Vroeger wel vaak geweest maar ik wist de weg niet zo goed meer.
Het is volgens mij ook niet toegestaan om er met een brommer doorheen te rijden maar dat wist ik natuurlijk niet
NIX schreef:En je moet nog eens tegen een oud type kraantje lopen, maar die dingen waren 25 jaar geleden ook al gaar.
Onderstaand de twee kraantjes die ik had liggen. De ene komt van de FS1 en de andere van een 2F2... maar welke van welke is mij even ontschoten (na 23 jaar ). De linker lijkt me ook niet echt origineel... de rechter is mij wel bekend, want die zat ook op mijn 1J5.
Daar zit het linkerkraantje ook op en wordt origineel genoemd... als dit klopt dan toch even dat andere kraantje monteren .
Linkerkraantje is niet origineel. Is een passende aftermarket, zeg maar een universeel kraantje. Als ik een keer een plaatje zie van een echte plaatjestankkraan post ik hem wel.
Vanmiddag even stiekum een rondje in het dorp gereden om wat administratie bij een cliënt op te halen. Geen gelegenheid gehad om te kijken wat de top is, maar ik heb de indruk dat die zelfs met de gemonteerde 10mm carburateur te hoog zal zijn voor de keuring. Komende dagen maar eens kijken ze momenteel maximaal rijdt en dan gaan knijpen. Momenteel zit er op : originele FS1, 10mm carb, 32mm uitlaat, 13-44 tands.
Ik zit er aan te denken een ring te plaatsen tussen de cilinder en de uitlaat met een kleinere doorgang en/of tijdelijk met koperkatoen en ijzerdraad een aantal gaatjes van de achterdemper af te sluiten. iemand een idee of dit gaat werken ?
Ik heb al een motor staan (ander project) . En ik ben van mening, alhoewel ik destijds mijn 1J5 ook op motorkenteken heb gezet, dat een FS1 4-bak gewoon een brommer is en ook zo, vanwege de originaliteit, moet worden behandeld. Dat ze na het verkrijgen van het brommerkenteken niet meer zal voldoen aan de daarbij behorende eisen en regels is bijzaak. Want ja, zo ging dat vroeger ook en dus is zelfs dat origineel .
(soms draaf ik wat door... maar gelukkig weet ik dat van mezelf )
Laars schreef:Ring met een gat van 8 mm tussen uitlaat en cilinder
Is 8mm niet wat klein ten opzichte van de normale 28mm ? Ze zal er inderdaad geen snelheid mee kunnen maken, maar wellicht afgekeurd worden omdat de RDW-medewerker haar al wandelend bij kan houden .
Komend weekeinde wel eens een serie ringen vervaardigen en gaan testen...
Laars schreef:Ring met een gat van 8 mm tussen uitlaat en cilinder
Is 8mm niet wat klein ten opzichte van de normale 28mm ? Ze zal er inderdaad geen snelheid mee kunnen maken, maar wellicht afgekeurd worden omdat de RDW-medewerker haar al wandelend bij kan houden .
Komend weekeinde wel eens een serie ringen vervaardigen en gaan testen...
Ik heb wel eens een brommer laten keuren die nog maar 25 liep. Commentaar van de keurmeester: Voer dat ding asjeblief op. Werd gewoon goedgekeurd.