Daan´s k*t fs1 (ontsteking werkt niet)

Alles over de techniek en sleutelen
Wouter 1990

Daan´s k*t fs1 (ontsteking werkt niet)

Bericht door Wouter 1990 »

Voor de zoveelste keer werkt de ontsteking van daan (verbeunde 2RU) z'n brommer niet meer. We hebben vandaag de punten gesteld en sindsdien doet ie het niet meer.
Zover we kunnen zien zijn er geen kabelbreukjes, bougie en bougiedop hebben we al uitgesloten. Wat zou het probleem kunnen zijn? De condensator had de laatste tijd problemen, toen is er een immi ingegaan maar die verklootte het al helemaal en nu zit de originele er weer in. Hij heeft het een tijdje prima gedaan maar nu doet ie het dus weer niet. Zou het de bobine ofzo kunnen zijn? Nu gaan we weer eisjes eten

Groeten uit Delft,

Wouter & Daan
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Weet je zeker dat de punten nog wel open gaan en weer goed sluiten!?
Wouter 1990

De punten hebben we ook gesteld, gaan goed open en dicht, zien er alleen wel erg slecht uit moet ik zeggen, maar hij liep voorheen nog wel.
zoef59
50km gereden
50km gereden

Bericht door zoef59 »

Probeer de punten eens op te schuuren, stukje dubbelgevouwen waterproof schuurpapier er tussen door halen terwijl de punten dicht staan.
Wouter 1990

Al geprobeerd, gaf geen resultaat
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Gino Pm sturen, Geld betalen en 2ru ontsteking opstruren. CDI ontsteking op brommer knallen 8)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

:wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

of gewoon leren punten stellen en gassen maar
Daan1990
250km gereden
250km gereden

Bericht door Daan1990 »

"Leren punten" stellen. Voor mij persoonlijk is dat zeker waar, maar voor Wouter (1990) niet hoor, hij is de beste sleutelaar die ik ken. Hij zei ook dat de contactpuntjes de meest afgeragde ooit waren en was nog verbaasd dat ze het deden. Ik denk dat een Gino's ontsteking de beste optie is. Ik snap er nog steeds niet van dat een half jaar terug ik de condensator had vervangen door een immi, de immi stuk ging en er toen weer de originele op zette en de brommer het weer deed. Maar nu dus niet meer.

Ow ja en ik heb nu al mijn 2de immi uitlaat gekocht en wat zijn dat een krengen zeg, ze sluiten gewoon niet goed af.
Daan1990
250km gereden
250km gereden

Bericht door Daan1990 »

Oké electra is niet te begrijpen:

Ontsteking deed het niet, Wouter zei dat ie ook niet meer ging werken. Ik had al aan Gino gevraagd of ik er een CDI op kon zetten. Toen voor de grap nog de ontsteking in en uit elkaar gehaald en contactpuntjes geschuurd.

Nu doet ie het dus weer met een superheldere blauwe vonk, en hij vonkt tussen de contactpunten als je de bougie niet tegen het frame houdt. Ook gaan de contactpunten amper uit elkaar.

Wat kan dit zijn? Massa probleem/bobine/condensator ?

Groeten uit Delft

Wouter en Daan
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Als de punten nauwelijks openen, moet je ze stellen of zijn ze versleten en moet je er nieuwe op zetten. Verder moeten ze niet vonken als de bougie wel vonkt. Condensator lijkt mij in orde. waarschijnlijk staat nu gewoon je tijdstip te laat.

Wil de motor nu wel lopen?
Kijk eerst even in de FAQ.
Wouter 1990

Dat is dus juist het punt, als we de punten gewoon stellen op 0,35 mm wil die niet meer vonken, als we de punten dan heel dicht bij elkaar zetten vonkt die wel weer, en loopt ie ook goed. Ontsteking staat dan lijkt mij te laat, maar hij loopt wel. Wat kan het probleem zijn?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

je moet hem gewoon op het juiste tijdstip zetten, dus 1.6 1.8mm voor bdp
en dan kijken of hij het doet
Daan1990
250km gereden
250km gereden

Bericht door Daan1990 »

En daar hebben we een....micrometer voor nodig! Dus lijkt me voorlopig dat we em gewoon zo laten. Hij loopt nu prima, waarschijnlijk niet ideaal maar goed genoeg voor een beun de haas :P
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Dat kan je toch ook gewoon met een schuifmaat doen :wink:
maar je blijft op deze manier wel aan kloten hè, beter gewoon ff helemaal in orde maken
Plaats reactie