is steeds slechter gaan lopen, nu nog amper 25km/h
is steeds slechter gaan lopen, nu nog amper 25km/h
Heey, (=OPGELOST, kan verwijderd)
Heb de afgelopen tijd vooral veel redelijk lange afstanden gereden op mijn 2RU(60km aaneen Arnhem-Amersfoort-Soest) maar sinds een paar weken ging hij steeds slechter lopen. Hij loopt nu amper 25km/h terwijl dat 4weken geleden nog 45-50 was......Bij half-gas loopt ie nog ietsje harder dan als je de hendel vol opentrekt, bij vol opentrekken zakt het vermogen flink terug.
Ook bij lichte hellingen red hij het helemaal niet meer, bult af gaat ook niet veel harder dan 25km/h.
De bougie is zwart en nat dus heb contactpuntjes/ontsteking gecontroleerd die lijken prima, ook bougie/blokolie meteen maar vervangen. Ook de carb is schoongemaakt. Ketting en tandwielen zijn ook zo'n 4weken geleden vervangen (waren behoorlijk
versleten, verhouding is nu 14-44). Had eerst 13-45 maar yampe had alleen 14tands en per ongeluk 44 i.p.v 45 gegeven kwam ik pas na week achter, weet niet of dat nog veel uitmaakt voor het hierboven omschreven probleem?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, moet nu elke dag 1uur naar werk fietsen en uur terug en wordt dat toch een beetje zat.
Het enige is dat ik vermoed dat de mengsmering wel erg ruim staat en ik vroeg me af
of dat makkelijk bij te stellen is? Kon het in de FAQ niet vinden?
Heb de afgelopen tijd vooral veel redelijk lange afstanden gereden op mijn 2RU(60km aaneen Arnhem-Amersfoort-Soest) maar sinds een paar weken ging hij steeds slechter lopen. Hij loopt nu amper 25km/h terwijl dat 4weken geleden nog 45-50 was......Bij half-gas loopt ie nog ietsje harder dan als je de hendel vol opentrekt, bij vol opentrekken zakt het vermogen flink terug.
Ook bij lichte hellingen red hij het helemaal niet meer, bult af gaat ook niet veel harder dan 25km/h.
De bougie is zwart en nat dus heb contactpuntjes/ontsteking gecontroleerd die lijken prima, ook bougie/blokolie meteen maar vervangen. Ook de carb is schoongemaakt. Ketting en tandwielen zijn ook zo'n 4weken geleden vervangen (waren behoorlijk
versleten, verhouding is nu 14-44). Had eerst 13-45 maar yampe had alleen 14tands en per ongeluk 44 i.p.v 45 gegeven kwam ik pas na week achter, weet niet of dat nog veel uitmaakt voor het hierboven omschreven probleem?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, moet nu elke dag 1uur naar werk fietsen en uur terug en wordt dat toch een beetje zat.
Het enige is dat ik vermoed dat de mengsmering wel erg ruim staat en ik vroeg me af
Laatst gewijzigd door boukekappers op 08 mei 2010, 18:34, 3 keer totaal gewijzigd.
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- Aan het inrijden
Re: is steeds slechter gaan lopen, nu nog amper 25km/h
boukekappers schreef:Heey,
Is de bougie vonk nog krachtig?
andere bougie proberen misschien?
tijdstip ontsteking (1,6 a 1,8 mm voorontsteking)
lekke koppakking of zuigerveren vast?(geen compressie genoeg)
succes ermee
-
- 2500km gereden
Lekke voet of koppaking hoor je wel
Hij is van goed rijden zonder tussendoor sleutelen slechter gaan lopen?
Het is een 2ru Dan heb je volgens mij maar 2 mogelijkheden.
Of je oliepomp presteerd minder of je krukas keering lekt.
Maar vanachter de pc blijft het moeilijk diagnose stellen natuurlijk.
Hij is van goed rijden zonder tussendoor sleutelen slechter gaan lopen?
Het is een 2ru Dan heb je volgens mij maar 2 mogelijkheden.
Of je oliepomp presteerd minder of je krukas keering lekt.
Maar vanachter de pc blijft het moeilijk diagnose stellen natuurlijk.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- Tombo is mijn testpiloot
dat is waarschijnlijk wel een punten probleem (ontsteking tijdstip)
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
mpro09 schreef:lekt de carb?
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb alles nog eens goed doorgeblazen en gecontroleerd (ontsteking)
en wonderlijk rijd hij opeens nog beter als voorheen.
-
- 7500km gereden
- Contacteer: