Mijn 1e warmloper
- NIX
- 10000km gereden
Ik denk ook dat het afwurgen in een te lage versnelling een boel hitte geeft, in combinatie met een slechte verbranding die voor veel te veel olei zorgt die vervolgens op de cilinder wand indikt en nog meer hitte ontwikkelt door de de zuiger die heen en weer door die dikke smurrie gaat. Even volhouden en de temperatuur is zo hoog dat de zuiger zoveel uitzet dat het eerste metaal op metaal contact ontstaat met als gevoilg een warmloper.
Ik denk dat je beter terugschakelt als je met dezelfde gasstand harder in de 3 gaat dan in de 4.
Ik denk dat je beter terugschakelt als je met dezelfde gasstand harder in de 3 gaat dan in de 4.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- Phil M
- 500km gereden
Arnoute schreef:hoe weet je welke bougie je moet hebben en welk verschil heeft dat allemaal?
kijk hier even

http://www.fs1forum.com/Bougies.html
-
- 2500km gereden
-
- 2500km gereden
NIX schreef:Kan echt van alles zijn. Mengverhouding, mengsel, kwaliteit zuiger, zuigerspeling, echt alles. Laat maar een plaatje zien van de zuiger en met name de warmloopplekken.
Komen ze :

Kleine kras en grote aanloopvlakken

Bij de spoelpoorten een bruine aanslag onder de veren (warm geweest?)
Aan beide zijden

Bougie aan 1 zijde bruin en andere zijde wit
Ziet er heel droog uit , ook op de kopse rand (wit)

Kopje aan uitlaatzijde bruin aangeslagen, rest niet?

Lijkt wel alsof er een putje in de zuigerkop is gebrand, of zit er standaard een putje in?
1978 chroom 60 cc
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
Laars schreef:Witte bougie kan duiden op een te vroege ontsteking.
Misschien een domme vraag maar...![]()
![]()
Als je de ontsteking dan later wil zetten gaat hij dan van bv 1,8 naar 1,9 mm of van 1,8 naar 1,7 mm voor BDP![]()
Volgens mij wordt hij van een te vroege ontsteking ook te heet
in combinatie met de voorontsteking later zetten???
1978 chroom 60 cc
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Kuiltje hoort erin, daar draait de zuiger om als ze hem maken.
Ik dacht dat ik een ernstige warmloper had
maar dit is erger.
Wat een raar spoor op je kopje, staat ontsteking wel netjes op 1.8mm nu? ( omdat je daar mee bezig was
)
groter sproeier monteren en met heel fijn waterproof schuurpapier je zuiger een beetje opzuiveren.
Niet in de looprichting maar rond schuren. Dus zuiger in het papier rond laten draaien. Hoef je niet de diepe krassen mee weg te halen, maar iets mooier maken gewoon. Kan je best nog verder mee rijden
Ik dacht dat ik een ernstige warmloper had

Wat een raar spoor op je kopje, staat ontsteking wel netjes op 1.8mm nu? ( omdat je daar mee bezig was

groter sproeier monteren en met heel fijn waterproof schuurpapier je zuiger een beetje opzuiveren.
Niet in de looprichting maar rond schuren. Dus zuiger in het papier rond laten draaien. Hoef je niet de diepe krassen mee weg te halen, maar iets mooier maken gewoon. Kan je best nog verder mee rijden