orginele brommer opvoeren
orginele brommer opvoeren
hallo:D
Een vriend van me die heeft een fs1 2rt, en hij wil graag zijn brommer opvoeren.
Hij heeft een standaard 50cc cilinder er op zitten.
We hebben nu een 14 tands voortandwiel er op zitten.
Maar we willen graag de brommer opvoeren zodat hij iets harder optrekt en een hogere max.snelheid heeft.
Hoe zal je dat he beste kunnen doen, zodat je de standaard cilinder er gewoon op laat zitten?
Een vriend van me die heeft een fs1 2rt, en hij wil graag zijn brommer opvoeren.
Hij heeft een standaard 50cc cilinder er op zitten.
We hebben nu een 14 tands voortandwiel er op zitten.
Maar we willen graag de brommer opvoeren zodat hij iets harder optrekt en een hogere max.snelheid heeft.
Hoe zal je dat he beste kunnen doen, zodat je de standaard cilinder er gewoon op laat zitten?
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
zul je wat moeten uitboren/vijlen, want de inlaat is standaart 16mm, dan heeft 18mm geen zin.
maar dan zit je egt best wel groot...
beter origineel houden
Andries schreef:een grotere carburateur is eigenlijk wel een must ja
dan zou het mooi zijn als je ook direct een groter schijfhuis monteert
onderstaande is van een yb100 en nog origineel te bestellen
inlaat is zo n 20 mm en eenvoudig passend te maken
denk dat het een behoorlijk verbetering oplevert
maar dan zit je egt best wel groot...
beter origineel houden
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
een 16mm is meer dan genoeg.
ik heb een 16mm op een pro race cilinder.
werkt goed en de top is zeer hoog.

ik heb een 16mm op een pro race cilinder.
werkt goed en de top is zeer hoog.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
we praten hier over een fs1 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Slecht voorbeeld als het over een ori cilinder gaat. Die is niet vergelijkbaar met een crosscilinder met waanzinnige timing en 300 spoelpoorten.
De FAQ behandelt alle fasen van opvoeren die gewoon ijn de winkel te krijgen zijn, met alle voor- en nadelen en motoreigenschappen. Maak je keuze en vraag als iets je niet duidelijk is of als je wil weten of je keuze je gaat geven wat je wil.
De FAQ behandelt alle fasen van opvoeren die gewoon ijn de winkel te krijgen zijn, met alle voor- en nadelen en motoreigenschappen. Maak je keuze en vraag als iets je niet duidelijk is of als je wil weten of je keuze je gaat geven wat je wil.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
NIX schreef:Slecht voorbeeld als het over een ori cilinder gaat. Die is niet vergelijkbaar met een crosscilinder met waanzinnige timing en 300 spoelpoorten.
De FAQ behandelt alle fasen van opvoeren die gewoon ijn de winkel te krijgen zijn, met alle voor- en nadelen en motoreigenschappen. Maak je keuze en vraag als iets je niet duidelijk is of als je wil weten of je keuze je gaat geven wat je wil.
Heb je wel gelijk in idd

- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Mijn tip: hou het simpel en zorg dat je ook nog langzaam een beetje fatsoenlijk kunt rijden. Dan blijft de boel heel en het rijdt gewoon het best en zuinigst. Een snelle pijp en een beetje meer compressie doet vaak al wonderen. Wil je meer dan kan een 16mm in combinatie met iets vijlwerk aan de uitlaatpoort een heel fijn brommertje opleveren.
Kijk eerst even in de FAQ.