boukekappers schreef:mpro09 schreef:lekt de carb?
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb alles nog eens goed doorgeblazen en gecontroleerd (ontsteking)
en wonderlijk rijd hij opeens nog beter als voorheen.
Het enige is dat ik vermoed dat de mengsmering wel erg ruim staat en ik vroeg me af
of dat makkelijk bij te stellen is? Kon het in de FAQ niet vinden?
Hallo Bauke
Bij mijn weten kun je de pomp wel stellen
dit staat beschreven in het boek Zelf Sleutelen Yamaha
Het is een plunjer pomp en de plunjerslag kun je met een voelermaat meten
deze moet 0,20-0,25mm bedragen (laat hem eerst stationair lopen zonder caburateur kap dan zie je de plunjeras draaischijf bewegen van de olie pomp)
als dit niet goed is kun je een vulring plaatsen of verwijderen
en de kabel moet ook afgesteld worden door de gashandel langzaam open te draaien totdat de kabels beginnen te trekken dan moet de pen in lijn staan met het merkteken op de draaischijf (deze kun je afstellen kabelstelbout boven het blok)
de pomp kun je ook ontluchten indien je de olie reservoir leeg hebt gereden ed
verwijder de ontluchtingsschroef (sterschroef naast olie aanvoer) laat de olie eruit lopen tot er geen luchtbellen meer zichtbaar zijn
draai ontluchtingsschroef weer stevig aan
start de motor trek de oliepompkabel helemaal omhoog zodat de draaischijf op zijn uiterste stand staat
laat de motor ongeveer 2 minuten 2000tmp draaien
hierna zijn verdeler en slang ontlucht
ik hoop dat je hier wat mee kunt