Wel was hij erg verroest, dus heb hem vorige week gespoten met hittebestendige spuitverf. Ziet er een stuk beter uit!
Maar nu, ik heb hem erop gezet. Met de zuiger die daarvoor in mijn F5B zat. Zuiger zag er namelijk nog goed uit en gaat er ook soepel doorheen.
Eigelijk had ik er alleen even nieuwe zuigerveren op moeten zetten, is wel zo beter denk ik. Ook knapte er een zuigerveer kapot bij het er opzetten.
Hij rijdt dus nu op één.
Hij startte goed en trok best lekker op in de eerste versnelling. Maar zodra ik verder schakel valt ie in een soort gat, hij heeft totaal geen kracht meer.
Ook als ik optrek moet ik echt veel toeren maken om vooruit te komen. Zou dit te maken hebben de enkele zuigerveer?
Ik heb een 4-bak membraaninlaat, Mikuni 16mm carburateur (sproeier weet ik zo niet, moet ik even opzoeken), 32mm bocht, snelle lage uitlaat.
Voor de rest een B7HS bougie en een orgineel luchtfilter. Vertandig is zover ik weet 13/42. Is dat redelijk?
Wat kan ik er aan doen om hem lekker rijdend te maken?
Ik merk ook dat hij wat in toeren blijft hangen als je gas geeft. En hij wil pas lekker stationair lopen als de choke openstaat. Ook heeft spelen met de choke heeft geen enkel effect onder het rijden, terwijl die met die F5B volledig verzoop.
Hopen dat 't wat wordt!

Louis