orginele brommer opvoeren

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Remon

orginele brommer opvoeren

Bericht door Remon »

hallo:D
Een vriend van me die heeft een fs1 2rt, en hij wil graag zijn brommer opvoeren.
Hij heeft een standaard 50cc cilinder er op zitten.
We hebben nu een 14 tands voortandwiel er op zitten.
Maar we willen graag de brommer opvoeren zodat hij iets harder optrekt en een hogere max.snelheid heeft.
Hoe zal je dat he beste kunnen doen, zodat je de standaard cilinder er gewoon op laat zitten?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Yamaha Sheriff 1981
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

Is dit ook te doen met een 18MM keihin carb?

Grtz G.
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

zul je wat moeten uitboren/vijlen, want de inlaat is standaart 16mm, dan heeft 18mm geen zin.

Andries schreef:een grotere carburateur is eigenlijk wel een must ja
dan zou het mooi zijn als je ook direct een groter schijfhuis monteert

onderstaande is van een yb100 en nog origineel te bestellen
inlaat is zo n 20 mm en eenvoudig passend te maken
denk dat het een behoorlijk verbetering oplevert


Afbeelding

Afbeelding


maar dan zit je egt best wel groot...

beter origineel houden
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

En levert het problemen op met asftellen als ik er toch die 18mm op zet?
Grtz G.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Hij zal vanwege de trage gasstroom niet goed af te stellen zijn.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

een 16mm is meer dan genoeg.
ik heb een 16mm op een pro race cilinder.
werkt goed en de top is zeer hoog.
:wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Op crossers zie je grote carbs zitten omdat ze veel trekkracht nodig hebben wanneer je het gas open draait, voorbeeld: op een 65cc zit een 26mm carburateur.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

we praten hier over een fs1 :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Een crosser is ook niet *praktisch* rijdbaar op straat.
Het is maar net met welk doel voor ogen je je motor opbouwt
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ginofs1 schreef:we praten hier over een fs1 :lol:


Ik probeer hiermee alleen een voorbeeld te geven.

@Tombo:

Klopt idd, bij een crosser komt de kracht er te snel in tegenover een wegracer en al helemaal een brommer.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Slecht voorbeeld als het over een ori cilinder gaat. Die is niet vergelijkbaar met een crosscilinder met waanzinnige timing en 300 spoelpoorten.

De FAQ behandelt alle fasen van opvoeren die gewoon ijn de winkel te krijgen zijn, met alle voor- en nadelen en motoreigenschappen. Maak je keuze en vraag als iets je niet duidelijk is of als je wil weten of je keuze je gaat geven wat je wil.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

NIX schreef:Slecht voorbeeld als het over een ori cilinder gaat. Die is niet vergelijkbaar met een crosscilinder met waanzinnige timing en 300 spoelpoorten.

De FAQ behandelt alle fasen van opvoeren die gewoon ijn de winkel te krijgen zijn, met alle voor- en nadelen en motoreigenschappen. Maak je keuze en vraag als iets je niet duidelijk is of als je wil weten of je keuze je gaat geven wat je wil.


Heb je wel gelijk in idd :idea:
Remon

Bericht door Remon »

oké, ik heb het al een beetje doorgelezen, alleen zal wel overleggen hoe we de brommer nou op gaan voeren.
iig bedankt voor die link!
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Mijn tip: hou het simpel en zorg dat je ook nog langzaam een beetje fatsoenlijk kunt rijden. Dan blijft de boel heel en het rijdt gewoon het best en zuinigst. Een snelle pijp en een beetje meer compressie doet vaak al wonderen. Wil je meer dan kan een 16mm in combinatie met iets vijlwerk aan de uitlaatpoort een heel fijn brommertje opleveren.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie