Inrijden voor meeting

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Inrijden voor meeting

Bericht door Laars »

Om tijd te winnen en hopelijk op tijd met de blauw-witte klaar te zijn voor de meeting, wil ik eigenlijk de nieuw gehoonde cilinder alvast gaan inrijden met mijn 74-er
Kan dit of is het blok afhankelijk.
Dan blijven alleen de nieuwe lagers niet ingereden (in ieder geval geen 1000km, misschien wel 500??), wat zijn daar de gevolgen van
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Lagers hoef je niet in te rijden.

De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

marco schreef:Lagers hoef je niet in te rijden.

De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.


Thnxz vriend!!!!!!!! :wink:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Maar dat betekend niet dat je straks meteen volgas moet gaan rijden met je net gereviseerde blok.
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

marco schreef:Maar dat betekend niet dat je straks meteen volgas moet gaan rijden met je net gereviseerde blok.


Logisch, maar dan heb ik er al wel een paar honderd km opzitten.
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Waarom hang je niet het complete blok in de 74'er?
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

marco schreef:Waarom hang je niet het complete blok in de 74'er?


Heb geen carterdeksels
Worden ook gespoten
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Dan gaat het niet.
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

ja dat kan wel.
wel rustig aan doen en je bougie lezen ,
en dat weer met nix over leggen :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

marco schreef:De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.

Waarom niet?

@ Laars
Je bent stiekem een voorsprong aan het nemen op het inrijden ;) Ik moet een maand lang ermee heen en weer naar mijn werk, na eerst een paar avonden kleinere rondjes door het dorp.
Maar je kunt toch gewoon andere carterdeksels erop zetten om dit blok + cilinder in te rijden?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Jeti schreef:
marco schreef:De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.

Waarom niet?


Omdat je dan teveel gaat vragen van de motor wat hij nog niet kan leveren, hij wordt warmer met een hoge druk kop dan met een lage druk kop.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Jeti schreef:
marco schreef:De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.

Waarom niet?

@ Laars
Je bent stiekem een voorsprong aan het nemen op het inrijden ;) Ik moet een maand lang ermee heen en weer naar mijn werk, na eerst een paar avonden kleinere rondjes door het dorp.
Maar je kunt toch gewoon andere carterdeksels erop zetten om dit blok + cilinder in te rijden?


Dit is een blok met schijf inlaat, het 74 blok is met membraam.
Da pas nie :wink:
1978 chroom 60 cc
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Zo, de eerste 6 km erop zitten.

Mooi, rustig cilindertje.

Opnieuw gehoonde orri F5B met Prox zuiger 50 cc.
Lekker ruim kopje erop en niet harder dan 40.
Merkt wel dat hij wil trekken.

Wordt straks wat op de 5 bak met special GT kopje erop.
Nog even geduld
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Doe maar rustig aan.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Laars schreef:
Jeti schreef:
marco schreef:De cilinder kun je op een ander blok inrijden en niet meteen een hogedrukkop erop zetten.

Waarom niet?

@ Laars
Je bent stiekem een voorsprong aan het nemen op het inrijden ;) Ik moet een maand lang ermee heen en weer naar mijn werk, na eerst een paar avonden kleinere rondjes door het dorp.
Maar je kunt toch gewoon andere carterdeksels erop zetten om dit blok + cilinder in te rijden?


Dit is een blok met schijf inlaat, het 74 blok is met membraam.
Da pas nie :wink:


Daar zit wat in :prof:
:cheers:
Plaats reactie