Praktijkexamen bromfietsrijbewijs - minimaal 400 euro!!

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

tja, zo wordt brommerrijden weer iets voor de mensen genoeg geld...
Phil M
500km gereden
500km gereden

Bericht door Phil M »

Is het niet uigesteld tot maart 2010 ofzo :?:
zo iets hoorde ik ergens op tv
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Phil M schreef:Is het niet uigesteld tot maart 2010 ofzo :?:

Even lezen van pagina 3:
Jeti schreef:'Praktijkexamen bromfietsers uitgesteld'
BUNNIK - Het bromfietsrijbewijs wordt uitgesteld naar in ieder geval maart volgend jaar. Een woordvoerder van brancheorganisatie BOVAG bevestigde maandag berichtgeving van die strekking van de NOS.
De bedoeling was om het rijbewijs per januari van het komende jaar in te voeren. De brancheorganisatie heeft maandag haar leden hierover geïnformeerd.

De zegsman spreekt van een ''vervelend bericht'' voor de rijschoolhouders. ''Ze hebben brommers gekocht en instructeurs opgeleid. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) en rijschoolhouders staan klaar.''

Wetgeving
Waarom de invoering van het praktijkexamen wordt uitgesteld, kon de woordvoerder niet zeggen. Het vermoeden is dat de wetgeving niet op tijd is afgerond.

Een woordvoerder van de minister van Verkeer, Camiel Eurlings, wilde maandag niet ingaan op het onderwerp. Later deze week stuurt Eurlings de Tweede Kamer een brief over dit onderwerp.

© ANP

Ze zeiden op de radio dat het vermoedelijk per 1 maart ingaat.
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

Jeti schreef:
Phil M schreef:Is het niet uigesteld tot maart 2010 ofzo :?:

Even lezen van pagina 3:
Jeti schreef:'Praktijkexamen bromfietsers uitgesteld'
BUNNIK - Het bromfietsrijbewijs wordt uitgesteld naar in ieder geval maart volgend jaar. Een woordvoerder van brancheorganisatie BOVAG bevestigde maandag berichtgeving van die strekking van de NOS.
De bedoeling was om het rijbewijs per januari van het komende jaar in te voeren. De brancheorganisatie heeft maandag haar leden hierover geïnformeerd.

De zegsman spreekt van een ''vervelend bericht'' voor de rijschoolhouders. ''Ze hebben brommers gekocht en instructeurs opgeleid. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) en rijschoolhouders staan klaar.''

Wetgeving
Waarom de invoering van het praktijkexamen wordt uitgesteld, kon de woordvoerder niet zeggen. Het vermoeden is dat de wetgeving niet op tijd is afgerond.

Een woordvoerder van de minister van Verkeer, Camiel Eurlings, wilde maandag niet ingaan op het onderwerp. Later deze week stuurt Eurlings de Tweede Kamer een brief over dit onderwerp.

© ANP

Ze zeiden op de radio dat het vermoedelijk per 1 maart ingaat.

het word wel steeds verder uitgesteld hoor.... :lol:
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Praktijk examen en APK voor bromfietsen is een top idee, ik stem ook voor Kilometer heffing van 9 cent per kilometer :!:
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

stakker :mrgreen:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

rise and shine schreef:Praktijk examen en APK voor bromfietsen is een top idee, ik stem ook voor Kilometer heffing van 9 cent per kilometer :!:

ik ook, zodra ik een job bij bmw of zo heb :lol:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

mpro09 schreef:
rise and shine schreef:Praktijk examen en APK voor bromfietsen is een top idee, ik stem ook voor Kilometer heffing van 9 cent per kilometer :!:

ik ook, zodra ik een job bij bmw of zo heb :lol:

Ik ga wel bij de RDW werken dan.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Eerder theorie examen voor de bromfiets
Nieuwsbericht | 11-01-2011

Vanaf deze zomer wordt het voor jongeren mogelijk om al vanaf 15 ½ jaar op te gaan voor het theorie-examen voor brom- en snorfietsen. Op dit moment is dit nog 16 jaar. Dat heeft minister Schultz van Haegen vandaag besloten. Door de leeftijd te verlagen wordt het reserveringssysteem van het CBR minder belast. De branche had de minister gevraagd om deze verlaging van het theorie examen voor brommers en snorfietsen te overwegen.

De leeftijd voor het praktijkexamen blijft gelijk op 16 jaar liggen. Het theorie-examen kan worden gereserveerd via een rijschool of door de kandidaat zelf via de website van het CBR. Het theorie-examen wordt afgenomen bij een van de examencentra van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR).
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

stelletje oplichters....

ik haalde hem voor 35 euro...

Je gaat nu krijgen dat meer mensen zonder rijbewijs (dus ook onverzekerd gaan rijden) wordt het daardoor veiliger?

denk het niet.. meer mensen die bij een controle er van door gaan..
Goedzo..

ik kon toen ik 16 was echt zo'n examen niet betalen.. of ja geen brommer dan..
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

Ik heb ook flink gezeikt over de hoge kosten, maar ik ben blij dat ik praktijkexamen heb afgelegd :)

Als ik zoe hoe veilig ik rijd nu, goed kijken, anticiperen, ...

zeker in vergelijking met vrienden, hoe onveilig die rijden...

Praktijkexamen is goed idee, de kosten zijn alleen veels te duur!
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Geschreven op 19 januari 2009:

Jeti schreef:Dit lijkt me voor niemand goed nieuws.
Praktijkexamen prima, maar deze belachelijke kosten niet!

Ik zie dit echt als een maatschappelijk gecreëerd probleem. Brommer (en mag niet vooroordelen, maar misschien toch wel voornamelijk scooter) rijden wordt nu voor de elite waarvan de ouders alles betalen. Met een groter verschil tussen arm en rijk. En status zou hiermee belangrijker worden.
Plaats reactie