Zo vanavond proefgereden,de koppeling slipt niet meer dat is volledig verleden tijd en hij springt niet meer uit de 5e versnelling.
En hij kan een ander tandwiebezetting trekken want ik mis een 6e versnelling en hij is nu in zijn 5 zo op gang,90km draait hij direct en dan gaat hij door naar 97 km en dan zijn de toeren op.
Ik heb nu 13-39 moet nog even denken wat ik ga doen,het is ook wel leuk dat hij makkelijk door de versnellingen heen gaat.
Ook heb ik geen idee hoeveel toeren hij bij 90 tot 97 km maakt in zijn 5 met 13-39 bezetting.
Ook zou er een grotere carb: op moeten want 16 is wel erg klein, maar mischien moet het maar zo blijven.
Bij een bepaalde toerental zijn er lichte trillingen voelbaar,dus de volgende langeslag kruk zou toch even gebalanceerd kunnen worden.
Nog iets wat voor olie ging er vroeger in met oliepomp smering? hij blijft nat aan de achterkant van de uitlaat terwijl de afstelling van de pomp al een stukje armer gezet is.
een grotere carburateur is eigenlijk wel een must ja
dan zou het mooi zijn als je ook direct een groter schijfhuis monteert
onderstaande is van een yb100 en nog origineel te bestellen
inlaat is zo n 20 mm en eenvoudig passend te maken
denk dat het een behoorlijk verbetering oplevert
Gisteravond nog even gereden,hij draait precies 100km op de teller.
Stap over op mineraal SAE 30 van castrol ,synte:olie bijft teveel rest van over ,het is te goed en te dun ( 20)voor oliepomp blokken van oude leeftijd.
De afstelling van de oliepomp moet dan heel anders,en dan kun je beter mixen maar ik wil graag de pomp houden dus terug naar de bassis,mineraal castrol 30.