eerste levenslicht Brambo's sherrif

Alles over de techniek en sleutelen
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14486
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

oei zo redeneren is gevaarlijk :shock:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Gino ik schrijf het mischien een beetje verrot neer maar jij weet ook wel dat
als de ontsteking goed staat en hij bij stationair gaat roken en af dreigt te slaan
de sproeier een maatje kleiner mag :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14486
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

gevaarlijk.
als hou koud is rook hij altijd.
misschien is het eind resultaat het zelfde maar mijn werk wijze is anders
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18369
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als de brommer koud is rookt hij altijd, en als je te vet mengt ook.
Het probleem is vaak dat je met een te kleine sproeier nog wel vrij aardig kan rijden (en nog hard ook). Als je sproeier net iets te klein is, is hij het felst en loopt hij het hardst. Meestal loopt hij dan ook het hardst vast/warm na een tijdje :lol:
Edit:
reply van gino niet gelezen :lol:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Ik schrijf ook duidelijk bij een warme motor :wink:
natuurlijk rookt een koude motor al is het maar omdat je de choke gebruikt :lol:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14486
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

joscabrio schreef:Ik rij met een orri f5b 16 mm carbarateur en een 130 sproeier.
de brommer rijd en start goed meestal 1x kicken, koude start met choke.
warme motor geen choke.
Een simpele test is met warme motor laten lopen begind hij te roken dan is je sproeier te groot.
een te kleine sproeier dan wil hij stationair hoog in de toeren, maar wil je wegrijden dan valt hij weg.


stationair regel ik met de lucht sproeier, niet met de sproeier.
half gas met de gas naald niet met de sproeier.
en vol gas met de sproeier maar NIX ( sikreet)doet het weer anders
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

en ik nóg es anders :lol:
when men were men, and helmets were for divers
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

ok iedereen doet het weer anders :lol:
maar ik ga ze allemaal proberen :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

dát kost je dan waarschijnlijk een piston :lol:
when men were men, and helmets were for divers
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

ginofs1 schreef:zo te hoeren :oops: staat je ontsteking niet goed.
vraag aan NIX hoe je dat moet oplossen!!!!


Begint steeds meer op een standaard antwoord te lijken Gino :wink:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10834
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

joscabrio schreef:Gino ik schrijf het mischien een beetje verrot neer maar jij weet ook wel dat
als de ontsteking goed staat en hij bij stationair gaat roken en af dreigt te slaan
de sproeier een maatje kleiner mag :wink:


Ik denk eerder dat je dan eens moet kijken of je stationairsproeier niet verstopt zit of dat je je luchtsproeier goed moeet zetten. Hoofdsproeier heeft in principe geen invloed op de stationairloop. Van 3/4 tot volgas doet je hoofdsproeier alle werk.

Ontsteking stellen uitsluitend doen door naar het openen van de punten te kijken. dat kan op de merktekens, maar als je die niet vertrouwd door een schuifmaat in het bougiegat te steken. 1,8 voor BDP moeten de punten beginnen te openen. Wat de volledige lichthoogte is maakt niet zo heel veel uit. Kijk ook altijd even hoe hard de punten vonken bij draaiende motor. Een vonkenregen betekent toch een gare condensator.
Kijk eerst even in de FAQ.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1785
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

heb geen ervaring met afstellen van 10mm mikuni, maar ik neem aan dat de hoofdsproeier naar ratio aangepast moet worden, iets van rond de 100 ofzo, mischien zelfs kleiner

dit verhaal klinkt ook een beetje alsof de schijf (is het een schijfblok?) niet op tijd staat, of de ontsteking?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23451
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

ginofs1 schreef:stationair regel ik met de lucht sproeier, niet met de sproeier.
half gas met de gas naald niet met de sproeier.
en vol gas met de sproeier maar NIX ( sikreet)doet het weer anders


Zo hoort het toch?
Yamaha Sheriff 1981
Brambo

Bericht door Brambo »

NIX
zo te horen aan jou reactie zal ik toch een kijken naar de sproeier grootte.
en de carb even doorblazen.
zoals Gino al beschrijft is dat naar mijn mening de werkwijze tenminste dat had ik zo uitgevoerd.
en zoals ik al zei bij volgas komt hij na het aantrappen heel langzaam op gang en heeft hij de neiging af te slaan wanneer je iets gas verminderd.
hij plofte ook even (en dat is volgens mij ontskekingstijdstip)
dit heb ik weer gesteld.
zal ook even een nieuwe bougie halen en wat kleinere sproeiers vanaf 90 t/m 130

bedankt voor de tips ik hou jullie op de hoogte.
en mocht iemand nog wat te binnen schieten dan hoor ik dat graag.

Bram
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23451
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Dat ploffen kan ook komen door een lekke koppakking.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie