Verlies kracht in 3de en 4de vitesse
-
- 50km gereden
Verlies kracht in 3de en 4de vitesse
Beste,
Ik heb sind enkele dagen een Yamaha rd, deze draaide stationair goed maar wanneer ik hem in vitesse zette kon ik er niet mee vertrekken.
Ik heb dan de carburator uitgekuist en afgesteld en nu doet hij het goed in 1ste en 2de vitesse maar in 3de en 4de heeft hij geen kracht meer
en zakken de toeren helemaal weg.
Ik heb al gezocht via search maar kan geen gepast antwoord vinden.
Heeft iemand nit nog al mee gemaakt?
Grtz G.
Ik heb sind enkele dagen een Yamaha rd, deze draaide stationair goed maar wanneer ik hem in vitesse zette kon ik er niet mee vertrekken.
Ik heb dan de carburator uitgekuist en afgesteld en nu doet hij het goed in 1ste en 2de vitesse maar in 3de en 4de heeft hij geen kracht meer
en zakken de toeren helemaal weg.
Ik heb al gezocht via search maar kan geen gepast antwoord vinden.
Heeft iemand nit nog al mee gemaakt?
Grtz G.
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 50km gereden
Camiel schreef:idd klinkt als te weinig compressie of ergens compressieverlies (valse lucht?)
Klinkt meer als een complete blokrevisie, of in ieder geval een top end revisie.
Weet je misschien hoeveel kilometer dit blokje heeft gedraaid na de laatste revisie?
In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop!
-
- 50km gereden
Aan de tandwielverhouding ligt het niet want hij trekt in 1ste en 2de nog heel hard.
Kan dat, dat hij in 1ste en 2de goed trekt en dan in 3de of 4de compressie verliest of valse lucht trekt?
Neen, geen idee wanneer de laatste revisie was.
Dankuwel, ik hoop dat het toch een goede koop was.
Grtz G.
Kan dat, dat hij in 1ste en 2de goed trekt en dan in 3de of 4de compressie verliest of valse lucht trekt?
Grtz G.
Laatst gewijzigd door golddigger op 04 apr 2011, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
golddigger schreef:Aan de tandwielverhouding ligt het niet want hij trekt in 1ste en 2de nog heel hard.
Grtz G.
valse lucht kun je contoreren aan de bougie/startpilot op en rond de carburateur spuiten als hij stationair draait, gaat hij in toeren dan trekt hij valse lucht..
-
- 1000km gereden
- NIX
- 10000km gereden
Begin met de normale zaken na te kijken voor die machinisten hier je lichtspoeltjes laten afwikkelen. Ik zie dat je de carb al hebt gereinigd. Check het ontstekingstijdstip of die echt op 1,8 voor BDP opent. als je stationair loop gewoon is en niet erg hoog, niet af te stellen of blijft hangen na gasgeven, dan is er van valse lucht hoogstwaarschijnlijk geen sprake.
Trek de einddemper eens uit de pijp. Zit die niet te veel dichtgekoold?
Heeft de brommer lang stilgestaan en zit er misschien jaren oude benzine in?
Waarom gaat de brommer weg? Is er iets mee dat de eigenaar niet kon oplossen?
Trek de einddemper eens uit de pijp. Zit die niet te veel dichtgekoold?
Heeft de brommer lang stilgestaan en zit er misschien jaren oude benzine in?
Waarom gaat de brommer weg? Is er iets mee dat de eigenaar niet kon oplossen?
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 50km gereden
-
- 2000km gereden
- Contacteer:
-
- 50km gereden