The big small question topic, part 5
-
- 1250km gereden
oklim schreef:Wiebo dat klopt wat je zegt als ik wat rustiger rij dan gaat het wel
maar nu nog iemand tips om de koppeling af te stellen ?
bvd m gerards
Als jij met een parmakit rijd, hoef je niks geen snelle paarse veertjes of wat dan ook te gebruiken. Onder en bovenplaat nog in goede staat, en immi gevoerde plaatjes met een extra stalen plaat is veel beter. Je krijgt alleen maar een zware koppeling door die veren. Goede olie, en je koppeling kan 90km aan. Zelf gereden, als 1,5 jaar lang

- Aad
- 1500km gereden
- Contacteer:
paull schreef:oklim schreef:Wiebo dat klopt wat je zegt als ik wat rustiger rij dan gaat het wel
maar nu nog iemand tips om de koppeling af te stellen ?
bvd m gerards
Als jij met een parmakit rijd, hoef je niks geen snelle paarse veertjes of wat dan ook te gebruiken. Onder en bovenplaat nog in goede staat, en immi gevoerde plaatjes met een extra stalen plaat is veel beter. Je krijgt alleen maar een zware koppeling door die veren. Goede olie, en je koppeling kan 90km aan. Zelf gereden, als 1,5 jaar langWormpje en koppeling kabel wel allemaal goed? Anders kan je een teflon kabel halen van Sjon, die zijn super.
Extra stalen plaat of stuggere veertjes is 't zelfde principe, extra plaat zorgt er voor dat de ori veertjes verder in gedrukt worden waardoor de druk dus groter word;)
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- Aad
- 1500km gereden
- Contacteer:
raaverok schreef:Twowheeler schreef:Ik gebruik het altijd!
Zit onder die onderste plaat waar je veerpoten ingaan.
Weet niet precies meer hoe dat heet (kroonplaat?)
Oke,, weet denk wel wat je bedoelt.
Komt dat pinnetje dan in een gaatje?
In het T stuk, ja het slot pinnetje valt door 'n gaatje, en dan hou je nog 2 gaatjes over waar een boutje door kan, wel boutjes nemen met een schuine kop zeg maar, zodat ze verzonken in het T stuk liggen.
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
-
- 7500km gereden
-
- 5000km gereden
Yamaha rd50m schreef:verschillende merken grondverf en verf, zonder problemen of is dit kans op problemen?
verschillenden merke hoeft geen probleem te zijn
wel als de een alkydverf is en de andere acrylverf is
acryl kan over alkyd, alkyd kan niet over acryl
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67 schreef:Yamaha rd50m schreef:verschillende merken grondverf en verf, zonder problemen of is dit kans op problemen?
verschillenden merke hoeft geen probleem te zijn
wel als de een alkydverf is en de andere acrylverf is
acryl kan over alkyd, alkyd kan niet over acryl
je kan ook niet op olieverf spuiten
-
- 250km gereden
Arnoute schreef:ik krijg mijn oliepomp er niet af??
heb die 2 vijzen bovenaan die verdwijnen in je blok losgedraaid, maar hij komt nog steeds niet mee, help?
binnenin zit het tandwiel op de as met een circlips, maar ik denk dat de as it de pomp kan
de pakking blijft soms ook sterk plakken
als je ze wel kan ronddraaien (voor zover dat gaat), dan kan de as er dus niet uit, anders MET BELEID lichte tikjes met een rubbere hamer (zo ongeveer op de zijkant, zodat de pomp gaat draaien) tot ze los komt
Frederik schreef:Arnoute schreef:ik krijg mijn oliepomp er niet af??
heb die 2 vijzen bovenaan die verdwijnen in je blok losgedraaid, maar hij komt nog steeds niet mee, help?
binnenin zit het tandwiel op de as met een circlips, maar ik denk dat de as it de pomp kan
de pakking blijft soms ook sterk plakken
als je ze wel kan ronddraaien (voor zover dat gaat), dan kan de as er dus niet uit, anders MET BELEID lichte tikjes met een rubbere hamer (zo ongeveer op de zijkant, zodat de pomp gaat draaien) tot ze los komt
heb het gevonden, als je gasgeeft zeg maar komt hij ook mee