Moet je kijken wat ik gekocht heb V6.2
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
Monkeymadness schreef:nou ja, ik ga het proberen in ieder geval...
ik heb nu al het probleem dat er koplamporen op zitten van de onderkant van de kroonplaat tot de bovenkant van het T-stuk... en dan ben ik benieuwd wat ik daarachter ga vinden...
Je zal er zoizo wel iets mooi van kunnen maken denk ik

- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23444
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham

By frederikthys at 2010-07-17

By frederikthys at 2010-07-17
Ford Capri 3

1.6 s met 88pk

van '78

en roest...

4 rotte plekken, binnenkant motorkap, beide voorspatborden helemaal vanvoor, en onder de passagier zijn voeten. De eerste 3 lap ik nu nog op, het 4de wordt fantsoenlijk gemaakt. Ik ben wel van plan om hem in de winter volledig te laten spuiten
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
hij vroeg 2500, en ik had 2125 geboden, maar toen ik daar was, bleek de "vliegroest" hier en daar toch wel heel erg te zijn worden
uiteindelijk voor 1950 kunnen meenemen
was nogal een avontuur, de auto gekocht in passendaele (200 km van hier). Eerst had ik afgesproken om hem in het weekend te komen halen, en had ik via-via nogal goedkoop een autoremork kunnen huren. Nu bleek vrijdagmiddag om 2 uur plots dat die remork toch het hele weekend al verhuurd was, maar ik kon hem vrijdagavond nog wel meenemen. De mensen van wie ik de capri kocht, hebben een frituur, en vrijdagavond is toch wel een van de drukste avonden, maar het moest wel, want het ging niet anders.
Daar aangekomen eerst de auto goed bekenen enzo, en daarna kon ik een testrit maken. De auto stond in een nogal heel krappe parkeerplaats, en zonder stuurbekrachtiging is het niet echt simpel, maar ik was dan toch vertrokken. Het eerste wat mij al opviel, was dat de km teller niet werkte, en das anders toch wel handig als je op de openbare weg aan het rijden bent, maar voor de rest was alles nog wel in orde (motor, versnellingsbak, remmen).
Maar uiteindelijk gekocht, opgeladen en vertrokken. We waren nog geen 10 km op de autosnelweg, en PATS klapband op de remork (= aanhangwagen) .Een reservewiel zat er gelukkig genoeg bij, maar geen wielsleutel, en de sleutel van de trekkende jeep was natuurlijk een andere maat. In de capri ook geen sleutel gevonden (maar achteraf bleek dat die er toch in zat), gelukkig genoeg stonden we vlak bij een boerderij, en had die nog een sleutel. De capri moest wel afgeladen worden om bij het reservewiel te kunnen (en dat vlak naast een autosnelweg!)
pas om half 1 's nachts waren we terug
nu staat hij dus thuis en heb ik 4 rotte plekken gevonden die dringend aandacht nodig hebben, en waarvan ik 1 zo snel mogelijk (morgenvroeg rij ik naar een carrosier) ga laten maken, de rest kan ik zelf voorlopig oplappen, en dan in de winter wordt hij volledig (echt volledig, alles gaat eruit) herspoten.
hier is nog een filmpje van die capri van een paar jaar geleden,
de vlammenwerpinstallatie zat er nog volledig in, maar de politie was er niet echt blij mee, en ik heb het ondertussen er ook al volledig uitgehaald
uiteindelijk voor 1950 kunnen meenemen
was nogal een avontuur, de auto gekocht in passendaele (200 km van hier). Eerst had ik afgesproken om hem in het weekend te komen halen, en had ik via-via nogal goedkoop een autoremork kunnen huren. Nu bleek vrijdagmiddag om 2 uur plots dat die remork toch het hele weekend al verhuurd was, maar ik kon hem vrijdagavond nog wel meenemen. De mensen van wie ik de capri kocht, hebben een frituur, en vrijdagavond is toch wel een van de drukste avonden, maar het moest wel, want het ging niet anders.
Daar aangekomen eerst de auto goed bekenen enzo, en daarna kon ik een testrit maken. De auto stond in een nogal heel krappe parkeerplaats, en zonder stuurbekrachtiging is het niet echt simpel, maar ik was dan toch vertrokken. Het eerste wat mij al opviel, was dat de km teller niet werkte, en das anders toch wel handig als je op de openbare weg aan het rijden bent, maar voor de rest was alles nog wel in orde (motor, versnellingsbak, remmen).
Maar uiteindelijk gekocht, opgeladen en vertrokken. We waren nog geen 10 km op de autosnelweg, en PATS klapband op de remork (= aanhangwagen) .Een reservewiel zat er gelukkig genoeg bij, maar geen wielsleutel, en de sleutel van de trekkende jeep was natuurlijk een andere maat. In de capri ook geen sleutel gevonden (maar achteraf bleek dat die er toch in zat), gelukkig genoeg stonden we vlak bij een boerderij, en had die nog een sleutel. De capri moest wel afgeladen worden om bij het reservewiel te kunnen (en dat vlak naast een autosnelweg!)
pas om half 1 's nachts waren we terug
nu staat hij dus thuis en heb ik 4 rotte plekken gevonden die dringend aandacht nodig hebben, en waarvan ik 1 zo snel mogelijk (morgenvroeg rij ik naar een carrosier) ga laten maken, de rest kan ik zelf voorlopig oplappen, en dan in de winter wordt hij volledig (echt volledig, alles gaat eruit) herspoten.
hier is nog een filmpje van die capri van een paar jaar geleden,
de vlammenwerpinstallatie zat er nog volledig in, maar de politie was er niet echt blij mee, en ik heb het ondertussen er ook al volledig uitgehaald