Olieaftapbout.
- Piet
- 50km gereden
Olieaftapbout.
Na het carterolie verversen krijgt ik het zaakje toch niet meer sluitend.
Er blijft olie langs de aftapbout komen,heb de pakking nu al voor de derde maal vervangen maar krijg het niet dicht,durf eigenlijk ook weer niet al te vast aan te draaien, vast is vast moet toch voldoende zijn,toch.
Iemand enig idee om toch dicht te krijgen,of doe ik iets fout?
Er blijft olie langs de aftapbout komen,heb de pakking nu al voor de derde maal vervangen maar krijg het niet dicht,durf eigenlijk ook weer niet al te vast aan te draaien, vast is vast moet toch voldoende zijn,toch.
Iemand enig idee om toch dicht te krijgen,of doe ik iets fout?
TributeToTheCatsBand
-
- Tombo is mijn testpiloot
ja die kans is heel groot.
ik heb er hier al meerdere gezien.
en meestal bij een 2ru blok
ik heb er hier al meerdere gezien.
en meestal bij een 2ru blok
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Piet
- 50km gereden
Piet schreef:marco schreef:Ben bang voor je dat er een scheurtje in je carter zit.
Oei,das zou niet zo mooi zijn,zou dat eventueel dicht te lassen zijn?
Gelukkig geen scheurtje in het carter,denk dat ik iets te enthousiast was met aandraaien en daardoor de pakking de nek afdraaide.
Gewoon goed handvast aandraaien,olie bijvullen en eventueel nog klein slagje geven met sleutel.
Na warmdraaien ff chekke of er nog olie lekt en eventueel nog heel klein slagje vast geven.
Heb trouwens wel gemerkt dat 600cc olie wel wat veel is,beter is iets ergens tussen de 450 en 475cc,tijdens bvullen regelmatig oliepeilstok controleren en kwam uit op 470cc volgens de peilstok.
Iemand anders misschien andere ervaringen mee,dan hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door Piet op 02 jun 2011, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
TributeToTheCatsBand
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 2500km gereden
Piet schreef:Piet schreef:marco schreef:Ben bang voor je dat er een scheurtje in je carter zit.
Gelukkig geen scheurtje in het carter,denk dat ik iets te enthousiast was met aandraaien en daardoor de pakking de nek afdraaide.
Gewoon goed handvast aandraaien,olie bijvullen en eventueel nog klein slagje geven met sleutel.
Na warmdraaien ff chekke of er nog olie lekt en eventueel nog heel klein slagje vast geven.
Heb trouwens wel gemerkt dat 600cc olie wel wat veel is,beter is iets ergens tussen de 450 en 475cc,tijdens bvullen regelmatig oliepeilstok controleren en kwam uit op 470cc volgens de peilstok.
Altijd de voorgeschreven hoeveelheid gebruiken.
Als je olie erin gooit moet ook nog via de kanaaltjes in de andere compartimenten komen.
Tevens moet je het peil meten met de peilstok NIET ingedraaid!!
1978 chroom 60 cc
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Tombo is mijn testpiloot
Met vullen zit alles aan een kant van het carter.
Als de motor loopt pompt / slingert het koppelings huis het naar de andere kant.
Klinkt raar maar het is zo.
Gewoon 600 cc dus.
Er is een situatie waar bij ik minder olie gebruik (minder wrijving sam, is goed merkbaar op top)
Hier ga ik verder maar niets over schrijven, anders hebben we meerdere stuk gelopen blokjes op het forum.
gr gino
Als de motor loopt pompt / slingert het koppelings huis het naar de andere kant.
Klinkt raar maar het is zo.
Gewoon 600 cc dus.
Er is een situatie waar bij ik minder olie gebruik (minder wrijving sam, is goed merkbaar op top)
Hier ga ik verder maar niets over schrijven, anders hebben we meerdere stuk gelopen blokjes op het forum.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- Piet
- 50km gereden
Laars schreef:Piet schreef:Piet schreef:marco schreef:Ben bang voor je dat er een scheurtje in je carter zit.
Altijd de voorgeschreven hoeveelheid gebruiken.
Als je olie erin gooit moet ook nog via de kanaaltjes in de andere compartimenten komen.
Tevens moet je het peil meten met de peilstok NIET ingedraaid!!
Toch iets te voorbarig geweest want er zit wel degelijk een haarscheurtje in het carter.
Het vervelende is dat dit scheurtje pal naast de schroefdraad zit waar je de olieaftapbout indraaid.
Iemand nog een goede tip om dit dicht te krijgen zonder het complete blok er onder uit te bouten?
TributeToTheCatsBand