Laars zit in de problemen.
-
- 100km gereden
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 17:54
- Locatie: Willebroek (Belgium)
ik heb dit ook ooit voorgehad met een motor type membraaninlaat.
hij reed vrij goed, enkel altijd vette bougies en olieverbruik.
heb toen mijn keerring langs de kant van het membraan vervangen en alles was terug ok.
ik dacht dat het een seal was 25*35*10 maar dubbellip
ik heb hiervoor 2 seals 25*35*5 gebruikt en met de rug tegen elkaar geplaatst.
David
hij reed vrij goed, enkel altijd vette bougies en olieverbruik.
heb toen mijn keerring langs de kant van het membraan vervangen en alles was terug ok.
ik dacht dat het een seal was 25*35*10 maar dubbellip
ik heb hiervoor 2 seals 25*35*5 gebruikt en met de rug tegen elkaar geplaatst.
David
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Laars schreef:Bedankt zover mannen!
Ga morgen een en ander proberen.
Ik begrijp alleen de sproeiermaatvoering niet echt.
Gino zet bij AthenaYam een 170 lang en Tom adviseert een 80 90 lang
170 lang zou met mijn lange sproeiermaatvoering op dik 200+ kort uitkomen. Ik heb overigens geen nieuwe lange sproeiers recent gekocht. Ik heb al mijn sproeiers uit een partij onderdelen, dus dat kunnen best jaren '70/'80 sproeiers zijn, mss dat de lange sproeiers die nu verkocht worden anders zijn. Ik heb iig origineel mikuni
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Tombo schreef:Laars schreef:Bedankt zover mannen!
Ga morgen een en ander proberen.
Ik begrijp alleen de sproeiermaatvoering niet echt.
Gino zet bij AthenaYam een 170 lang en Tom adviseert een 80 90 lang
170 lang zou met mijn lange sproeiermaatvoering op dik 200+ kort uitkomen. Ik heb overigens geen nieuwe lange sproeiers recent gekocht. Ik heb al mijn sproeiers uit een partij onderdelen, dus dat kunnen best jaren '70/'80 sproeiers zijn, mss dat de lange sproeiers die nu verkocht worden anders zijn. Ik heb iig origineel mikuni
meen je dat.
het zal wel 170 kort zijn (moeten zijn).
ik werk alleen maar met ori korte sproeiers.
alleen als ik boven de 200 kom moet je wel met lang verder.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
"Nu een orri F5B erop met mooi passende zuiger.
Starten, lopen, geen probleem. Trekt lekker door in zijn 4 naar 60-65 met 12/39 vertanding.
Met 150 Mikuni kort? Ietwat witte bougie.
Luchtschroef stond 2,5 slagen uit .
Luchtschroef een halve slag ingedraaid. Ploffen en gek doen.
Weer uitgedraaid. nooit meer goed te krijgen.
Smurrie, zwarte bougie voorbips!!! "
dus hij deed het eerst wél goed?
ietwat witte bougie met een originele sproeier (150Kort) klinkt goed bij die 2.5 toeren luchtschroef..
gaat ie dan plots gek doen als je dit wil rechtzetten (van 2.5 nr 1.5) dan is het daar waarschijnlijk te zoeken.
vijs je carb helemaal uit elkaar (het huis) zeker de luchtschroef,
pak een pot azijn, en leg het huis daar een uur of wat in, en drink een biertje terwijl je wat ontspant.
blaas de kanalen goed door en monteer het zaakje terug.
check voor de zekerheid het moment van ontsteking nog es en probeer te starten..
mijn gok is dat ie dan goed draait.
niet moedeloos worden, dat mag na tien mislukte chemokuren, maar niet voor een brommerblokje
Starten, lopen, geen probleem. Trekt lekker door in zijn 4 naar 60-65 met 12/39 vertanding.
Met 150 Mikuni kort? Ietwat witte bougie.
Luchtschroef stond 2,5 slagen uit .
Luchtschroef een halve slag ingedraaid. Ploffen en gek doen.
Weer uitgedraaid. nooit meer goed te krijgen.
Smurrie, zwarte bougie voorbips!!! "
dus hij deed het eerst wél goed?
ietwat witte bougie met een originele sproeier (150Kort) klinkt goed bij die 2.5 toeren luchtschroef..
gaat ie dan plots gek doen als je dit wil rechtzetten (van 2.5 nr 1.5) dan is het daar waarschijnlijk te zoeken.
vijs je carb helemaal uit elkaar (het huis) zeker de luchtschroef,
pak een pot azijn, en leg het huis daar een uur of wat in, en drink een biertje terwijl je wat ontspant.
blaas de kanalen goed door en monteer het zaakje terug.
check voor de zekerheid het moment van ontsteking nog es en probeer te starten..
mijn gok is dat ie dan goed draait.
niet moedeloos worden, dat mag na tien mislukte chemokuren, maar niet voor een brommerblokje

when men were men, and helmets were for divers
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
YamaSam schreef:"Nu een orri F5B erop met mooi passende zuiger.
Starten, lopen, geen probleem. Trekt lekker door in zijn 4 naar 60-65 met 12/39 vertanding.
Met 150 Mikuni kort? Ietwat witte bougie.
Luchtschroef stond 2,5 slagen uit .
Luchtschroef een halve slag ingedraaid. Ploffen en gek doen.
Weer uitgedraaid. nooit meer goed te krijgen.
Smurrie, zwarte bougie voorbips!!! "
dus hij deed het eerst wél goed?
ietwat witte bougie met een originele sproeier (150Kort) klinkt goed bij die 2.5 toeren luchtschroef..
gaat ie dan plots gek doen als je dit wil rechtzetten (van 2.5 nr 1.5) dan is het daar waarschijnlijk te zoeken.
vijs je carb helemaal uit elkaar (het huis) zeker de luchtschroef,
pak een pot azijn, en leg het huis daar een uur of wat in, en drink een biertje terwijl je wat ontspant.
blaas de kanalen goed door en monteer het zaakje terug.
check voor de zekerheid het moment van ontsteking nog es en probeer te starten..
mijn gok is dat ie dan goed draait.
niet moedeloos worden, dat mag na tien mislukte chemokuren, maar niet voor een brommerblokje
Met name het kanaal dat begint naast de luchtschroef en naar de sproeierbuis loopt. Ik denk ook dat de gaatjes die in de zijkant van de buis zitten, even doorgeprikt moeten worden met een haar van een staalborstel of oude binnenkabel. Alles wat meer afwijkt dan een kwartslag van de anderhalve slag uit van de luchtschroef betekent gewoon dat er elders wat verkeerd is. Ik denk dat ik ga beginnen mensen te slaan die steeds maar aan de luchtschroef gaan kloten als hun brommer niet lekker loopt.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
Carburateur schoongemaakt, alles nagekeken.
Olie nog op peil, ontsteking 1,8 voor BDP, uitlaat niet dicht etc.
Starten met 150 kort. luchtschroef 1,5 slag open.
Pruttel niet stationair te krijgen (zwaar verzuipen) ook niet als tie warm is
Toen een 95 lang eringezet.
Luchtschroef moest 2,5 slag open om redelijke gasreactie te krijgen.
Stationair wachtend voor een stoplicht verzuipen.
Gasgevend..eerst overtollige benzine wegwerken en met volgas rijd tie goed totdat je weer even moet wachten en dan weer verzuipen.
Rijd zonder carbkapje.
Als je een tijdje volgas rijd wordt de bougie wit..dus een te kleine sproeier, amar een grotere sproeier laat de boel helemaal verzuipen.
Conclusie:
Te kleine sproeier voor volgas. Te grote sproeier voor stationair.
De verhouding is weg!
Choke blijft ook niet hangen.
Olie nog op peil, ontsteking 1,8 voor BDP, uitlaat niet dicht etc.
Starten met 150 kort. luchtschroef 1,5 slag open.
Pruttel niet stationair te krijgen (zwaar verzuipen) ook niet als tie warm is
Toen een 95 lang eringezet.
Luchtschroef moest 2,5 slag open om redelijke gasreactie te krijgen.
Stationair wachtend voor een stoplicht verzuipen.
Gasgevend..eerst overtollige benzine wegwerken en met volgas rijd tie goed totdat je weer even moet wachten en dan weer verzuipen.
Rijd zonder carbkapje.
Als je een tijdje volgas rijd wordt de bougie wit..dus een te kleine sproeier, amar een grotere sproeier laat de boel helemaal verzuipen.
Conclusie:
Te kleine sproeier voor volgas. Te grote sproeier voor stationair.
De verhouding is weg!

Choke blijft ook niet hangen.
1978 chroom 60 cc
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: