loopt je fs1 ook niet zomaar warm.
Ik zie dat je een bougie b5hs hebt die is echt veels te warm voor een fs1.
Bij een snelle cilinder altijd minimaal een b8hs erin.
En eigenlijk een iets te grote sproeier voor een beetje meer koeling.
De ontsteking mag ook niet te vroeg staan dan word die ook een stuk warmer.
Ik zie dat je een bougie b5hs hebt die is echt veels te warm voor een fs1.
Bij een snelle cilinder altijd minimaal een b8hs erin.
En eigenlijk een iets te grote sproeier voor een beetje meer koeling.
De ontsteking mag ook niet te vroeg staan dan word die ook een stuk warmer.
Yamaha Sheriff 1981
zit nu idd te denken aan een nicasyl....
http://www.yamahafs1.com/ biedt een Z1 aan voor:
0,00 euri!!!
(dans-smileys)
Ik heb er meteen duizend besteld
http://www.yamahafs1.com/ biedt een Z1 aan voor:
0,00 euri!!!
(dans-smileys)
Ik heb er meteen duizend besteld

NIX schreef:Op zich boeien die zaagsnedes niet zo, maar het is een zuiger met 1 veer en met al een zooitje weggevijlde warmlopers. Ik denk dat je beter een normale set kunt kopen. Waarom heb je voor een 45mm boring gekozen? Moet het ding een hardloper zijn?
Ik had idd het plan om er hard mee te gaan... totnutoe enkel inrijden, hooguit 45km/u gereden, en dan nog vastlopen.
Ik heb de '70'cc set bij het fs1team almere gekocht, en heb ze een email gestuurd waarin ik wat ontevredenheid heb geuit.
Nog steeds weet ik niet goed wat ik moet doen om het ding aan het rijden te krijgen. Opnieuw veel geld investeren voor een Athena? Of een 2e hands, met kleine beschadigingen aan het nicasyl? Of een JMPB 50cc voor 35euro?
Om er dan achter te komen dat het gestotter toch een andere oorzaak heeft...?
- henkie22222
- 500km gereden
- henkie22222
- 500km gereden
kijk trouwens ook hier eens http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5150
- marco
- Sheriff of the Posbank
bas schreef:Opnieuw veel geld investeren voor een Athena?
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5644
Sjon van fs1parts verkoopt echte z1 cilinders die zijn erg netjes afgewerkt.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- NIX
- 10000km gereden
bas schreef:NIX schreef:Op zich boeien die zaagsnedes niet zo, maar het is een zuiger met 1 veer en met al een zooitje weggevijlde warmlopers. Ik denk dat je beter een normale set kunt kopen. Waarom heb je voor een 45mm boring gekozen? Moet het ding een hardloper zijn?
Ik had idd het plan om er hard mee te gaan... totnutoe enkel inrijden, hooguit 45km/u gereden, en dan nog vastlopen.
Ik heb de '70'cc set bij het fs1team almere gekocht, en heb ze een email gestuurd waarin ik wat ontevredenheid heb geuit.
Nog steeds weet ik niet goed wat ik moet doen om het ding aan het rijden te krijgen. Opnieuw veel geld investeren voor een Athena? Of een 2e hands, met kleine beschadigingen aan het nicasyl? Of een JMPB 50cc voor 35euro?
Om er dan achter te komen dat het gestotter toch een andere oorzaak heeft...?
Mogelijk is er meer aan de hand, maar dat die set bij Almere vandaan komt verbaast me weinig. Die gasten verkopen altijd van alles zonder dat ze weten of het kan en wat het is en dat is precies mijn bezwaar tegen die toko. Of er nou meer aan je brommer mankeert of niet, je hebt een betere set nodig. Een athena kan een leuke keuze zijn, maar koop dan een dure nieuwe. Overigens kun je met gietijzer 43mm boring lekker doorrijden. Als je perse FS1 of Z1 wil rijden, doe dan geen 50cc, maar 60. (43mm) zorg wel dat er een fatsoenlijke zuiger met 2 veren bij zit, anders heb je zo weer brokken.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Triforce
- 2500km gereden
henkie22222 schreef:Beschadigingen aan het nicasil moet je sowieso niet voor gaan, dan is er iets goed mis geweest met de cilinder. de belangrijke eigenschap van nicasil is dat het nauwelijks kapot te krijgen is.
Een imi cilinder kan goed of slecht zijn, is een beetje geluk hebben
Nicasil wand kan je wel berijden met beschadigingen, maar dan moet je echt zeker weten dat het geen ophoping is, anders verniel je alleen maar zuigers, nieuwe nicasil wand kost ongeveer 200 euro en duurt 3 weken (moet namelijk een lange tijd rusten voordat het gebruikt mag worden en wordt vaak in spanje gedaan).
Wij laten ze vaak nog wel eens honen op bepaalde ophopingen weg te halen om nog te kunnen doorrijden op een goedkopere manier.
Als je echt met minder zorgen wilt gaan rijden, koop dan een Athena, beter afgewerkt en is van aluminium met een nicasil wand erin, velemalen betere koel eigenschappen dan een gietijzeren cilinder.