op aanraden van onze ervaringsdeskundige het blok maar weer gedemonteerd en o pde werkbank gesplitst.
nu ik aantref is blijkbaar niet een gereviseerd blok maar eerder een ver***** blok.
als eerste de cilinder en kop verwijder daar zag ik bij de pakking dat deze gelekt had.
vreemde zaak want ik kon de clinder moeren niet verder aandraaien, maar goed.
de olie keering achter de contactpunen was ook lek dus ook hier valse lucht.
op de eerste foto is te zien dat de vloeibare pakking van de middencarters niet echt dicht was, nu weet ik waarom mijn olie pijl nooit 600cc was
hij trok de olie uit het carter de cilinder in.
dat verklaart eigenlijk dus meteen het beroerde starten en al helemaal niet lopen.
er zijn maar twee lagers vervangen aan het blok want dit is te zien op het logo het zijn namelijk SK Flagers
de andere lagers (krukas) zijn het merk koyo Japan.
ik snap wel waarom want het lager van de dikke kant van de krukas zat namelijk muurvast.
en draaide niet echt lekker meer (speling axiaal) en zwarte smurrie in het carter en zwart lager (van de kitte)
na het verwijderen is te zien dat er wat bramen op geslagen zijn.
nu is de vraag of ik een nieuwe of gebruikte krukas moet gebruiken te meer omdat de naald lagers van de zuiger ook speling hadden op de drijf stang.
ik zal de foto's erbij doen.
zoals te zien hebben de carters allebij een ander nummer klopt dit?
maar goed i kzal maar weer even sparen voor onderdelen ik heb het gevoel dat ik weer terug bij af ben,wat een tegenvaller.