ZUIGERSPELING ????
-
- 50km gereden
ZUIGERSPELING ????
Mensen,
ik heb een originele gebruikte 60cc fs1 cilinder, maar helaas er moet een nieuwe zuiger in
Cilinder is helemaal nagekeken [geen krassen-versleten wand-ect ect].
De vraag is dus, hoeveel zuigerspeling mag de nieuwe zuiger hebben als ie zonder veren in de cilinder zit ?
Dank alvast
ik heb een originele gebruikte 60cc fs1 cilinder, maar helaas er moet een nieuwe zuiger in
Cilinder is helemaal nagekeken [geen krassen-versleten wand-ect ect].
De vraag is dus, hoeveel zuigerspeling mag de nieuwe zuiger hebben als ie zonder veren in de cilinder zit ?
Dank alvast
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
hier is al heelwat over afgezeverd hier,
als de vraag is hoeveel mág ie hebben, dan zou ik 'heelwat' zeggen
ik ben al lopende fs1's tegengekomen waar er in koude toestand aan de kop bovenaan bijna een halve mm vrij was, dus dat valt best mee.
té krap krijg je problemen bij de minste overhitting van de cilinder..
belangrijker volgens mij is de segmentkopspeling, die mag niet kleiner zijn dan 2 tienden mm
als de vraag is hoeveel mág ie hebben, dan zou ik 'heelwat' zeggen

ik ben al lopende fs1's tegengekomen waar er in koude toestand aan de kop bovenaan bijna een halve mm vrij was, dus dat valt best mee.
té krap krijg je problemen bij de minste overhitting van de cilinder..
belangrijker volgens mij is de segmentkopspeling, die mag niet kleiner zijn dan 2 tienden mm

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 50km gereden
- NIX
- 10000km gereden
Lekker die erin stoppen dan.
Ter info: nieuw wordt een FS1 zuiger op 0,05mm speling geboord. Na inrijden kan die zomaar 2x zo groot zijn, maar je mag alleen maar hopen dat je in die periode niets laat warmlopen. En daarna ook niet. Tegen de tijd dat je de zuiger hoort rammelen, heeft ie lekker veel speling en kun je nog een eeuwigheid kilometers blijven maken. Hij heeft dan koud een speling die bij andere merken afkeur betekent, maar een FS1 is een heethoofd die juist het hardst blijft lopen met zoveel speling. Jouw iets tapse zuiger is prima zo, bovenaan wordt ie nou eenmaal heter dan onderaan. Eenmaal op bedrijfstemperatuur (dus als ie nog net niet smelt) is ie weer bijna recht.
Ter info: nieuw wordt een FS1 zuiger op 0,05mm speling geboord. Na inrijden kan die zomaar 2x zo groot zijn, maar je mag alleen maar hopen dat je in die periode niets laat warmlopen. En daarna ook niet. Tegen de tijd dat je de zuiger hoort rammelen, heeft ie lekker veel speling en kun je nog een eeuwigheid kilometers blijven maken. Hij heeft dan koud een speling die bij andere merken afkeur betekent, maar een FS1 is een heethoofd die juist het hardst blijft lopen met zoveel speling. Jouw iets tapse zuiger is prima zo, bovenaan wordt ie nou eenmaal heter dan onderaan. Eenmaal op bedrijfstemperatuur (dus als ie nog net niet smelt) is ie weer bijna recht.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 50km gereden
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
schuur nu maar gewoon die koppen op 0.2, en monteren die zuiger
ten top moet je alles monteren en opwarmen tot de verwachte bedrijfstemperatuur, en dan meten,
zo zijn die waarden in hondersten ook werkelijk te meten,
maar rijden, en ook hard rijden, doet ie ook met op dat vlak een korrel zout

ten top moet je alles monteren en opwarmen tot de verwachte bedrijfstemperatuur, en dan meten,
zo zijn die waarden in hondersten ook werkelijk te meten,
maar rijden, en ook hard rijden, doet ie ook met op dat vlak een korrel zout

when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
een originele 60 cc cylinder................die kom je niet vaak tegen............ik heb er een met code J5
het officiele yamaha werkplaatshandboek geeft een zuigerspeling aan van 0,035 - 0,04 mm en een zuigerveerspeling tussen de 0,15 en 0,35 mm
overigens moet de bovenste veer van het keystone type zijn
bij immi spul zou ik de speling wat ruimer nemen
bij zuigers met L-veren zie ik vaak dat de veer totaal geen slotspeling heeft, zou ook veel compressieverlies tot gevolg hebben, maar hoe zit dat dan met uitzetten?
het officiele yamaha werkplaatshandboek geeft een zuigerspeling aan van 0,035 - 0,04 mm en een zuigerveerspeling tussen de 0,15 en 0,35 mm
overigens moet de bovenste veer van het keystone type zijn
bij immi spul zou ik de speling wat ruimer nemen
bij zuigers met L-veren zie ik vaak dat de veer totaal geen slotspeling heeft, zou ook veel compressieverlies tot gevolg hebben, maar hoe zit dat dan met uitzetten?
- NIX
- 10000km gereden
- NIX
- 10000km gereden