Alles over de techniek en sleutelen
Brambo
Bericht
door Brambo » 29 apr 2010, 19:32
forummers
nu kom ik eracjter dat ik op het sherrif blok eeen F5B cilnder heb zitten met daarin een TUM 178 codering.
kan iemand mij zeggen of dit de alom beroemde originele is of moet ik deze maar weg doen en een andere kopen?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 29 apr 2010, 19:39
De enige manier om daar zeker van te zijn is om de cilinder te demonteren, en te kijken of er een "tattoo in de nek" zit. Dus een soort van print van zwarte letters, op het cilinderhemd. Heeft 'ie dat, dan is het ding origineel
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 29 apr 2010, 20:41
Als de letters op de zijkant van de cilinder op zijn kop staan weet je zeker dat het een imitatie is en hoef je de cilinder niet te demonteren.
Yamaha Sheriff 1981
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 29 apr 2010, 23:10
Dat sowieso
Brambo
Bericht
door Brambo » 30 apr 2010, 05:12
ik had nog even gekeken en er staat een soort stempel in (op)met de code 004
is dit wat er bedoeld wordt met de tattoo??
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 30 apr 2010, 07:12
yep
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 30 apr 2010, 13:10
Dat wordt inderdaad bedoelt!
De F5B die je hebt is dus een orginele!
Brambo
Bericht
door Brambo » 30 apr 2010, 15:49
Dus????
goed bewaren en laten nakijken?
wat kan ik zoal doen om deze cilinder te gaan gebruiken en waar moet ik op letten voor ingebruikname???
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 30 apr 2010, 22:52
In wat voor staat is de cilinder?
En heb je er een zuiger bij?
Als er krassen in de cilinder zitten kun het beste de cilinder laten boren/honen naar een overmaat.
Yamaha Sheriff 1981
Brambo
Bericht
door Brambo » 01 mei 2010, 08:36
er zat een cilinder bij maar dat leek wel een ariana raket
een met een hele rare bol er op.
dus die zal wel niet goed zijn ik zal de diameter een opmeten .
wat is de originele maarvoering?
dan kan ik wellicht zien of er aan geprutst is want verder ziet hi er goed uit, tenminste geen krassen oid.
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 01 mei 2010, 11:12
40mm
Kijk ook of de uitlaatpoort omhoog gevijld is.
Kijk eerst even in de FAQ.
Brambo
Bericht
door Brambo » 01 mei 2010, 15:05
hoe kan ik dat zien ?
is daar ook een maat voor?
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 01 mei 2010, 16:00
Normaal is ie ongeveer 10-12mm hoog. En je ziet gewoon of eraan gevijld is of dat hij zo uit de fabriek gekomen is. Ook als ermee gereden is.
Kijk eerst even in de FAQ.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 01 mei 2010, 18:15
Is dit die cilinder met die rare hoge zuiger?
Yamaha Sheriff 1981
Brambo
Bericht
door Brambo » 01 mei 2010, 21:11
ja inderdaad