The big small question topic, part 5

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Wiebo moet binnenkort ook even bij Gino langs.
Kijk eerst even in de FAQ.
oklim
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
Locatie: maastricht

Bericht door oklim »

Wiebo dat klopt wat je zegt als ik wat rustiger rij dan gaat het wel
maar nu nog iemand tips om de koppeling af te stellen ?

bvd m gerards
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

oklim schreef:Wiebo dat klopt wat je zegt als ik wat rustiger rij dan gaat het wel
maar nu nog iemand tips om de koppeling af te stellen ?

bvd m gerards


Als jij met een parmakit rijd, hoef je niks geen snelle paarse veertjes of wat dan ook te gebruiken. Onder en bovenplaat nog in goede staat, en immi gevoerde plaatjes met een extra stalen plaat is veel beter. Je krijgt alleen maar een zware koppeling door die veren. Goede olie, en je koppeling kan 90km aan. Zelf gereden, als 1,5 jaar lang :wink: Wormpje en koppeling kabel wel allemaal goed? Anders kan je een teflon kabel halen van Sjon, die zijn super.
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

paull schreef:
oklim schreef:Wiebo dat klopt wat je zegt als ik wat rustiger rij dan gaat het wel
maar nu nog iemand tips om de koppeling af te stellen ?

bvd m gerards


Als jij met een parmakit rijd, hoef je niks geen snelle paarse veertjes of wat dan ook te gebruiken. Onder en bovenplaat nog in goede staat, en immi gevoerde plaatjes met een extra stalen plaat is veel beter. Je krijgt alleen maar een zware koppeling door die veren. Goede olie, en je koppeling kan 90km aan. Zelf gereden, als 1,5 jaar lang :wink: Wormpje en koppeling kabel wel allemaal goed? Anders kan je een teflon kabel halen van Sjon, die zijn super.


Extra stalen plaat of stuggere veertjes is 't zelfde principe, extra plaat zorgt er voor dat de ori veertjes verder in gedrukt worden waardoor de druk dus groter word;)
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

NIX schreef:Wiebo moet binnenkort ook even bij Gino langs.

Wil jij mij door de geluidsbarrière hebben?
raaverok

Bericht door raaverok »

Iemand ervaring met een stuurslot?
En waar precies moet je het stuurslot monteren? :oops:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ik gebruik het altijd!
Zit onder die onderste plaat waar je veerpoten ingaan.
Weet niet precies meer hoe dat heet (kroonplaat?)
raaverok

Bericht door raaverok »

Twowheeler schreef:Ik gebruik het altijd!
Zit onder die onderste plaat waar je veerpoten ingaan.
Weet niet precies meer hoe dat heet (kroonplaat?)


Oke,, weet denk wel wat je bedoelt.
Komt dat pinnetje dan in een gaatje? :?:
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

raaverok schreef:
Twowheeler schreef:Ik gebruik het altijd!
Zit onder die onderste plaat waar je veerpoten ingaan.
Weet niet precies meer hoe dat heet (kroonplaat?)


Oke,, weet denk wel wat je bedoelt.
Komt dat pinnetje dan in een gaatje? :?:


In het T stuk, ja het slot pinnetje valt door 'n gaatje, en dan hou je nog 2 gaatjes over waar een boutje door kan, wel boutjes nemen met een schuine kop zeg maar, zodat ze verzonken in het T stuk liggen.
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

verschillende merken grondverf en verf, zonder problemen of is dit kans op problemen?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Arnoute

Bericht door Arnoute »

ik krijg mijn oliepomp er niet af??
heb die 2 vijzen bovenaan die verdwijnen in je blok losgedraaid, maar hij komt nog steeds niet mee, help?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Yamaha rd50m schreef:verschillende merken grondverf en verf, zonder problemen of is dit kans op problemen?


verschillenden merke hoeft geen probleem te zijn

wel als de een alkydverf is en de andere acrylverf is

acryl kan over alkyd, alkyd kan niet over acryl
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Arnoute

Bericht door Arnoute »

pee67 schreef:
Yamaha rd50m schreef:verschillende merken grondverf en verf, zonder problemen of is dit kans op problemen?


verschillenden merke hoeft geen probleem te zijn

wel als de een alkydverf is en de andere acrylverf is

acryl kan over alkyd, alkyd kan niet over acryl

je kan ook niet op olieverf spuiten
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

Arnoute schreef:ik krijg mijn oliepomp er niet af??
heb die 2 vijzen bovenaan die verdwijnen in je blok losgedraaid, maar hij komt nog steeds niet mee, help?

binnenin zit het tandwiel op de as met een circlips, maar ik denk dat de as it de pomp kan
de pakking blijft soms ook sterk plakken

als je ze wel kan ronddraaien (voor zover dat gaat), dan kan de as er dus niet uit, anders MET BELEID lichte tikjes met een rubbere hamer (zo ongeveer op de zijkant, zodat de pomp gaat draaien) tot ze los komt
Arnoute

Bericht door Arnoute »

Frederik schreef:
Arnoute schreef:ik krijg mijn oliepomp er niet af??
heb die 2 vijzen bovenaan die verdwijnen in je blok losgedraaid, maar hij komt nog steeds niet mee, help?

binnenin zit het tandwiel op de as met een circlips, maar ik denk dat de as it de pomp kan
de pakking blijft soms ook sterk plakken

als je ze wel kan ronddraaien (voor zover dat gaat), dan kan de as er dus niet uit, anders MET BELEID lichte tikjes met een rubbere hamer (zo ongeveer op de zijkant, zodat de pomp gaat draaien) tot ze los komt

heb het gevonden, als je gasgeeft zeg maar komt hij ook mee :)
Gesloten