Ik had hetzelfde probleem, gewoon voor een tandje kleiner waardoor hij beter in zn toeren komt. En wat bij mij ook fout was, was de gasnaald, die stond in het bovenste groefje en viel er dus te diep in, toen die even goed gezet, en toen trok hij nog veel beter met halfgas in de 4
koppel schreef:wellicht is met 100 kg lichaamsgewicht een tandje voor minder en een top van 75 km per uur een meer reele optie, het is een brommer, geen tank.
Oke, ik ga ermee aan de slag.
van het weekend even de cilinder eraf en dan kan ik jullie ook zeggen wat erop zit.
waar staan de nummers?
Het is in ieder geval een belgische fs1, die 9500 km heeft gelopen. Misschien nog de originele cilinder??
Dan zal ik ook meteen naar de kettingwielen kijken.
Welke verhouding is dan voor mij ideaal?
Nu is het zo, als je de brommer niet doortrekt rijdt hij ongeveer 50.
Hou je in de tweede versenlling het gas open, dan gaat ie na een tijdje ineens toeren maken en er als een haas vandoor.
Volgens mij moet dat vloeiender kunnen.
Ik denk dat ie teveel benzine krijgt bij lagere snelheden. (kan dat met membraan?)
Toch even de gasnaaldstand bekijken en de sproeier...
Nou, ik heb m nog niet zolang.
Vorig jaar winter gekocht, en ik rijd af en toe een ritje als ik bij mn vriendin ben.
Maar in het begin liep hij minder dan nu. Ik heb het idee dat hij wat losser gekomen is.
koen84 schreef:Het is in ieder geval een belgische fs1, die 9500 km heeft gelopen. Misschien nog de originele cilinder??
Dan zal ik ook meteen naar de kettingwielen kijken. Welke verhouding is dan voor mij ideaal?
Nu is het zo, als je de brommer niet doortrekt rijdt hij ongeveer 50. Hou je in de tweede versenlling het gas open, dan gaat ie na een tijdje ineens toeren maken en er als een haas vandoor. Volgens mij moet dat vloeiender kunnen. Ik denk dat ie teveel benzine krijgt bij lagere snelheden. (kan dat met membraan?)
Toch even de gasnaaldstand bekijken en de sproeier...
Groeten, Koen.
Overal afblijven, behalve de tandwielen. 13/44 of vergelijkbaar is wat hier op hoort.
Er zit een FS1 cilinder op. Dat is gewoon een snelle imi in jou geval. Daarom lijkt de kop zo groot, dat is wel een kop die bij deze brommr hoort. Dat maakt allemaal niet uit. Ik denk dat de kop al een hogedrukkop is, aan de te halen snelheden te horen.
Het motorgedrag is wat je krijgt met een cilinder met hoge uitlaatpoort. Een smalle powerband die er plotseling inkomt. En daardoor een gat tussen 3 en 4. Als je dat niet wil, gaat je carburateur ontregelen je niet helpen, dan moet je gewoon aan een andere cilinder met een ander (tammer) karakter.