Meer trekkracht

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Meer trekkracht

Bericht door marco »

Zijn er nog manieren om meer trekkracht te krijgen?

Afgelopen weekend kwam ik met moeite een kleine helling op :cry:

Mijn setup:ori fs1 cilinder,16mm met 170 kort sproeier,hoge drukkop,standaard uitlaat.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Heb nu 13-44 lijkt me ligt genoeg voor een fs1 cilinder.
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Uitlaatpoort verbreden :roll:
1978 chroom 60 cc
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

je cilinder laten honen op de maat van een zuiger.
niet eerst honen en dan een zuiger er bij zoeken.
een kopje op maat , geen hogedruk kop.
dan moet hij trekken als een beest
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

terugschakelen naar de 1 op een helling ipv in de 2 doorrijden :lol:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

ginofs1 schreef:je cilinder laten honen op de maat van een zuiger.
niet eerst honen en dan een zuiger er bij zoeken.
een kopje op maat , geen hogedruk kop.
dan moet hij trekken als een beest


Cilinder is op maat van de zuiger gehoond met 0,04 speling.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Camiel schreef:terugschakelen naar de 1 op een helling ipv in de 2 doorrijden :lol:


Ik reed 40km/h in de 2 omhoog met 10.000 toeren :lol:

De derde versnelling trok die echt niet.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

maar toen je bijna stilviel, reed je in de 2, maar toch niet met 10.000 toeren, maar juist te weinig, en dan moet je juist terugschakelen.

Maar kan dat je brom idd te weinig trekkracht heeft.

Er zijn geen snelle uitlaten voor een sheriff (met die look) he?
want bij mij (fs1 imi cil,16mm) scheelt ori pijp of imi een flink stuk ;)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

zijn je krukaskeringen goed?
when men were men, and helmets were for divers
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Koop een f5b :P

Je zou je uitlaatpoort wat kunnen verbreden en deaansluiting maken dat hij mooi op de wartel past (zie mijn topic).
En als je gino's kopje icm een orri koppakking monteerd lekt hij niet meer.
Ik had daar ook last van, bij Almere orri pakkingen gekocht en nu is het goed.
Die orri's zijn veel zachter dan de imitatie.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Twowheeler schreef:Koop een f5b :P

Je zou je uitlaatpoort wat kunnen verbreden NIET TE BREED AUB en deaansluiting maken dat hij mooi op de wartel past (zie mijn topic).
En als je gino's kopje icm een orri koppakking monteerd lekt hij niet meer.
Ik had daar ook last van, bij Almere orri pakkingen gekocht en nu is het goed.
Die orri's zijn veel zachter dan de imitatie.
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Twowheeler schreef:Koop een f5b :P

Je zou je uitlaatpoort wat kunnen verbreden en deaansluiting maken dat hij mooi op de wartel past (zie mijn topic).
En als je gino's kopje icm een orri koppakking monteerd lekt hij niet meer.
Ik had daar ook last van, bij Almere orri pakkingen gekocht en nu is het goed.
Die orri's zijn veel zachter dan de imitatie.


Ik kan altijd nog een f5b kopen.

Maar ik weet zeker dat deze fs1 cilinder meer trekkracht kan leveren dan dat die nu doet.
Heb er al een homoet onder gehad maar toen trok die ook voor geen meter.

De krukas keerringen zijn nieuw.
Yamaha Sheriff 1981
Brambo

Bericht door Brambo »

op de 3E9 heb ik een bos uitlaat gemonteerd ik moet zeggen dat deze het perfect doet.
Plaats reactie