Inrijden voor meeting

Alles over de techniek en sleutelen
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

En je hebt niet even een andere kap liggen?
Kijk eerst even in de FAQ.
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

NIX schreef:En je hebt niet even een andere kap liggen?

Nee. helaas :roll:
1978 chroom 60 cc
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Inmiddels 230 km ingereden.
Heel rustig begonnen 40-45 kmh
Helemaal volgens het boekje en vandaag bij ongeveer 200 km: Pwieieiettt!!!!!!!!! :roll:
Heel even doorgetrokken en;;;WARM!!!
Af laten koelen en niks aan de hand, gewoon verder (rustig) gereden
Net even het kopje eraf gehaald, geen schade, gelukkig!!
1978 chroom 60 cc
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

heb ik ook gehad, als je er op tijd bij bent heb je geen schade.
maar het is wel een waarschuwing, rustig aan dus he :wink:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Ik hoop volgende week naar de rdw te kunnen.. En dan vanaf de week erop te kunnen gaan inrijden.. Hoop echt dat ik er voor de meeting klaar mee ben.. :roll:
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Jeti schreef:Ik hoop volgende week naar de rdw te kunnen.. En dan vanaf de week erop te kunnen gaan inrijden.. Hoop echt dat ik er voor de meeting klaar mee ben.. :roll:

Suc6 bij de RDW en voorzichtig met het inrijden
1978 chroom 60 cc
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

Komop moet lukken!! Is nog 2 maanden! 1 maand voor limborit, dat zal niet lukken
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

Jeti schreef:Ik hoop volgende week naar de rdw te kunnen.. En dan vanaf de week erop te kunnen gaan inrijden.. Hoop echt dat ik er voor de meeting klaar mee ben.. :roll:

Zal wel lukken Jet!
:D
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Camiel schreef:Komop moet lukken!! Is nog 2 maanden! 1 maand voor limborit, dat zal niet lukken

Dat klinkt lang, maar als ik al kijk hoe snel dit jaar al naar halverwege maart is gevlogen :shock:
Eerst naar de rdw, dan wachten op papieren, dan wachten op plaat..
Dan kleine stukjes rijden, dan langere stukjes.. Daar gaan behoorlijk wat weken overheen. En 500 km kleine stukjes rijden is best veel. Gelukkig is het nu ook weer wat langer licht aan het worden.
Maar we zien wel. Spuiten gaat in ieder geval niet lukken. Dus hij is in zo-uit-de-boeren-schuur-staat, maar wel technisch in orde :baas:
Voor meeting 2012 zal hij ook wel mooi zijn verwacht ik.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Laars schreef:Inmiddels 230 km ingereden.
Heel rustig begonnen 40-45 kmh
Helemaal volgens het boekje en vandaag bij ongeveer 200 km: Pwieieiettt!!!!!!!!! :roll:
Heel even doorgetrokken en;;;WARM!!!
Af laten koelen en niks aan de hand, gewoon verder (rustig) gereden
Net even het kopje eraf gehaald, geen schade, gelukkig!!

Klinkt bekend had ik bij de 475km.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

Jeti schreef:
Camiel schreef:Komop moet lukken!! Is nog 2 maanden! 1 maand voor limborit, dat zal niet lukken

Dat klinkt lang, maar als ik al kijk hoe snel dit jaar al naar halverwege maart is gevlogen :shock:
Eerst naar de rdw, dan wachten op papieren, dan wachten op plaat..
Dan kleine stukjes rijden, dan langere stukjes.. Daar gaan behoorlijk wat weken overheen. En 500 km kleine stukjes rijden is best veel. Gelukkig is het nu ook weer wat langer licht aan het worden.
Maar we zien wel. Spuiten gaat in ieder geval niet lukken. Dus hij is in zo-uit-de-boeren-schuur-staat, maar wel technisch in orde :baas:
Voor meeting 2012 zal hij ook wel mooi zijn verwacht ik.

Veluwerit 2011 toch ook al zeker :D ?
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

als ik na enkele honderden kilometers inrijden nog steeds warmlopers krijg dan geloof ik er niet meer in, met nog meer inrijden gaat het niet goedkomen

heb het zelf maar één keer gehad, ding bleef warmlopen, hoeveel kilometer ik ook rustig aan deed

cylinder bleek krom geboord te zijn icm een te strakke zuiger...........dan kan je inrijden tot het einde van het heelal en weer terug maar levert niks op.

is ook een echte fs1 kwaal...................wordt allemaal te heet en te veel toeren en de kwaliteit van cylinder/zuiger is bagger

wordt tijd dat er nu echt eens wat goeds op de markt komt...............en dan niet alleen het snelle spul

anno 2011 is het toch echt wel mogelijk om dit probleem te verhelpen..................alleen bepaalde fabrieken moeten ze sluiten......................die aardbeving had iets verderop moeten plaatsvinden
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Is ook makkelijk op te lossen, dat kost alleen veel geld :P en de afzetmarkt is te klein.
Ze gebruiken wss allemaal de mallen uit de jaren 60/70/80, want dat kost gewoon niks meer.
Een goede cilinder en dito zuiger, van goed materiaal (aluminium met nicasil wand b.v.) en een poorttiming waar goed over nagedacht is, en uiteindelijk een goede kwaliteitscontrole, dat zou idd wat zijn.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

koppel schreef:als ik na enkele honderden kilometers inrijden nog steeds warmlopers krijg dan geloof ik er niet meer in, met nog meer inrijden gaat het niet goedkomen

heb het zelf maar één keer gehad, ding bleef warmlopen, hoeveel kilometer ik ook rustig aan deed

cylinder bleek krom geboord te zijn icm een te strakke zuiger...........dan kan je inrijden tot het einde van het heelal en weer terug maar levert niks op.

is ook een echte fs1 kwaal...................wordt allemaal te heet en te veel toeren en de kwaliteit van cylinder/zuiger is bagger

wordt tijd dat er nu echt eens wat goeds op de markt komt...............en dan niet alleen het snelle spul

anno 2011 is het toch echt wel mogelijk om dit probleem te verhelpen..................alleen bepaalde fabrieken moeten ze sluiten......................die aardbeving had iets verderop moeten plaatsvinden

Maken ze sommige van die cilinders nog in Japan?
Dacht dat die allemaal uit china kwamen.
Maar het is idd waar, er mag wel eens wat goeds op de markt komen die lang meegaat.
AJH is wel goeie kwaliteit heb ik al horen zeggen.
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

zover wil ik niet eens gaan.................een perfecte remake van de originele gietijzeren F5B cylinder icm een kwaliteitzuiger zou al meer dan voldoende zijn.

meeste mensen met mooi gerestaureerde bromfietsjes hoeven niet harder dan 65km/uur.........wel met veel kracht en soepel rijgedrag.

en dan door ontwikkelen zodat je in één koop een hele set koopt die helemaal op elkaar afgestemd is zodat ie perfect loopt, betrouwbaar is en lekker rijdt............

bv met CDI en kwaliteitsbobine + juiste bougie

aangepast kopje erop, nieuwe of helemaal nagekeken 16mm mikuni met de juiste configuratie voor zowel membraan als (aangepaste) schijf

afmaken met de juiste pijp eronder en tandwielverhouding

alles in één keer monteren, inrijden en klaar

wordt dan wel een setje van 500 euro..............maar dan is het ook echt helemaal perfect
Plaats reactie