Origineel of origineel?

Algemene vragen en antwoorden over de FS1

Origineel of origineel?

Oorspronkelijk origineel
25
35%
Uniek origineel
47
65%

Totaal aantal stemmen: 72

NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Haha, het spookbrommerverhaal met o.a. de verstopte pijp. Ben alweer vergeten wat er nog meer mee was.
Kijk eerst even in de FAQ.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Ik zal niet nog een foto van mijn monstertje te hoeven posten he..
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

Camiel schreef:jep, daarom gaat die er ook af :)

Enja, ik vind gewoon de 2RU een leuke betaalbare FS1 voor een 16jarige :)
En als je die hebt, kan je alles doen wat je ook met een ouder type FS1 kan dus :)

Jep, dat is de reden waarom ik, beunteam en vele anderen jongeren voor een 2ru gaan, hij is goedkoper, maar toch zeer bertrouwbaar. En dan naarmate je ouder wordt en begint te werken durf je dan al eens de oudere fs1's te kopen.
:)
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Ik zeg gewoon, je brommer aanpassen aan je eigen smaak :wink:

Als je de brommer helemaal opgaat bouwen met alleen originele onderdelen dan moet je hem in een vitrine kast zetten en nooit op rijden :roll:
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

ik hou van orginele onderdelen... Alleen orgineel vindt ik niet altijd even mooi. denk bij de 2ru aan die lange knipperlichten.. Dan maak ik daar wel andere op... ik vindt het ook leuk om bij een meeting te zien dat sommige tip en top orgineel willen en sommige (sorry) raar gezegt alles bij elkaar hebben geraapt.

waar ik voor ben is:

orgineel met snufje van je zelf.
Arnoute

Bericht door Arnoute »

bij mij ook zoals bij velen
eigen smaak met originele dingen :)
tenzij basisdingen zoals een koppelingskabel of een schroefje, of er dat nu een is van de supra baza of van yamaha, zolang hij doet wat hij moet doen is het goed voor mij :)
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

origineel hoeft niet altijd mooi te zijn en vice versa

esthetisch gezien moet het kloppen, dus geen uitstekende schroefdraden, lompe bout/moerkoppen, kabels die veels te lang of te kort zijn, zichtbare bedrading, stickers scheef geplakt, idioot brede banden op smalle velgen, etc

sommige immi delen of combinaties van zaken kunnen een fs1 lelijk maken, van die rare immi rempedalen, voorspatborden met snavelbek, slecht passende voorvorkhoezen, raar model stuur, vreemde kleurcombinaties, een plaatjestank icm een vliegdek buddy model bankstel, een 2RU met een hoge uitlaat, etc

maakt mij verder niet uit of de fs1 volledig origineel mbt de folder of dat het een geslaagd fantasie model is, zie soms ook erg mooie zundapp specials voorbij komen.

brommer moet goed rijden, mooi geluid produceren, niet lekken, alles kwa elektra wat erop zit moet werken, dus technisch 100% zijn. ik gebruik voor bedrijfskritische zaken altijd ori of kwaliteitsonderdelen, geen goedkope troep.

zelf is mijn 2RU en de paarse 378 tamelijk origineel kwa look, hier en daar zijn wel immi delen gebruikt, mijn F5B is een ander verhaal, origineel is ie een soort van smurfenblauw met grijze spatborden, ik heb 'm destijds helemaal glimmend zwart gemaakt met verchroomde spatborden, een hoge pijp erop en een buddy van een duitse fs1 (ori buddy was weg), naar mijn smaak een hele mooie combi, beter dan het origineel. Hen toen ook het rempedaal, de kroonplaat, de remsleutels, de kettingkast (een dichte) en nog wat klein spul laten verchromen, geeft een luxe look.

heb nog een special in de planning; een racer op 3E9 basis, krijgt 3E9 witte tank met rode stickers, idem voor de zijkappen, witte sportbuddy zonder metalen kont, 18 inch rode gietwielen met klassieke fs1 schijfrem, 18 inch ori voorspatbord met schuine stangen (oud model rd50m dx), cockpit met toerenteller, volle racekuip, etc...

later heb ik nog de twee oer fs1's (rood/wit en blauw/wit) en beide 1J5 modellen in de planning, zoveel mogelijk origineel wil ik die bouwen.
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Voor mij maakt het niet uit of alles origineel is.
Zolang het er maar uitziet als een geheel...dus niet te vreemde wirwar-dingen :wink:
Als het maar mooi is en op een FS1 blijft lijken :)
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

koppel schreef: mijn F5B is een ander verhaal, origineel is ie een soort van smurfenblauw met grijze spatborden, .

Zo: Afbeelding?
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Als een brommer naar eigen smaak aanpast moet het net lijken of het zo uit de fabriek komt.

Net zoals die fs1 met cardan.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

Die was idd echt net alsof het zo hoorde 8)

alleen hij heeft m niet echt open getrokken... Was wel benieuwd, want was 70cc
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Arnoute schreef:bij mij ook zoals bij velen
eigen smaak met originele dingen :)
tenzij basisdingen zoals een koppelingskabel of een schroefje, of er dat nu een is van de supra baza of van yamaha, zolang hij doet wat hij moet doen is het goed voor mij :)

Of fietskabels! ;)
:lol:
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

mooie F5B, ziet er helemaal origineel uit, als ik de mijne in deze staat had aangetroffen dan was ie zo gebleven
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

marco schreef:Als een brommer naar eigen smaak aanpast moet het net lijken of het zo uit de fabriek komt.

Net zoals die fs1 met cardan.

Heb ik ook gezien, zag er wel vet uit naar mijn mening!
:)
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

@Koppel hoe is het eigenlijk met je racer?

Ben je daar nog verder meegegeaan?
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie