west vlaanderen, niet ver van izegem en roeselare
gaskabel begrenzer en hij WERKT!!!
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23458
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
Twowheeler
- 7500km gereden

- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
nieknatuurlijk schreef:moet je trouwens geen scherp ijzer gebruiken, anders beun je dat stukje zo door dat plastic heen, je zou het denk het eerst kunnen testen door er een stukje in te leggen enz
zeker wel een vet idee
jeps.
Ik heb van die kleine ijzeren (ja zijn magnetisch) plaatjes die je normaal gebruikt om de buddy van de flandria mee vast te maken. Die wil ik gaan gebruiken.
En dan de uiteinden ook zo scherp mogelijk maken.
Ik heb nog zo'n 2de splitter box van m'n nieuwe gaskabel set (was te groot) als er een schuif moet worden aangepast ofzo doe ik dat bij die.
Na de examens ga ik aan de slag
-
Twowheeler
- 7500km gereden

- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
ik heb wat gegevens nodig over het vermogen wat een accu levert, dan kan ik namelijk gaan kijken wat voor magneten daarvoor te krijgen zijn.
wat ik gevonden heb:
6v (gemeten waarde is iets hoger maar dat maakt niet uit)
4 amp/hour @ 10 hour rate.
maar kloppen deze gegevens wel?
hoeveel amp levert een 6v accu?
wat ik gevonden heb:
6v (gemeten waarde is iets hoger maar dat maakt niet uit)
4 amp/hour @ 10 hour rate.
maar kloppen deze gegevens wel?
hoeveel amp levert een 6v accu?
-
Twowheeler
- 7500km gereden

- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
Niels
- Site Admin

- Berichten: 11151
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Twowheeler schreef:4 amp/hour @ 10 hour rate.
Bij een 4Ah accu op 10 uur levert ie 10 uur lang constant (4A/10 =) 400mA
In dat geval is het vermogen (P=U.I --> 6*0,4 =) 2,4W
Maar eigenlijk is het geleverde vermogen afhankelijk van wat (hoeveel stroom/spanning) de schakeling nodig heeft die op de accu zit aangesloten, dus simpelweg uitgaan van 4A bij 10 uur is niet echt dé manier
Tenzij je echt alleen die accu wil gebruiken voor die elektromagneet?
En kan je die elektromagneet niet normaal uit zetten?
Dus als je rijdt, dat hij dan niet continu aan hoeft te staan, maar dat je hem alleen maar aan zet als je begrenzing nodig hebt (moet je wel de constructie daarvoor aanpassen)
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
MarcoFs1 schreef:Ben benieuwd:)
Kan ik eindelijk eens normaal rijden,
heb nu tw 10 voor en 41 achter,
Rijd voor geen meter..
En dat luchtfilter begrenzen?
Werkt dat niet?
GR Marco
wow man, hier is het 15-39! jij moet toeren draaien als een draaimolen!
when men were men, and helmets were for divers
- MarcoFs1
- 50km gereden

- Berichten: 62
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 22:44
- Locatie: Bussum
YamaSam schreef:MarcoFs1 schreef:Ben benieuwd:)
Kan ik eindelijk eens normaal rijden,
heb nu tw 10 voor en 41 achter,
Rijd voor geen meter..
En dat luchtfilter begrenzen?
Werkt dat niet?
GR Marco
10-41??
wow man, hier is het 15-39! jij moet toeren draaien als een draaimolen!
Ja heb toch maar weer 14-41 van gemaakt:P
Rijd stuk beter,en veeeeel harder(85)
Nu alleen nog een goede begrenzer,
Ik hoor graag ideeën,
GR Marco
-
Twowheeler
- 7500km gereden

- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Niels schreef:Twowheeler schreef:4 amp/hour @ 10 hour rate.
Bij een 4Ah accu op 10 uur levert ie 10 uur lang constant (4A/10 =) 400mA
In dat geval is het vermogen (P=U.I --> 6*0,4 =) 2,4W![]()
Maar eigenlijk is het geleverde vermogen afhankelijk van wat (hoeveel stroom/spanning) de schakeling nodig heeft die op de accu zit aangesloten, dus simpelweg uitgaan van 4A bij 10 uur is niet echt dé manier![]()
Tenzij je echt alleen die accu wil gebruiken voor die elektromagneet?
En kan je die elektromagneet niet normaal uit zetten?
Dus als je rijdt, dat hij dan niet continu aan hoeft te staan, maar dat je hem alleen maar aan zet als je begrenzing nodig hebt (moet je wel de constructie daarvoor aanpassen)
het Mooie van het idee dat hij continu aan zou staan is juist dat hij daardoor ook legaal is. Zou je bijv de schakeling via een andere magneet laten lopen dan kan je die weg gooien en is de begrenzer dus onomkeerbaar.
En andere manier zou wel kunnen werken maar dan moet de magneet gaan afstoten of heel sterk zijn en het stukje ijzer optillen. Het gaat trouwens wel passen heb ik al getest.
Misschien dat ik anders iets ga maken bij de oliepomp, dat is ook wel een mooie plek om bijv iets tussen te schieten ofzo.
Maar wat zou ongeveer het vermogen zijn dat ik overhoud om die magneet permanent te laten werken?