marco schreef:Mijn sleutel gaat maar toch 2,5 kilo.
Ik draaide de boutjes zonder momentsleutel altijd heel licht vast. Nu weet ik hoe vast ze moeten.
vandaar dat ie de posbank niet op kwam!
Ik reed toen met een membraam met carbonklepjes die was niet helemaal fris meer bleef openstaan en het rubber liet los aan de binnenkant.
Daardoor ging het starten en optrekken ook slecht de cilinderkop lekte toen niet.
Niels schreef:Naja ik weet niet, binnenkort ga ik ff kijken wat er precies aan de hand is. Maar het feit dat ie gewoon echt goed loopt verders vind ik een beetje vreemd.
Hij start in 1 keer, als 'ie warm is schiet ie vanuit stationair bij een ruk aan 't gas gewoon goed in toeren etc. Alles is gewoon 100% alleen dat hikken dan...
BTW. Morgen op de FS1 naar m'n werk Nico (van die goudgele 378) werkt in Huizen dus het eerst stuk rijden we samen
Vaak loopt 'ie met een net te kleine sproeier juist het meest fel en agressief
Ik had net ff gekeken en ik had dus al een 180.
Had niks groters, dus nu heb ik een 180 lang erin gezet.
Hij lijkt beter te lopen maar heb eigenlijk nog niet lang genoeg gereden om te kunnen zeggen of het echt beter is.
Ben benieuwd! Hij loopt in ieder geval een goeie 55/60 in de 4, maar echt verder kom ik niet in de woonwijk
mijn stroom opbrengst gemeten bij volgas.
op stand 1 groene draad netjes 6,5 ,7 volt.
op stand 2 gele draad stationair 4,5 volt bij volgas 16 volt het is een 2ru blokje maar met zijcontact draadboom.
vreemde is dat de lampen van achterlicht en teller verlichting niet doorbranden 12v. en voorlicht wel ook 12.v.
ff afwachten wat hij met het 378 blokje doet anders een spanninningsregelaar monteren.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Dat heb ik nog niet kunnen meten maar ik denk het niet de lamp springt alleen kapot als ik in de vrij een keer volgas geef.
maar ik zal vrijdag eens meten onder belasting.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Je moet 2 dingen bedenken:
1. Je meet de pieken, dus het grootste deel van de tijd is de spanning een stuk lager. er zijn zelfs mommenten dat de spanning 0 is.
2. Bij een goed aangesloten draadboom pakt de accu stroom waardoor de pieken worden afgevlakt. als het licht aan staat wordt in heet contactslot de stroom gesplitst naar de lichtschakelaar en de gelijkrichter. Dat houdt doorgaans de meeste lampjes heel lang netjes heel.
Rij je met accu en is deze op de juiste wijze aangesloten? Zijcontact op zich maakt geen bal uit.
Ik heb dit ook wel eens gemeten en iedere brommer zonder spanningsregelaar heeft spanningspieken.
Als je direct op het spoelenpakket meet dan meet je ze sowieso altijd.
Boven de 20 Volt was het bij mij ook geloof ik.
Je kan alleen het doorbranden van lampjes niet voorkomen met een accu omdat het lichtcircuit een parallel wisselspanningscircuit is aan het gelijkspanningscircuit van de accu, knipperlichten etc.
Je kan hooguit de stroom iets beperken, maar dat is alleen zo totdat de accu vol is.
Ken je die grote dissipatieweerstsnd bij bijv een FS50?
Dat werkt opzich goed, alleen het is zonde om energie zomaar in warmte om te zetten en het te verliezen.