
eerste levenslicht Brambo's sherrif
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14486
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
oei zo redeneren is gevaarlijk 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14486
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
gevaarlijk.
als hou koud is rook hij altijd.
misschien is het eind resultaat het zelfde maar mijn werk wijze is anders
als hou koud is rook hij altijd.
misschien is het eind resultaat het zelfde maar mijn werk wijze is anders
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Als de brommer koud is rookt hij altijd, en als je te vet mengt ook.
Het probleem is vaak dat je met een te kleine sproeier nog wel vrij aardig kan rijden (en nog hard ook). Als je sproeier net iets te klein is, is hij het felst en loopt hij het hardst. Meestal loopt hij dan ook het hardst vast/warm na een tijdje
Edit:
reply van gino niet gelezen
Het probleem is vaak dat je met een te kleine sproeier nog wel vrij aardig kan rijden (en nog hard ook). Als je sproeier net iets te klein is, is hij het felst en loopt hij het hardst. Meestal loopt hij dan ook het hardst vast/warm na een tijdje

Edit:
reply van gino niet gelezen

-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14486
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
joscabrio schreef:Ik rij met een orri f5b 16 mm carbarateur en een 130 sproeier.
de brommer rijd en start goed meestal 1x kicken, koude start met choke.
warme motor geen choke.
Een simpele test is met warme motor laten lopen begind hij te roken dan is je sproeier te groot.
een te kleine sproeier dan wil hij stationair hoog in de toeren, maar wil je wegrijden dan valt hij weg.
stationair regel ik met de lucht sproeier, niet met de sproeier.
half gas met de gas naald niet met de sproeier.
en vol gas met de sproeier maar NIX ( sikreet)doet het weer anders
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10834
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
joscabrio schreef:Gino ik schrijf het mischien een beetje verrot neer maar jij weet ook wel dat
als de ontsteking goed staat en hij bij stationair gaat roken en af dreigt te slaan
de sproeier een maatje kleiner mag
Ik denk eerder dat je dan eens moet kijken of je stationairsproeier niet verstopt zit of dat je je luchtsproeier goed moeet zetten. Hoofdsproeier heeft in principe geen invloed op de stationairloop. Van 3/4 tot volgas doet je hoofdsproeier alle werk.
Ontsteking stellen uitsluitend doen door naar het openen van de punten te kijken. dat kan op de merktekens, maar als je die niet vertrouwd door een schuifmaat in het bougiegat te steken. 1,8 voor BDP moeten de punten beginnen te openen. Wat de volledige lichthoogte is maakt niet zo heel veel uit. Kijk ook altijd even hoe hard de punten vonken bij draaiende motor. Een vonkenregen betekent toch een gare condensator.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1785
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23451
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
NIX
zo te horen aan jou reactie zal ik toch een kijken naar de sproeier grootte.
en de carb even doorblazen.
zoals Gino al beschrijft is dat naar mijn mening de werkwijze tenminste dat had ik zo uitgevoerd.
en zoals ik al zei bij volgas komt hij na het aantrappen heel langzaam op gang en heeft hij de neiging af te slaan wanneer je iets gas verminderd.
hij plofte ook even (en dat is volgens mij ontskekingstijdstip)
dit heb ik weer gesteld.
zal ook even een nieuwe bougie halen en wat kleinere sproeiers vanaf 90 t/m 130
bedankt voor de tips ik hou jullie op de hoogte.
en mocht iemand nog wat te binnen schieten dan hoor ik dat graag.
Bram
zo te horen aan jou reactie zal ik toch een kijken naar de sproeier grootte.
en de carb even doorblazen.
zoals Gino al beschrijft is dat naar mijn mening de werkwijze tenminste dat had ik zo uitgevoerd.
en zoals ik al zei bij volgas komt hij na het aantrappen heel langzaam op gang en heeft hij de neiging af te slaan wanneer je iets gas verminderd.
hij plofte ook even (en dat is volgens mij ontskekingstijdstip)
dit heb ik weer gesteld.
zal ook even een nieuwe bougie halen en wat kleinere sproeiers vanaf 90 t/m 130
bedankt voor de tips ik hou jullie op de hoogte.
en mocht iemand nog wat te binnen schieten dan hoor ik dat graag.
Bram