Laars schreef:Wordt een beetje moedeloos van dat ding. Haal denk ik de meeting ook niet.
Heb die verbeunde Z1 eraf gegooid. Zag in het carter sporen van benzine met vette smering. Uitlaatpoort zat rondom in de smurrie. Net alsof er te veel olie bij de benzine zat. Mijn zuiger rammelde ook als een gek. Waarschijnlijk gelekt langs de zuigerveren. Vandaar die rare sproeiermaat?? Onfdanks dat toch een bruine bougie. waarschijnlijk van de hoge toeren in de PB.
Nu een orri F5B erop met mooi passende zuiger. Starten, lopen, geen probleem. Trekt lekker door in zijn 4 naar 60-65 met 12/39 vertanding. Met 150 Mikuni kort? Ietwat witte bougie. Luchtschroef stond 2,5 slagen uit .
Luchtschroef een halve slag ingedraaid. Ploffen en gek doen. Weer uitgedraaid. nooit meer goed te krijgen. Smurrie, zwarte bougie voorbips!!!
Krijg hem dus niet meer lekker draaiend. Help aub.
BTW: Heb jij misschien een stationair sproeier (zo'n lange op de carb (oud type)) en een choke tonnetje wat in de carb zit (koper) voor een handchoke te koop?
ik zet dit even op het forum.
ik denk dat hij je carter leeg zuigt via de kruk keerring of via het carter pasvlak.
wacht even af wat henkjan zegt.
rookt hij stevig ? olie peil nog oke?
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1 schreef:Handchoke heb ik niet. Heb je nog een andere carburator om te proberen? wat voor ontsteking heb je er op en welke bougie. 2,5 slag kan niet goed zijn
als het een schijfblok is en de kering van het schijfhuis scheef zit slijt hij een gat in de schijf heb het een keer gehad dat hij het hele hart er uit sleet kering te dicht bij de schijf
F5b met 16mm en snelle pijp zal rond de 80 of 90 lang zitten.
Ik weet niet of je roterende inlaat hebt, maar mss lekt die rubber ring, of de keering daar wel.