als je blok gewoon netjes loopt is er niet veel aan de hand, als er water onder of boven de zuiger zat is dat wel er uit gepompt. wel zou ik even nieuwe carterolie erin gooien, je weet maar nooit of er water in het carter is gekomen.
en maak vooral je stekkerverbindingen schoon, anders zijn ze na een x aantal maanden groen
Zo alweer een tijd geleden.
Ik heb nu mijn blokolie eruit laten lopen en dat is helemaal zwart! Er zit dus ook bagger in mn blok, ik zag het al toen ik de blokbout eruit trok daar zat een laag smurrie op.
Wat is jullie advies?
Het blok is een twee maanden geleden helemaal uit elkaar geweest en toen als nieuw gemaakt.
Het enige wat licht versleten was zijn de koppelingsplaten.
Dus de olie is denk echt zwart door de sloot.
Moet ik echt het blok uit elkaar halen? Of kan ik er ook wasbenzine in doen en dan laten weken en rond laten gaan en een paar keer olie verversen?
Mph schreef:Het blok is een twee maanden geleden helemaal uit elkaar geweest en toen als nieuw gemaakt. Het enige wat licht versleten was zijn de koppelingsplaten. Dus de olie is denk echt zwart door de sloot. Moet ik echt het blok uit elkaar halen? Of kan ik er ook wasbenzine in doen en dan laten weken en rond laten gaan en een paar keer olie verversen?
Als er ook echt water in heeft gezeten had je wel witte smurrie in je blok gezien.