Verlies kracht in 3de en 4de vitesse

Alles over de techniek en sleutelen
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Verlies kracht in 3de en 4de vitesse

Bericht door golddigger »

Beste,

Ik heb sind enkele dagen een Yamaha rd, deze draaide stationair goed maar wanneer ik hem in vitesse zette kon ik er niet mee vertrekken.
Ik heb dan de carburator uitgekuist en afgesteld en nu doet hij het goed in 1ste en 2de vitesse maar in 3de en 4de heeft hij geen kracht meer
en zakken de toeren helemaal weg.
Ik heb al gezocht via search maar kan geen gepast antwoord vinden.
Heeft iemand nit nog al mee gemaakt?

Grtz G.
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

wat is de tandwiel verhouding?
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Heb je wel voldoende compressie?
1978 chroom 60 cc
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

idd klinkt als te weinig compressie of ergens compressieverlies (valse lucht?)
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

Bericht door jurgenkalis »

Camiel schreef:idd klinkt als te weinig compressie of ergens compressieverlies (valse lucht?)


Klinkt meer als een complete blokrevisie, of in ieder geval een top end revisie.

Weet je misschien hoeveel kilometer dit blokje heeft gedraaid na de laatste revisie?

In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop!
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

Aan de tandwielverhouding ligt het niet want hij trekt in 1ste en 2de nog heel hard.
Kan dat, dat hij in 1ste en 2de goed trekt en dan in 3de of 4de compressie verliest of valse lucht trekt?
Neen, geen idee wanneer de laatste revisie was.

Dankuwel, ik hoop dat het toch een goede koop was.

Grtz G.
Laatst gewijzigd door golddigger op 04 apr 2011, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Wat is je setup?
Yamaha Sheriff 1981
Arnoute

Bericht door Arnoute »

golddigger schreef:Aan de tandwielverhouding ligt het niet want hij trekt in 1ste en 2de nog heel hard.
Kan dat, dat hij in 1ste en 2de goed trekt en dan in 3de of 4de compressie verliest of valse lucht trekt?
Neen, geen idee wanneer de laatste revisie was.

Dankuwel, ik hoop dat het toch een goede koop was.

Grtz G.

valse lucht kun je contoreren aan de bougie/startpilot op en rond de carburateur spuiten als hij stationair draait, gaat hij in toeren dan trekt hij valse lucht..
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

Haal de cilinder er eens af en kijk of je iets in de vorm van sporen of groeven vind die in de cilinderwand staan. Als je cilinder een flinke warmloper heeft gehad dan kan een groot deel van je compressie zijn verdwenen :wink:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Begin met de normale zaken na te kijken voor die machinisten hier je lichtspoeltjes laten afwikkelen. Ik zie dat je de carb al hebt gereinigd. Check het ontstekingstijdstip of die echt op 1,8 voor BDP opent. als je stationair loop gewoon is en niet erg hoog, niet af te stellen of blijft hangen na gasgeven, dan is er van valse lucht hoogstwaarschijnlijk geen sprake.

Trek de einddemper eens uit de pijp. Zit die niet te veel dichtgekoold?

Heeft de brommer lang stilgestaan en zit er misschien jaren oude benzine in?

Waarom gaat de brommer weg? Is er iets mee dat de eigenaar niet kon oplossen?
Kijk eerst even in de FAQ.
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

Ik heb een standaard setup, standaard uitlaat, 10mm carbu en 50cc.

Grtz G.
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2110
Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
Locatie: St.Maarten
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

echt een race monster zo te horen :mrgreen:
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

inderdaad eerst eenvoudige zaken controleren, voor het minste en geringste worden hier complete motorrevisies geadviseerd, en dat is in 99 van de 100 gevallen toch echt niet nodig
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Heb je de cilinder en uitlaat wel eens ontkoolt?
Yamaha Sheriff 1981
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

Nee, hoe doe ik dit?

Grtz G.
Plaats reactie