Origineel of origineel?
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
Camiel schreef:jep, daarom gaat die er ook af
Enja, ik vind gewoon de 2RU een leuke betaalbare FS1 voor een 16jarige
En als je die hebt, kan je alles doen wat je ook met een ouder type FS1 kan dus
Jep, dat is de reden waarom ik, beunteam en vele anderen jongeren voor een 2ru gaan, hij is goedkoper, maar toch zeer bertrouwbaar. En dan naarmate je ouder wordt en begint te werken durf je dan al eens de oudere fs1's te kopen.

-
- 1250km gereden
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
- Locatie: Fryslân
ik hou van orginele onderdelen... Alleen orgineel vindt ik niet altijd even mooi. denk bij de 2ru aan die lange knipperlichten.. Dan maak ik daar wel andere op... ik vindt het ook leuk om bij een meeting te zien dat sommige tip en top orgineel willen en sommige (sorry) raar gezegt alles bij elkaar hebben geraapt.
waar ik voor ben is:
orgineel met snufje van je zelf.
waar ik voor ben is:
orgineel met snufje van je zelf.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
origineel hoeft niet altijd mooi te zijn en vice versa
esthetisch gezien moet het kloppen, dus geen uitstekende schroefdraden, lompe bout/moerkoppen, kabels die veels te lang of te kort zijn, zichtbare bedrading, stickers scheef geplakt, idioot brede banden op smalle velgen, etc
sommige immi delen of combinaties van zaken kunnen een fs1 lelijk maken, van die rare immi rempedalen, voorspatborden met snavelbek, slecht passende voorvorkhoezen, raar model stuur, vreemde kleurcombinaties, een plaatjestank icm een vliegdek buddy model bankstel, een 2RU met een hoge uitlaat, etc
maakt mij verder niet uit of de fs1 volledig origineel mbt de folder of dat het een geslaagd fantasie model is, zie soms ook erg mooie zundapp specials voorbij komen.
brommer moet goed rijden, mooi geluid produceren, niet lekken, alles kwa elektra wat erop zit moet werken, dus technisch 100% zijn. ik gebruik voor bedrijfskritische zaken altijd ori of kwaliteitsonderdelen, geen goedkope troep.
zelf is mijn 2RU en de paarse 378 tamelijk origineel kwa look, hier en daar zijn wel immi delen gebruikt, mijn F5B is een ander verhaal, origineel is ie een soort van smurfenblauw met grijze spatborden, ik heb 'm destijds helemaal glimmend zwart gemaakt met verchroomde spatborden, een hoge pijp erop en een buddy van een duitse fs1 (ori buddy was weg), naar mijn smaak een hele mooie combi, beter dan het origineel. Hen toen ook het rempedaal, de kroonplaat, de remsleutels, de kettingkast (een dichte) en nog wat klein spul laten verchromen, geeft een luxe look.
heb nog een special in de planning; een racer op 3E9 basis, krijgt 3E9 witte tank met rode stickers, idem voor de zijkappen, witte sportbuddy zonder metalen kont, 18 inch rode gietwielen met klassieke fs1 schijfrem, 18 inch ori voorspatbord met schuine stangen (oud model rd50m dx), cockpit met toerenteller, volle racekuip, etc...
later heb ik nog de twee oer fs1's (rood/wit en blauw/wit) en beide 1J5 modellen in de planning, zoveel mogelijk origineel wil ik die bouwen.
esthetisch gezien moet het kloppen, dus geen uitstekende schroefdraden, lompe bout/moerkoppen, kabels die veels te lang of te kort zijn, zichtbare bedrading, stickers scheef geplakt, idioot brede banden op smalle velgen, etc
sommige immi delen of combinaties van zaken kunnen een fs1 lelijk maken, van die rare immi rempedalen, voorspatborden met snavelbek, slecht passende voorvorkhoezen, raar model stuur, vreemde kleurcombinaties, een plaatjestank icm een vliegdek buddy model bankstel, een 2RU met een hoge uitlaat, etc
maakt mij verder niet uit of de fs1 volledig origineel mbt de folder of dat het een geslaagd fantasie model is, zie soms ook erg mooie zundapp specials voorbij komen.
brommer moet goed rijden, mooi geluid produceren, niet lekken, alles kwa elektra wat erop zit moet werken, dus technisch 100% zijn. ik gebruik voor bedrijfskritische zaken altijd ori of kwaliteitsonderdelen, geen goedkope troep.
zelf is mijn 2RU en de paarse 378 tamelijk origineel kwa look, hier en daar zijn wel immi delen gebruikt, mijn F5B is een ander verhaal, origineel is ie een soort van smurfenblauw met grijze spatborden, ik heb 'm destijds helemaal glimmend zwart gemaakt met verchroomde spatborden, een hoge pijp erop en een buddy van een duitse fs1 (ori buddy was weg), naar mijn smaak een hele mooie combi, beter dan het origineel. Hen toen ook het rempedaal, de kroonplaat, de remsleutels, de kettingkast (een dichte) en nog wat klein spul laten verchromen, geeft een luxe look.
heb nog een special in de planning; een racer op 3E9 basis, krijgt 3E9 witte tank met rode stickers, idem voor de zijkappen, witte sportbuddy zonder metalen kont, 18 inch rode gietwielen met klassieke fs1 schijfrem, 18 inch ori voorspatbord met schuine stangen (oud model rd50m dx), cockpit met toerenteller, volle racekuip, etc...
later heb ik nog de twee oer fs1's (rood/wit en blauw/wit) en beide 1J5 modellen in de planning, zoveel mogelijk origineel wil ik die bouwen.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent