hogedruk kop?

Alles over de techniek en sleutelen
koen84

hogedruk kop?

Bericht door koen84 »

Mijn fs 1 tje gaat als vergif...
Althans tot de vierte versnelling. Daarna zakt het toerental drastisch in.

De setup: 32 mm pijp, 16 mm carburateur en 55 cc.

Als je vol houdt en m nazit gaat ie in de vierde versnelling uiteindelijk 80 / 85.
Een hele prestatie vind ik met mijn 100 kilo :)

Maar, ik wil graag dat ie in de 4e versnelling ook goed doortrekt.

een hogedruk kop monteren heb ik begrepen?

Is dat zelf te maken of te koop?

Groetjes koen.
koen84

Bericht door koen84 »

ehhh 50 cc natuurlijk :P
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

misschien ligt het deels aan je tandwielen?

Ik had hetzelfde probleem, gewoon voor een tandje kleiner waardoor hij beter in zn toeren komt. En wat bij mij ook fout was, was de gasnaald, die stond in het bovenste groefje en viel er dus te diep in, toen die even goed gezet, en toen trok hij nog veel beter met halfgas in de 4 ;)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Wat voor cilinder?
Kijk eerst even in de FAQ.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

wellicht is met 100 kg lichaamsgewicht een tandje voor minder en een top van 75 km per uur een meer reele optie, het is een brommer, geen tank.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

koppel schreef:wellicht is met 100 kg lichaamsgewicht een tandje voor minder en een top van 75 km per uur een meer reele optie, het is een brommer, geen tank.


:baas: Goede uitspraak!! 8) 8)
koen84

Bericht door koen84 »

Oke, ik ga ermee aan de slag.
van het weekend even de cilinder eraf en dan kan ik jullie ook zeggen wat erop zit.
waar staan de nummers?
Het is in ieder geval een belgische fs1, die 9500 km heeft gelopen. Misschien nog de originele cilinder??

Dan zal ik ook meteen naar de kettingwielen kijken.
Welke verhouding is dan voor mij ideaal?

Nu is het zo, als je de brommer niet doortrekt rijdt hij ongeveer 50.
Hou je in de tweede versenlling het gas open, dan gaat ie na een tijdje ineens toeren maken en er als een haas vandoor.
Volgens mij moet dat vloeiender kunnen.
Ik denk dat ie teveel benzine krijgt bij lagere snelheden. (kan dat met membraan?)

Toch even de gasnaaldstand bekijken en de sproeier...

Groeten, Koen.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Er staat op de zijkant van de cilinder op een koelrib wel type het is.

Trok die eerst wel goed door?
Yamaha Sheriff 1981
koen84

Bericht door koen84 »

Oke, ik ga het jullie vertellen.
Hij staat niet thuis, maar bij mijn vriendin en daar ben ik zaterdag weer.

Wat mij wel opviel, de kop is breder dan de cilinder....
En volgens mij is het een alu kop en een gietijzeren cilinder.

Als je er knipperlichten op wil maken, is daar dan al een voorbereiding voor?
Of moet je zelf de bedrading aanleggen.

Groeten
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

koen84 schreef:En volgens mij is het een alu kop en een gietijzeren cilinder.


Kan er zijn ook alu cilinders

koen84 schreef:Als je er knipperlichten op wil maken, is daar dan al een voorbereiding voor?
Of moet je zelf de bedrading aanleggen.


Origineel zaten ze erop en ze zijn er waarschijnlijk afgehaald door de vorige eigenaar.
Als je geluk hebt zit alle bedrading er nog.
Yamaha Sheriff 1981
koen84

Bericht door koen84 »

oke bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

marco schreef:Trok die eerst wel goed door?
Yamaha Sheriff 1981
koen84

Bericht door koen84 »

Nou, ik heb m nog niet zolang.
Vorig jaar winter gekocht, en ik rijd af en toe een ritje als ik bij mn vriendin ben.
Maar in het begin liep hij minder dan nu. Ik heb het idee dat hij wat losser gekomen is.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

koen84 schreef:Het is in ieder geval een belgische fs1, die 9500 km heeft gelopen. Misschien nog de originele cilinder??

Dan zal ik ook meteen naar de kettingwielen kijken.
Welke verhouding is dan voor mij ideaal?

Nu is het zo, als je de brommer niet doortrekt rijdt hij ongeveer 50.
Hou je in de tweede versenlling het gas open, dan gaat ie na een tijdje ineens toeren maken en er als een haas vandoor.
Volgens mij moet dat vloeiender kunnen.
Ik denk dat ie teveel benzine krijgt bij lagere snelheden. (kan dat met membraan?)

Toch even de gasnaaldstand bekijken en de sproeier...

Groeten, Koen.


Overal afblijven, behalve de tandwielen. 13/44 of vergelijkbaar is wat hier op hoort.

Er zit een FS1 cilinder op. Dat is gewoon een snelle imi in jou geval. Daarom lijkt de kop zo groot, dat is wel een kop die bij deze brommr hoort. Dat maakt allemaal niet uit. Ik denk dat de kop al een hogedrukkop is, aan de te halen snelheden te horen.

Het motorgedrag is wat je krijgt met een cilinder met hoge uitlaatpoort. Een smalle powerband die er plotseling inkomt. En daardoor een gat tussen 3 en 4. Als je dat niet wil, gaat je carburateur ontregelen je niet helpen, dan moet je gewoon aan een andere cilinder met een ander (tammer) karakter.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Nix is toch wel telepathisch! :shock:
Plaats reactie