is steeds slechter gaan lopen, nu nog amper 25km/h

Alles over de techniek en sleutelen
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

boukekappers schreef:
rise and shine schreef:Olie pomp afsluiten en zelf mengen 8)

groeten uit Westervoort


Ja is wel erg rigoreus, je kan die pomp dus niet instellen?

Westervoort? Relax dat is om de hoek. Ik werk achter de IKEA dus kom 2dagen in de week bij jullie de brug over.


Ik werk in Ede dus kom zo'n beetje iedere middag met de motort door Oosterbeek heen :lol:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Zelf mengen 4laif 8)
schorpioen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2009, 13:13

Bericht door schorpioen »

boukekappers schreef:
mpro09 schreef:lekt de carb?


Bedankt voor de antwoorden. Ik heb alles nog eens goed doorgeblazen en gecontroleerd (ontsteking)
en wonderlijk rijd hij opeens nog beter als voorheen.

Het enige is dat ik vermoed dat de mengsmering wel erg ruim staat en ik vroeg me af
of dat makkelijk bij te stellen is? Kon het in de FAQ niet vinden?


Hallo Bauke

Bij mijn weten kun je de pomp wel stellen
dit staat beschreven in het boek Zelf Sleutelen Yamaha
Het is een plunjer pomp en de plunjerslag kun je met een voelermaat meten
deze moet 0,20-0,25mm bedragen (laat hem eerst stationair lopen zonder caburateur kap dan zie je de plunjeras draaischijf bewegen van de olie pomp)
als dit niet goed is kun je een vulring plaatsen of verwijderen
en de kabel moet ook afgesteld worden door de gashandel langzaam open te draaien totdat de kabels beginnen te trekken dan moet de pen in lijn staan met het merkteken op de draaischijf (deze kun je afstellen kabelstelbout boven het blok)
de pomp kun je ook ontluchten indien je de olie reservoir leeg hebt gereden ed
verwijder de ontluchtingsschroef (sterschroef naast olie aanvoer) laat de olie eruit lopen tot er geen luchtbellen meer zichtbaar zijn
draai ontluchtingsschroef weer stevig aan
start de motor trek de oliepompkabel helemaal omhoog zodat de draaischijf op zijn uiterste stand staat
laat de motor ongeveer 2 minuten 2000tmp draaien
hierna zijn verdeler en slang ontlucht

ik hoop dat je hier wat mee kunt
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

je moest zeker aardig wat stellen aan je puntjes of niet?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
boukekappers

Bericht door boukekappers »

schorpioen schreef:
boukekappers schreef:
mpro09 schreef:lekt de carb?



ik hoop dat je hier wat mee kunt


Ik ga hier even mee aan de slag, bedankt voor de tip. Dacht al wel dat dit mogelijk moest zijn na het lezen
van de orginele handleiding die ik nog heb, Er stond alleen niet bij hoe het moest.

Heel erg bedankt!
Plaats reactie