Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v5.0

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

weet je zeker dat het 1 kg was dan. :shock:

ik denk dat je bij 3 kg het schroefdraad uit je blok trekt
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Mijn sleutel gaat maar toch 2,5 kilo.

Ik draaide de boutjes zonder momentsleutel altijd heel licht vast.
Nu weet ik hoe vast ze moeten.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

marco schreef:Mijn sleutel gaat maar toch 2,5 kilo.

Ik draaide de boutjes zonder momentsleutel altijd heel licht vast.
Nu weet ik hoe vast ze moeten.

vandaar dat ie de posbank niet op kwam! ;)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Jeti schreef:
marco schreef:Mijn sleutel gaat maar toch 2,5 kilo.

Ik draaide de boutjes zonder momentsleutel altijd heel licht vast.
Nu weet ik hoe vast ze moeten.

vandaar dat ie de posbank niet op kwam! ;)


Ik reed toen met een membraam met carbonklepjes die was niet helemaal fris meer bleef openstaan en het rubber liet los aan de binnenkant.
Daardoor ging het starten en optrekken ook slecht de cilinderkop lekte toen niet.
Yamaha Sheriff 1981
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Tombo schreef:
Niels schreef:Naja ik weet niet, binnenkort ga ik ff kijken wat er precies aan de hand is.
Maar het feit dat ie gewoon echt goed loopt verders vind ik een beetje vreemd.

Hij start in 1 keer, als 'ie warm is schiet ie vanuit stationair bij een ruk aan 't gas gewoon goed in toeren etc.
Alles is gewoon 100% alleen dat hikken dan...

BTW.
Morgen op de FS1 naar m'n werk 8)
Nico (van die goudgele 378) werkt in Huizen dus het eerst stuk rijden we samen :bike:

Vaak loopt 'ie met een net te kleine sproeier juist het meest fel en agressief ;) :P


Ik had net ff gekeken en ik had dus al een 180.
Had niks groters, dus nu heb ik een 180 lang erin gezet.
Hij lijkt beter te lopen maar heb eigenlijk nog niet lang genoeg gereden om te kunnen zeggen of het echt beter is.
Ben benieuwd! Hij loopt in ieder geval een goeie 55/60 in de 4, maar echt verder kom ik niet in de woonwijk :mrgreen:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

170 was niks?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Nee, want ik had al 180 erin zitten.

Je krijgt hem dus gewoon terug :P
Ik heb meer aan een 190 laag... :lol:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

volgens mij rij ik daar zelf mee :oops:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Niels schreef:Nee, want ik had al 180 erin zitten.

Je krijgt hem dus gewoon terug :P
Ik heb meer aan een 190 laag... :lol:

Volgens mij heb ik die nog wel.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Met mijn momentsleutel alle boutjes nagetrokken op het juiste moment.

Er bleken toch wel een paar boutjes niet helemaal vast genoeg te zitten :shock:

Ik ben niet zn doordraaier vast is vast.
Yamaha Sheriff 1981
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

mijn stroom opbrengst gemeten bij volgas.
op stand 1 groene draad netjes 6,5 ,7 volt.
op stand 2 gele draad stationair 4,5 volt bij volgas 16 volt :shock:
het is een 2ru blokje maar met zijcontact draadboom.
vreemde is dat de lampen van achterlicht en teller verlichting niet doorbranden 12v. en voorlicht wel ook 12.v.
ff afwachten wat hij met het 378 blokje doet anders een spanninningsregelaar monteren.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Is onder belasting de piekspanning ook 16v?
Yamaha Sheriff 1981
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Dat heb ik nog niet kunnen meten maar ik denk het niet de lamp springt alleen kapot als ik in de vrij een keer volgas geef.
maar ik zal vrijdag eens meten onder belasting.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Je moet 2 dingen bedenken:
1. Je meet de pieken, dus het grootste deel van de tijd is de spanning een stuk lager. er zijn zelfs mommenten dat de spanning 0 is.
2. Bij een goed aangesloten draadboom pakt de accu stroom waardoor de pieken worden afgevlakt. als het licht aan staat wordt in heet contactslot de stroom gesplitst naar de lichtschakelaar en de gelijkrichter. Dat houdt doorgaans de meeste lampjes heel lang netjes heel.

Rij je met accu en is deze op de juiste wijze aangesloten? Zijcontact op zich maakt geen bal uit.
Kijk eerst even in de FAQ.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik heb dit ook wel eens gemeten en iedere brommer zonder spanningsregelaar heeft spanningspieken.
Als je direct op het spoelenpakket meet dan meet je ze sowieso altijd.
Boven de 20 Volt was het bij mij ook geloof ik.

Je kan alleen het doorbranden van lampjes niet voorkomen met een accu omdat het lichtcircuit een parallel wisselspanningscircuit is aan het gelijkspanningscircuit van de accu, knipperlichten etc.
Je kan hooguit de stroom iets beperken, maar dat is alleen zo totdat de accu vol is.

Ken je die grote dissipatieweerstsnd bij bijv een FS50?
Dat werkt opzich goed, alleen het is zonde om energie zomaar in warmte om te zetten en het te verliezen.
Gesloten