Snelle of langzame schijf?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Nee
nou ja hij is wit maar kan natuurlijk zijn bijgewerkt.
Was ook nog niet van plan dat te veranderen hoor, mag nu ook niet klagen.
Maar als ik de begrenzer werkend heb wil ik toch wel wat proberen omdat ik dat wel leuk vind
@nix
wordt het vermogen dan wat meer uitgesmeerd?
Of gewoon meer bij meer toeren?
Want ik snap niet echt wat een snelle schijf dan doet ten opzichte vam een normale.
En dan zeker icm een f5b cillinder. Meer toeren maken heb je bij een f5b toch weinig aan.

Was ook nog niet van plan dat te veranderen hoor, mag nu ook niet klagen.
Maar als ik de begrenzer werkend heb wil ik toch wel wat proberen omdat ik dat wel leuk vind
@nix
wordt het vermogen dan wat meer uitgesmeerd?
Of gewoon meer bij meer toeren?
Want ik snap niet echt wat een snelle schijf dan doet ten opzichte vam een normale.
En dan zeker icm een f5b cillinder. Meer toeren maken heb je bij een f5b toch weinig aan.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Betere cilindervulling voor meer vermogen. Een langzame schijf is geknepen zodat het vermogen expres laag blijft zodat de brommer 40 loopt, zuinig is en nog een beetje trekt. Met een snelle pijp heb je een cilindervulling bij een iets hoger toerental nodig, dus moet de timing een klein pietsje wilder.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
hmm dan zal ik het eens nakijken misschien. (al loopt dat ding nu al best hard
)
dus als ik het goed begrijp zal ik al een snelle schijf moeten hebben? (aangezien ik geen langzame fs1 heb en een snelle pijp)
hoe heb je jouwe aangepast dan nix? gewoon met een dremeltje? en dan tussen snel en orri inzitten?

dus als ik het goed begrijp zal ik al een snelle schijf moeten hebben? (aangezien ik geen langzame fs1 heb en een snelle pijp)
hoe heb je jouwe aangepast dan nix? gewoon met een dremeltje? en dan tussen snel en orri inzitten?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
NIX schreef:Met een ijzerzaag en een zakmes. Maar als het ding nu al goed loopt, waarom eraan knoeien zonder te weten welk resultaat je gaat bereiken?
dat is waar. Maar was benieuwd of daar nog iets te "winnen" valt.
Maar aangezien de winst miniem is en het risico dat het slecht wordt best groot is laat ik het idd zo

ben ook wel tevreden nu hoor

-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
YamaSam schreef:koppel schreef:volgens mij loopt een F5B het beste met de originele langzame schijf, met snelle schijf niet lekker meer af te stellen is mijn ervaring
die ervaring heb ik ook, op hogere toeren gaat ie dan heel vies klinken
idd, soms haalde die best wel hoge toeren als hij er zin in had maar normaal gesproken niet, liep nog te arm met een 200sproeier, (60cc immi f5b)